Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door g.kwakkel2
#322361
hallo ik ben nieuw op deze site wat ik wel een hele leuke site vind wij hebben een probleem met onze jack russel van 4 jaar hij heeft vanaf ongeveer zijn 1ste jaar last van huidlagen die niet goed aansluiten op elkaar wat resulteerd in gezwollen oogleden, lippen en binnenkant van zijn oren hier krijgt hij prednoral 5 mg voor wat heel goed werkt alleen plast hij op de onmogelijkste plekken en tijden als hij op je schoot zit plast hij bij je in de schoenen ook laat hij het zo lopen wij hebben het idee dat hij het soms niet eens doorheeft dat hij plast ook hij vind het heel onprettig kan dit puur en alleen komen door zijn medicijnen wacht graag reactie af zijn allemaal radeloos groetjes fam kwakkel
Door Peet
#322367
Drinkt hij ook veel, naast dat vele plassen?

Prednoral is behoorlijk heftig op de nieren, zeker bij langdurig gebruik. Ik zou dus een bloedtest bij je DA laten doen op ureum en creatinine.
Door Audrina
#322368
Het kan heel goed door de prednoral komen. Ik heb even opgezocht wat de bijwerkingen van dit middel kunnen zijn (jemig, dat was echt wel een waslijst :o ), zie http://www.uwdierenkliniek.nl/overige_b ... dnoral.htm
Daar staat o.a.:
- bijniersuppressie bij langer durende behandeling met kans op bijnierinsufficiæntie bij belasting van het dier, zoals stress en bij acuut stoppen van de therapie
- polyurie; polydipsie

En dat kan dus de oorzaak zijn van het vele plassen. Ik zeg expres kan want het hoeft niet persee daardoor te komen. Kan een DA je geen uitsluitsel geven?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#322372
Dus jullie JRT staat al 3 jaar op de prednoral? :o Poe, da's niet niks.
Ik denk dat het dus heel goed mogelijk KAN zijn dat dit plassen hierdoor veroorzaakt wordt.
Misschien een idee om eens naar een homeopatisch/hollistisch werkende dierenarts te gaan?
Want het is echt niet gezond voor je hond om zolang prednoral te slikken.
Maar net zoals Audrina al opmerkte, wat zegt je eigen DA hiervan?
Door Audrina
#322375
Dat had ik ff over het hoofd gezien, dat ie het al 3 jaar krijgt. :o Als je op die lijst met bijwerkingen gaat kijken is het echt slecht spul voor de langere termijn. :-\ Kunnen ze je niet iets anders voorschrijven? En wat eet ie eigenlijk?
Door Femke
#322379
Het lijkt mij beter dat je de oorzaak van die huidklachten te pakken neemt dan de sypmtomen te onderdrukken met zulke rotzooi.


Wat eet je hond?

Misschien zou ik de hond zowiezo een keer een reinigingskuur geven met Groene Leem of Chlorella, om al die medicijnenrommel uit zijn lijffie te halen. Er is veel over geschreven op deze site, even de zoekmachine gebruiken dus!
Door Audrina
#322380
Lijst"je" met bijwerkingen:
Bijwerkingen
- mogelijke abortus in het laatste derde deel van de dracht
- afnemende weerstand tegen alle ziekteverwekkers: verhoogde kans op septicaemie en
septische cystitis, maskering van infecties, immunosuppressieve werking
- bijniersuppressie bij langer durende behandeling met kans op bijnierinsufficiæntie bij
belasting van het dier, zoals stress en bij acuut stoppen van de therapie
- catabolisme met als gevolg: spieratrofie, myopathie vertraging van de wondgenezing
- osteoporose
- remming van de lengtegroei van beenderen
- huidatrofie
- diabetes mellitus
- polyurie; polydipsie
- polyfagie
- euforie
- ulceraties in het gastro-intestinale systeem
- pancreatitis
- hyperlipidaemie
- toename van de lipolysis
- vettige infiltratie van de lever met steroòd hepatopathie
- remming van het hypothalamus-hypofyse-bijnierschors systeem
- afname van de thyroòdsynthese
- toename van de parathyroòdsynthese
- morbus cushing

Ik zie ook huidatrofie (dunner worden van de huid) erbij staan. En dan wordt het (die prednoral) toch voorgeschreven bij niet goed aansluitende huidlagen. :-\
Door Lizzy
#322386
Femke schreef:
Wat eet je hond?
Brokken. Zag ik in de reactie op een ander topic.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 19 mei 2005, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door g.kwakkel2
#322443
ik sta verstelt van alle reakties maar even voor alle duidelijkheid hij is nog geen 3 jaar aan prednoral maar vanaf augustus j.l. wat natuurlijk ook een lange tijd is het probleem op de koop toenemen is echt voor ons huisdier geen optie omdat de jeuk zo heftig is dat een normaal leven voor hem dan niet is weggelegt en hoe die er dan uitziet geen haren meer boven zijn ogen opgezwollen lippen wat door het krabben gaat ontsteken zijn oren die zo erg jeuken waar op een gegeven moment het bloed uitkomt ik dacht dat dat ook geen optie was zeker voor hem niet nu heeft hij plezier dat was toen wel anders wij hebben destijds aan de da gevraagt wat hij zou doen als het zijn hond was hij adviseerde ons dit omdat voedselallergie wat een andere da vertelde het niet was en hij ervaring had met nog een huisdier in zijn praktijk met de zelfde aandoening dus waar doe je dan op een gegeven moment goed aan
Door geer
#322446
Dat kan inderdaad door de Pred. komen! Mijn vorige hond, Saartje, heeft ook een tijdje op de Prednison gestaan ivm jeuk (ik wist toen nog niets van vers), al na 3 dagen liet ze haar plas lopen...
Door Femke
#322490
g.kwakkel2 schreef: ik sta verstelt van alle reakties maar even voor alle duidelijkheid hij is nog geen 3 jaar aan prednoral maar vanaf augustus j.l. wat natuurlijk ook een lange tijd is het probleem op de koop toenemen is echt voor ons huisdier geen optie omdat de jeuk zo heftig is dat een normaal leven voor hem dan niet is weggelegt en hoe die er dan uitziet geen haren meer boven zijn ogen opgezwollen lippen wat door het krabben gaat ontsteken zijn oren die zo erg jeuken waar op een gegeven moment het bloed uitkomt ik dacht dat dat ook geen optie was zeker voor hem niet nu heeft hij plezier dat was toen wel anders wij hebben destijds aan de da gevraagt wat hij zou doen als het zijn hond was hij adviseerde ons dit omdat voedselallergie wat een andere da vertelde het niet was en hij ervaring had met nog een huisdier in zijn praktijk met de zelfde aandoening dus waar doe je dan op een gegeven moment goed aan
weet je als je het mij zou vragen wat ik zou doen als het mijn hond was?

1) overgaan op rauwe/verse voeding
2) een afspraak maken met een holistisch werkende dierenarts (bijvoorbeeld Tannetje de Koning)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door