Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fox
#3223427
Hallo allemaal

Ik hoop dat iemand hier een ervaring of antwoord op heeft en het liefst een antwoord wat een beetje zorg wegneemt.

waar ik vorige week nog twijfelde over grote botten geven twijfel ik nu of de kvv wel in verhouding is.

Onze golden retriever pup van 17 weken lijkt wat scheefjes op de poten te staan. De voeten staan iets naar buiten en de knieën iets naar binnen. Soms lijkt hij gewoon weer recht te staan maar de andere houding toch wel veel.

Nu lees ik vandaag op google....ja ja je weet wel die site waar de hond al half dood gaat als je wat opzoekt ;)

ik kom van alles tegen....verkeerde voeding, radius curves, hoort bij opgroeiende pup etc.

wat ik graag wil weten is wat de verhoudingen van de kvv precies moeten zijn voor een pup. Zodat hij gelijkmatig groeit. Hij krijgt nu carnis vers vlees. Rund/kip, eend, kalkoen/eend, lam of rund. Dit omdat hij vaak moeite heeft met nieuwe soorten dus langzaamaan steeds meer soorten. Gevogelte ging altijd goed en konijn niet.

Of heeft het echt met opgroeien te maken? Hij heeft verder geen last ervan.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3223436
Als z'n voeten naar buiten staan, staan z'n knieën ook naar buiten. De hak staat dan naar binnen. Als het over z'n achterpoten gaat.
Radius curvus is een aandoening aan de voorpoten.

Heb je een foto ter verduidelijking?
Door Lizzy
#3223459
fox schreef:Afbeelding
Hij heeft wel een beetje zwakke polsen, zo lijkt het. Dit soort dingen zijn eigenlijk vaak erfelijk. Maar als dit Radius curvus is, vreet ik mijn hoed op (echt, dat is het niet)! Ik zie dit wel vaker bij opgroeiende honden. Iets Franse stand lijkt het me meer. Maar ik zeg je wel met KVV: wed nooit op 1 paard. Ga gewoon meerdere merken KVV voeren en zoveel mogelijk diersoorten. Van een bekend merk dat al langer bestaat. En geef verder absoluut geen vitamine/mineralen preparaat.

Kun je ook nog een foto maken van zijn voorpoten als hij staat?
Door fox
#3223461
Voor mij lijkt het net of de kniegewrichten iets uitsteken aan de binnenkant van de poten.

maar ik zal inderdaad wel spoken zien...

welke merken raad je aan? Ik kan niets bestellen heb maar een beperkte ruimte vrij van 3 rollen. Daarom haal ik het in de buurt
Gebruikersavatar
Door pluk
#3223466
Mijn hond heeft dat ook. Aan de dierenarts laten zien, aan fysio laten zien, nog eens aan Sam Turner gevraagd bij een workshop. Allen geven aan dat er niets mis is, dat zijn gangwerk prima is. Conclusie: hij heeft X poten. Net als mensen X benen kunnen hebben
Door fox
#3223476
Het zal inderdaad wel meevallen. Ik lette er ineens op omdat ik het een keer voorbij zag komen en vond dat het bij hem ook wat scheef stond.

we zijn 3 keer naar de dierenarts geweest en die heeft niks opgemerkt aan zijn poten dus het zal wel niks zijn.

misschien trekt het straks nog wat bij.
hij loopt goed en rent goed
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door