Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#321575
Vraagje voor mensen die een intacte 'probleem-'reu hebben...

Het lijkt erop dat de ergste periode van het niet-eten van Loebas weer voorbij is. Ik geef nu sinds een week prodier geslachtsdrift en hij begint weer wat te eten. Weliswaar met de nodige kunstgrepen (CB vermengd met blikvoer) maar hij eet tenminste iets en daar zijn we allang blij om. Of het aan de prodier ligt, of dat die bewuste teef niet meer loops is, dat weet ik natuurlijk niet :-\

Nu vraag ik me af of je dit kunt zien aankomen. Want, als morgen de teef aan de overkant loops wordt hebben we weer een probleem met hem. En als we het zien aankomen, dan kunnen we het misschien net een slag voor zijn?
Loebas is al nooit vet te krijgen dus als hij een paar dagen slecht of niet eet valt hij meteen om :-\ En het duurt toch altijd een paar dagen voordat die prodier werkt. Of tegen die tijd is die loopsheid van die teef ook wel weer over...

We hebben wel besloten dat, mocht dit probleem erger worden, we Loebas dan wel laten castreren. Maar, eerst blijven we uiteraard naar andere oplossingen zoeken ;)
Ik hoop dat iemand nog nuttige tips heeft.


Groeten Femke
Door Lizzy
#321602
Wij merken het hier direct aan het soppen wat Brutus gaat doen aan en in Pinkel's oor. Hij krijgt dan direct Prodier Geslachtsdrift en als het echt te gek wordt, krijgt hij hop. Hoe sneller je ingrijpt, des te sneller hij weer normaal doet. Tenminste, dat is bij ons het geval met Brutus.
Door Breezer
#321632
Breezer heeft er niet zoveel last van dat ie niet meer eet, maar ik kan het idd merken door het erge soppen en schuimbekken als hij een plekje gevonden heeft in het gras. En ook doordat hij zodra we de voordeur uitlopen zijn neus in de lucht gooit en maar 1 kant op wil.

Succes in ieder geval ermee.
Door Femke
#322208
Lizzy schreef: Wij merken het hier direct aan het soppen wat Brutus gaat doen aan en in Pinkel's oor. Hij krijgt dan direct Prodier Geslachtsdrift en als het echt te gek wordt, krijgt hij hop. Hoe sneller je ingrijpt, des te sneller hij weer normaal doet. Tenminste, dat is bij ons het geval met Brutus.
hmmm misschien toch beter opletten... Het eerste waar wij het aan merken is dat hij niet meer wil eten :-\


Gelukkig sopt hij niet bij sunday, hahahaha. Sunday zou dat ook niet pikken denk ik.
In deze tijd vindt hij trouwens wel dat Sunday 'zijn' vrouwtje is, terwijl sunday een reu is (niet meer intact, maar ok).
Door bernerfan
#322264
ja ik kan t moeiijk van te voren inschatten..er wonen trouwens veel teefjes . ::)....maar de ene keer heeft hij er meer last van als de andere keer...ligt misschien ook aan welke teef er nu weer loops is... ::), maar hier gaat hij ook druppelen ::) :-X, en er zit soms een beetje bloed bij.... :-\ :-X dan heeft tie er dus heel erg last van en eet hij ook minder , wij zitten er hier ook aan te denken om dudly te laten helpen, maar ik ben zo bang dat t dan een 'dooi hond' wordt :-\
Door Femke
#322382
bernerfan schreef: wij zitten er hier ook aan te denken om dudly te laten helpen, maar ik ben zo bang dat t dan een 'dooi hond' wordt :-\
ja wij vinden het ook een enorm dilemma.....

Er loopt hier in het park een gecastreerde berner reu en die vacht is niet om aan te zien en die hond is dik :o :o :o en sloom :o :o


Aan de andere kant, ik vind het ook een enorme kwelling voor Loebas, deze periodes. Hij hongert zichzelf gewoon uit, en alleen maar omdat wij zo tegennatuurlijk zijn dat wij vinden dat hij die teven niet mag dekken. Hij wordt af en toe gewoon gek van de luchtjes, tis toch ook niet normaal dat hij de hele dag onder de schutting door ligt te loeren (en er is niets aan de andere kant, want ik woon in een u-vormig hofje. Komt nooit iemand :-X en al helemaal geen teefjes :( )
Door Mevroi Kruim
#322396
Tja, ik ken dus ook een werkelijk monsterlijk vette Berner (en de eigenares is graatmager :-X) en die is gewoon intact. Maar kan echt niks meer al zou er een teef pal voor z'n neus klaarstaan van pak-me-maar ;D Oja, hij is pas 4 :-X

Ik heb een gecatreerde enge heddur gehad, daarvoor maakte het niks uit, hij was rustig en bedachtzaam en bleef rustig en bedachtzaam. En werd er niet dikker of dunner van. Maar die liep flinke enden en werd goed beziggehouden, en alhoewel destijds de term barf nog helemaal niet bestond (opoe vertelt) kreetgie ook gewoon rauw vlees, met brood en rijst want dat moest van de toenmalige hondenvoergoeroe.
En mijn huidige teefje is met 2 jaar gesterliseerd (die was LOOPS!) en wordt nu eindelijk, met 8 jaar, een beetje rustiger en normaal van dikte ipv een wandelende kapstok.

Kortom, ik denk dat het vooral van jezelf afhangt of de hond dikker wordt, als je hem in beweging houdt en zijn voer aanpast als nodig moet er volgens mij niks aan de hand zijn.
En dat eindeloos getreur en niks mogen lijkt mij persoonlijk voor een dier ook geen feest. Ik heb dus als paardje ook gewoon een ruin en geen hengst, en de katten zijn allemaal jeweetwels.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op do 19 mei 2005, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#322622
Ik kan je niet helpen een keuze te maken.
Maar ik kan je wel vertellen dat ik hier 2 gecastreerde bernerreuen heb die actief waren voor dat ze gecastreerd werden en dat nu nog steeds zijn. Geen slome duikelaars dus. ;)

Mike, de oudste werd wel zwaarder na de castratie toen hij nog brokken kreeg :-X Als hij ernaar keek werd hij al zwaarder. Nu op kvv blijft hij supernetjes op gewicht. Barney is trouwens niet zwaarder te krijgen bij wijze van spreken.

Wel de vacht is bij Mike veranderd na de castratie, die is wat krulleriger geworden.
Hoop dat je hier wat aan hebt. Feit blijft natuurlijk dat iedere hond anders op een castratie reageert. ;)
Door Femke
#322638
tjs ik ben eigenlijk niet pro-castreren, maar zoals het de laatste weken met loebas ging, kon echt niet meer. Ik lag er 's nachts wakker van joh!

Hij is nu aan de prodier, eerst maar eens kijken of dat helpt...
Door Femke
#322768
bernergek schreef: Dat ervan wakker liggen is natuurlijk niet de bedoeling. ;)
Hoop dat de Prodier werkt. Hou je ons op de hoogte?
tja tot nu toe gaat het weer aardig, hij eet tenminste weer. Ook gewoon CB en geen blikvoer rotzooi met pedigree brokken :-X
Ik houd mijn tenen krom dat volgende week niet wéér een teef loops wordt, Loebas moet eerst weer een beetje (veel) vetgemest worden ;)


Maar of dit door de prodier komt of dat de bewuste teef gewoon niet meer loops is, tja daar kom je niet achter he ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door