Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3222667
Nu we een superfijn tuig hebben en Nelson geleerd heeft naast de scoot te lopen zijn we bezig met een fietsschema om conditie en spierkracht op te bouwen. Nelson vindt het helemaal fantastisch naast de scoot. We rijden zo'n 8 km per uur.

Punt is dat we hier alleen over gravel/grindpaden kunnen rijden. En daar gaan zijn voetkussentjes van stuk :-\

Is het verstandig om schoentjes aan te doen of zou het nog verbeteren? Hij is niet kreupel maar vandaag zat er ook weer een flinke scheur in. Uiteraard gaan we niet weer weg totdat het weer beter is.
Maar als schoentjes beter zouden zijn, welke dan? Zijn er hier mensen met ervaringen?
Door ChantalKrijn
#3222676
Geen tip voor schoentjes, maar Yara haalde ook constant haar zooltjes open op het grind met wild doen. Waren ze net geheeld kreeg ze weer nieuwe.
Na een tip heb ik Cani Sport Spray gebruikt. We zijn nu 1,5 week verder en geen nieuwe scheuren!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3222679
Bandit heeft een schoentje van de dierenarts die hij aan moet als er weer iets stuk is.
Ik blijf het ondingen vinden.
Bij de dierenwinkel nog gezocht naar andere. Ze zien er prachtig uit, maar ik vind ze niet goed passen.

Die, van de dierenarts, zuigt zich ook vol met water, ondanks de plastic zool.
Als hij om de voorpoot moet, blijft hij redelijk zitten, maar om de achterpoten draait het schoentje steeds om.

Een ander dingetje van schoentjes vind ik het zweten. Honden raken via de zolen en hijgen hun warmte kwijt. Met schoentjes aan worden hun poten alleen maar warmer.

Maar ja, als Nelson's poten stuk gaan, kun je ook niet doorlopen natuurlijk.
Je hebt wel pech hoor, moet je weer tussen twee kwaden de minst slechtste oplossing zoeken. (zoals met het luchten i.v.m. mijt, maar dat er dan pollen in het kussen komen :( )

Misschien komt er hier nog een super-tip! Ik lees even mee. ;)
Door Parelridder
#3222680
Ik heb een hond gehad die n.a.v. naast de fiets lopen te kale voetzooltjes kreeg, die waren gewoon niet zo 'taai'. Het is al weer een aantal jaren geleden, dus welke winkels ik toen heb geraadpleegd weet ik niet meer. Wat ik me wel herinner is dat ik een webshop trof die heel goede exemplaren had, met echt geweldige pasvorm en stevige zolen. De eigenaar heeft me royaal geïnformeerd over de onderlinge verschillen en stuurde me er verschillende op om te proberen wat haar goed zat.
Voor een goede hondenschoen moet je de lengte en breedte maat opmeten. Er zitten enorme verschillen in het model van hondenvoeten en zodoende is wat de en lekker zit absoluut niet noodzakelijk ook een bruikbaar model voor een ander. Maar als je schoenen treft die mogelijk een optie zijn is het ook nog een kwestie van passen en in huis mee laten lopen. Ideaal is dus als je zo'n behulpzame verkoper/webshop treft die je een aantal modellen wil toesturen om in huis te proberen, waarbij je terug mag sturen wat niet gaat (en hopelijk is er dan een bruikbare tussen..).

Hier zie je een misschien interessante schoen én hoe je de maat van de voeten kunt opmeten:
Laatst gewijzigd door Parelridder op di 31 mei 2016, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3222682
Drie verschillende honden hadden drie verschillende schoenen. Net als mensen zoeken wat past. Ook letten op hoe moeilijk of gemakkelijk het aangaat.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3222685
ChantalKrijn schreef:Geen tip voor schoentjes, maar Yara haalde ook constant haar zooltjes open op het grind met wild doen. Waren ze net geheeld kreeg ze weer nieuwe.
Na een tip heb ik Cani Sport Spray gebruikt. We zijn nu 1,5 week verder en geen nieuwe scheuren!
Dat klinkt goed! Kan het geen kwaad als ze het oplikken?
Gebruikersavatar
Door kira
#3222825
Wees voorzichtig met de spray ivm allergie. Foppe kon er niet tegen. Als hij door allergie feitelijk ook voetzoolproblemen heeft (Foppe heeft heel zachte zolen) zou ik overwegen maatschoenen te laten maken in Chaam dan heeft hij een leven lang plezier.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3222841
kira schreef:Wees voorzichtig met de spray ivm allergie. Foppe kon er niet tegen. Als hij door allergie feitelijk ook voetzoolproblemen heeft (Foppe heeft heel zachte zolen) zou ik overwegen maatschoenen te laten maken in Chaam dan heeft hij een leven lang plezier.
Goh, ik wist niet dat het met allergie te maken zou kunnen hebben. Dat spray niet goed zou kunnen gaan had ik bedacht, maar dat ze dunne zolen krijgen van allergieën wist ik niet. Bedankt voor de tip!
Door Parelridder
#3222873
Buiten een eventuele allergische reactie op de spray, is mijn ervaring met voetzooltjeszalf waarin menthol verwerkt is, dat (mijn) honden dit serieus vervelend vinden voelen. Ze kregen dan sterk de behoefte de zooltjes te wassen. Mocht van mij niet pal na aanbrengen, maar ook na intrekken bleef die wens bestaan.
Nadat ze het kenden werkten ze liever niet meer mee aan het aanbrengen. Omdat ik niet weet welke last ze er van ervaren, of de gehoopte voordelen dan wel bereikt worden, maar het me ook niet lekker zit dat het kennelijk zodanig onplezierig voelt, zou mijn voorkeur niet uit gaan naar deze spray.
Voor spray geldt bovendien dat dit buiten de bedoelde zooltjes, onvermijdelijk ook op de (gevoelige) huid tussen de teentjes komt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3222892
Parelridder schreef:Buiten een eventuele allergische reactie op de spray, is mijn ervaring met voetzooltjeszalf waarin menthol verwerkt is, dat (mijn) honden dit serieus vervelend vinden voelen. Ze kregen dan sterk de behoefte de zooltjes te wassen. Mocht van mij niet pal na aanbrengen, maar ook na intrekken bleef die wens bestaan.
Nadat ze het kenden werkten ze liever niet meer mee aan het aanbrengen. Omdat ik niet weet welke last ze er van ervaren, of de gehoopte voordelen dan wel bereikt worden, maar het me ook niet lekker zit dat het kennelijk zodanig onplezierig voelt, zou mijn voorkeur niet uit gaan naar deze spray.
Voor spray geldt bovendien dat dit buiten de bedoelde zooltjes, onvermijdelijk ook op de (gevoelige) huid tussen de teentjes komt.
Hmmmm... Natuurlijk was ik ook niet van plan om alle vier zijn voetjes meteen dik in de spray te zetten, maar dit maakt wel dat ik denk dat ik het niet eens ga proberen.

Ik ga eerst eens kijken naar de route. Als ik hem nu op de treeplank laat zitten, naar het fietspad rijd en hem daar een stuk laat lopen kan ik eens kijken of de scheuren ontstaan door het grind of door te dunne zolen. Als dat laatste zo is, dan heb ik namelijk een ander probleem waar wellicht ook andere schoentjes voor gezocht moeten worden.
Door Lil
#3223019
Ik ben dan wel een mens, maar ik reageer als mens ook vervelend op menthol alsof mijn hele huid brand en prikt en dat uren lang (er is niets te zien). Dat zou voor sommige honden ook kunnen gelden misschien?

Cayley had allergie en super gevoelige pootjes en zij kon met standaardschoenen heel goed uit de pootjes. Niet met dikke zolen of stug materiaal; die gingen altijd ergens schuren. Zij had de muttluks (zakjes, maar heel stevig). Daar hebben andere honden met verwondingen en zo ook nog fijn op gelopen.

Boris had op het laatste die ballonnetjes en die vond ik en hij echt super. Knelt niet en is sterk en soepel (ok, je moet ze vaker vervangen omdat ze stuk gaan maar hij heeft maar 1 setje verbruikt in 3 maanden tijd). Pauline weet misschien nog hoe die heten... Pawz of zo iets zeg ik ff uit het hoofd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3223184
Toen Sissy een poos heel gevoelig liep i.v.m. een beschadiging aan haar voetzooltje heeft ze deze gedragen: http://www.doggywebshop.com/contents/nl/d45.html
Ze bevielen goed, maar ik liet ze wel altijd zo kort mogelijk aan. Tegen het transpireren deed ik een stukje keukenrol in het schoentje als inlegzooltje, en om te zorgen dat ze goed bleven zitten en ik ze niet te strak hoefde te doen, deed ik eerst een dun laagje zelfklevend verband om haar pootje, ónder het duimnageltje, zodat dit niet in het pootje zou worden gedrukt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door