Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lucie110
#3223113
Vandaag heb ik van een boer hier uit de buurt wat runder orgaan gekregen van een natuurgrazer.
Er zit ook iets bij wat ik niet eerder heb gezien. Ik denk dat het de staart is die in stukken is gesneden maar ik weet het niet zeker.
Het binnenste is wit van kleur en lijkt wat kraakbeenachtig. Zou ik dit aan mijn honden kunnen geven ?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3223133
Dat lijkt staart ja. Ik zou het vlees eraf snijden en met derest iets anders doen...soep koken oid. Maar die stukken bot uit staart die gaf ik nooit aan mijn hond.
Gebruikersavatar
Door pike
#3223199
Ah lekker, ossenstaart :D
Ik geef dat niet aan mijn honden, ik vind staartwervels te hard en te link. Het idee dat ze zo'n wervel inslikken omdat ze hem niet kleiner krijgen en dat hij dan blijft steken :-X Nee dat was een keer en nooit weer. Wel lekker voor een soepje voor jezelf!
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#3223294
Bedankt voor jullie reactie's !

Ik ga de snoeischaar er maar eens opzetten want ben best benieuwd hoe hard het is en dan voor de zekerheid het vlees er maar afsnijden
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#3223307
Pff was een flinke klus om het vlees eraf te krijgen. Toch nog bijna 400 gram aan over gehouden.
De wervels zijn inderdaad kneiterhard
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door