Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door hamada
#3221777
Na de darmoperatie van Spike bleef hij nogal persen, ook al komt er wel gewone ontlasting, zij het met laxeermiddel.
Nu gaf de chirurg aan dat dit toch te lang duurt, 2 weken. Ze gaf aan dat Spike geen eten met gemalen bot mag hebben omdat dit te veel in kan drogen en dat verdragen zijn darmen niet.
Nu had hij gister wat moeite met ontlasting en idd voelde het bij onderzoek nogal gruizig met harde stukjes aan.
Welke kvv soorten zouden geschikt zijn? Hier krijgen ze geregeld Mulder paardcompleet, en dat zou denk ik geschikt zijn? Mulder heeft ook gegaard vlees, Haptoe, mogelijk te vergelijken met Renske, denk ik.
We zouden op gegaard vlees over kunen stappen, maar wat is wijsheid?

Graag jullie ervaringen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3221780
Mulder is volgens mij hetzelfde als smuldier. En dat lijkt me in dit geval prima, zij het wel vrij vet. Mogelijk kan je wat mager spiervlees toevoegen, zowel voor het opkrikken van de kwaliteit als het minder vet maken van de maaltijd.

Prins en farmfood zijn ook met premix. Ik vind ze duur en niet merkbaar beter van kwaliteit als smuldier. Dus dan voer ik persoonlijk net zo lief smuldier.
Door hamada
#3221792
Dank je voor je reactie.
Smuldier wordt idd gemaakt door Mulder. De paard compleet is niet echt vet, maar de andere smaken dan wel. Goede tip van het spiervlees :)
We gaan hem eens op dit dieet zetten.
Door Linda248
#3222655
Raw4dogs en Rodi bevatten beiden een premix en zijn compleet. Raw4Dogs vind ik persoonlijk sowieso wel kwalitatief beter dan de eerdergenoemde merken (bevatten meer vet/orgaan en zijn niet open wat betreft de ingrediënten).

Volgens mij kan je via de website ook nog steeds een gratis worst aanvragen, maar dat weet ik niet zeker...
Door Linda248
#3222656
Sorry ik zie nu het bericht van gemalen bot, dan zou ik de Rodi Lam/Rijst kunnen adviseren, mijn hondje had daar altijd net wat dunnere ontlasting van als van de rund of de merken met bot. Niet te dun, maar wel dunner. Deze is ook compleet door een premix en licht verteerbaar omdat het alleen lam/rijst bevat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door