Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3224104
Komende week (weken ::) ) ga ik ons tuinhuisje opknappen. Ik ga het schilderen en er komt een nieuwe eettafel in. En aangezien we nu officieel twee katten hebben die miepen dat ze geen vaste slaapplek kunnen vinden buiten, ben ik aan de knutsel geweest.

Men neme een Ikea BILLY boekenkastje. Zo één

Afbeelding

Die zet je half in elkaar. Dan zaag je een balkje precies op maat, als opstaande rand zodat de kussentjes/dekentjes er niet uit kunnen schuiven

Afbeelding

En dan als laatste de twee boekenplanken. Vastmaken aan de zijkant van de boekenkast en de voorste balk...

Afbeelding

Dan is het al bijna klaar!
Vanavond de opstaande rand nog in witte lak zetten en de boekenplanken vastmaken.
Dan ga ik nog tekst op de boekenplanken maken (ik weet nog niet wat, maar vind dit wat saai) en dan kussens erin.

En dan hopen dat zij het net zo leuk vinden als ik
::) :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Hope op ma 13 jun 2016, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3224112
Ik hoop dat je gelijk hebt en ik wil je pret zeker niet bederven ,maar hier hadden ze de oorspronkelijke boekenkast met stomweg een kussentje erin,veel leuker gevonden... ::)

:sofa:
Door Martine-Tom
#3224113
pearlsofpassion schreef:Ik hoop dat je gelijk hebt en ik wil je pret zeker niet bederven ,maar hier hadden ze de oorspronkelijke boekenkast met stomweg een kussentje erin,veel leuker gevonden... ::)

:sofa:
De mijnen opteerden voor de doos waar de kast in zat ;D
Gebruikersavatar
Door Hope
#3224117
pearlsofpassion schreef:Ik hoop dat je gelijk hebt en ik wil je pret zeker niet bederven ,maar hier hadden ze de oorspronkelijke boekenkast met stomweg een kussentje erin,veel leuker gevonden... ::)

:sofa:
Punt is dat het staand niet past. Dus haha, maar dat gaat hem niet worden.
Ach, we zien wel. Ik heb altijd nog een leuke boekenkast over als ze het niets vinden.
Door Borke
#3224120
Creatief!

Ik zou er een gordijntje voor hangen bij de opening, dat maakt het spannender. Een geheime verstopplaats.
Misschien kan je er 'wereldpootjes' op plakken?
Door Anne in Zweden
#3224495
Ik vind 'm enig! Ik ben ook dol op het knutselen van kattenslaapligontspanrelaxpeacemanplaatsen, al is de moeite inderdaad vaak vergeefs omdat ze het liefst op plekken slapen waar ik ze nou net níét wil hebben (de wasmand met schone was op de eettafel is een keiharde favoriet van Vaya) ::) . Maar ik vind jouw kastje kittig! Inderdaad, gordijntje voor de ingang, dan wordt het echt een lekker holletje.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3224711
Sien sliep altijd in de fruitschaal op de eettafel ::)
Het is dat ze er niet meer inkan wegens spek en kapotte pootjes, maar anders zou ze er nog graag inliggen.
Ot houdt heel erg van lelijke mandjes. En het aankleedkussen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3225017
Hier liggen ze toch wel in de mandjes. Behalve Luís, die ligt het liefst op de voor ons afgedankte kunstlederen bank, zonder deken! of gewoon op de vloer.
Kleintje die wijdt alles in dat nieuw is, ook als het eigenlijk voor de baby bedoeld is... ::) En Cuzco die ligt het liefst waar Kleintje lag. Tikkeltje onbeantwoorde liefde ;)
In praktijk komt het erop neer dat er hier meestal bij goed weer in de veranda gelegen wordt, hoe ze het uithouden is me een raadsel. En bij ander weer Luís daar nog steeds ligt maar de andere twee in de krabpaal.
Tot je op de bank gaat liggen onder een dekentje, dan ligt Kleintje op je schoot voor je zelf gemakkelijk kan gaan liggen en krijg je haar er niet meer af. :)
Luís komt dan na een tijdje vaak ook nog eens langs maar dan naast je, tegen je been aangedrukt en laat zijn buikje kriebelen. Geen van beide jongens wil na hun kittentijd nog echt op schoot...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3225030
Otje en Pluk zouden zoiets zeker weten te waarderen! Maar ja, het blijven katten, ze kunnen ook gewoon vlak er naast zich op het puntje van die groene kist eronder opkrullen ;D

Mochten ze het een succes vinden is een kiekje met twee tevreden katjes erin natuurlijk wel super leuk ;)
Door frodo quin
#3225180
Leuk gedaan! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Hier liggen de katten altijd op kattenplekjes, de ene plek is al populairder dan de andere. Het kan er natuurlijk ook aan liggen dat als ze op niet-kattenplekjes willen liggen die dan snel gebombardeerd worden tot kattenplek ;) . Toen ik niet kon stappen met kapotte enkel had ik Joran zijn stoel gepikt (voordien mijn bureaustoel) en hij kon er niet bepaald mee lachen :( Het heeft op een bepaald moment nog tot een extra val geleid omdat meneer hem had terug gepikt ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door