Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3222389
Ik ontvang vanmorgen een email van MijnOverheid: "Er is een nieuw bericht in uw Berichtenbox op MijnOverheid. Ga naar MijnOverheid om dit te lezen." Ik zocht de website op (geen linkje in de email) en voerde mijn DigiD in. Daar trof ik idd een nieuwe bericht in de berichtenbox. Afzender UWV, onderwerp "Nieuw bericht" ::)

Geachte heer/mevrouw,
Er staat een nieuw bericht voor u klaar op Mijn UWV.
Heeft u vragen?
U vindt meer informatie op http://www.uwv.nl . U kunt ook contact opnemen met UWV Telefoon Werknemers via 0900 – 92 94 (kijk voor de kosten van dit telefoonnummer op http://www.uwv.nl/bellen) . Dit kan op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur. Als u belt, houd dan uw burgerservicenummer bij de hand en geef aan dat u over de Berichtenbox belt. Wij kunnen u dan beter van dienst zijn.


Ik bezocht de website, logde in met de DigiD (ik ken 'm eindelijk uit m'n hoofd dankzij al dat inloggen middels deze sites) en zocht de berichtenbox. Hoe ik ook zicht, geen berichtenbox of aanverwante box.
Dan maar gebeld met het 0900 nummer. "Mijn UWV heeft helemaal geen berichtenbox", stelde de medewerkster mij gerust, dus dat ik die niet vindne kon klopte wel. Terwijl ik heel geheimzinnig in log met DigiD, keek de medewerkster aan de andere kans van de lijn even behulpzaam mee in mijn Mijn UWV naar wat er dan wél voor me klaar stond daar. Ze vertelde me waar ik het bedoelde berichtje vinden kon, dat bleek een brief, goed verborgen onder 'mijn documenten'. Niet meer dan een ontvangstbevestiging van mijn berichtje van enkele dagen eerder.. Niet om het een of ander, maar zijn er geen eenvoudiger ontvangstbevestigingen denkbaar?? :biggrin2:
#3222443
Ja ik vind dit dus echt diep triest hé.

Zo krijg je dus gezeur. Mensen die iets niet betalen, of een wijziging niet doorgeven waar om gevraagd wordt of weet ik veel wat. En je krijgt meteen een dikke vette boete als je als particulier een foutje maakt of iets vergeet.

Allemaal leuk, die digitale wereld, maar wel pas als het werkt. Goed werkt, dus. En dat doet het niet.
Zo heb ik dus bijna een boete gehad omdat mijn auto niet apk gekeurd bleek. Bleek er uiteindelijk een bericht te zijn verstuurd naar die inbox, ergens op een plek te zijn beland waar hij niet hoorde en ik wist dus van niets. Kan je zeggen: schrijf die datum in je agenda, maar het was voor mij de eerste keer (jonge auto). Ik baalde er goed van. Uiteindelijk tig telefoontjes later kreeg ik twee weken de tijd om alsnog te laten keuren zonder boete. Fijn systeem :-X
#3222463
Joh, ik schreef hier nog de verkortte verzie van mijn zoektocht! ;D
En nu het opgelost is lach ik er om, maar ik zat tijdens het zoeken echt in de zenuwen, want je weet idd niet wát er is geschreven en welke consequenties je boven het hoofd hangen als je het niet vindt en dus niet doet als (misschien) wordt opgedragen.
Maar ik heb heen en weer gezappt tussen email en websites, zelfs nog werk.nl gechecked in de hoop dat ze zich vergist hadden en het niet Mijn UWV was, maar Werk.nl waarop ik een berichtje had.
En als het dan verstopt is onder een kopje waar ik zoiets niet verwachten zou, een heel ander kopje ook dan men in de link zei (daar stond '...searchberichtenbox' in) en het gaat allemaal alleen maar om en ontvangstbevestiging.. ::) Ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit soort zoektochten kunnen leiden tot trammelant, voor de klant welteverstaan.
#3222628
Ja erg he? Ik vermoed dat zo ongeveer iedereen daar over gebeld heeft, ik ook namelijk. Maar dan moet je in de ww zitten en bevallen. Dát is echt onmogelijk. Zwangerschapsverlof bestaat wel, zodat je niet hoeft te solliciteren als je net bevallen bent, maar werkelijk niemand weet hoe of wat. Trieste instanties hoor.
#3222631
Jantina schreef:Ja erg he? Ik vermoed dat zo ongeveer iedereen daar over gebeld heeft, ik ook namelijk. Maar dan moet je in de ww zitten en bevallen. Dát is echt onmogelijk. Zwangerschapsverlof bestaat wel, zodat je niet hoeft te solliciteren als je net bevallen bent, maar werkelijk niemand weet hoe of wat. Trieste instanties hoor.
Moet ik de rollebol-smiley kiezen of de hard-huilende..?? Echt hoor, dit is zó herkenbaar! Geen ervaring met zwangerschap, maar wel met het zoeken naar een medewerker bij UWV die je kan informeren over hun eigen regels. Zonder overdrijven, ik heb er nog geen getroffen..
En er gaat geen contact voorbij of ik denk "Hmm, dit zou toch vrij eenvoudig een stuk efficiënter gemaakt kunnen worden..".
Ik heb herhaaldelijk gebeld, diverse afdelingen benaderd, spreekuren bezocht.. Als maar op zoek naar het antwoord op een vrag waar ze vel vaker mee te maken moeten hebben. Tenslotte moest ik van m'n advocate horen wat de regels zijn en hoe e.e.a. aan te vragen bij UWV, zélf kon men het mij daar niet vertellen :???:
#3222683
Parelridder schreef:Moet ik de rollebol-smiley kiezen of de hard-huilende..?? Echt hoor, dit is zó herkenbaar! Geen ervaring met zwangerschap, maar wel met het zoeken naar een medewerker bij UWV die je kan informeren over hun eigen regels. Zonder overdrijven, ik heb er nog geen getroffen..
En er gaat geen contact voorbij of ik denk "Hmm, dit zou toch vrij eenvoudig een stuk efficiënter gemaakt kunnen worden..".
Ik heb herhaaldelijk gebeld, diverse afdelingen benaderd, spreekuren bezocht.. Als maar op zoek naar het antwoord op een vrag waar ze vel vaker mee te maken moeten hebben. Tenslotte moest ik van m'n advocate horen wat de regels zijn en hoe e.e.a. aan te vragen bij UWV, zélf kon men het mij daar niet vertellen :???:
Ach het is er echt vreselijk.
Ik heb een WA-jong uitkering en zit nu met deherindezering. Prima.
Sturen ze me een brief dat ik via herindexeren nog maar 40% van de uitkering over ga houden. Haha, stelletje grapjassen. Er zat een formulier bij waarmee je bezwaar kon maken. Dus ik vul dat in en stuur het op. Er staat met dikgedrukte koeienletters op: géén medische stukken meezenden! I.v.m. Medisch geheim wat niet kan worden gewaarborgd. Indien nodig krijgt u bericht. Duidelijk, toch?

Zes weken later, telefoon. Onbekend nummer, ik was te laat. Geen voicemail. Dit gebeurde drie keer.
Krijg ik een sms dat ik binnen 24 uur contact op moet nemen omdat ze me al drie keer gebeld hebben en ik niet bereikbaar ben of terugbel. Terugbel? Hoe dan? Spreek na de piep uw naam en telefoonnummer in... Wat is daar onduidelijk aan? Afijn. 24 uur dus of mijn bezwaar verloopt.

Ik bel, krijg ik een medewerker aan de lijn die klinkt als een boze stier. Krijg ik een hele preek omdat ik bezwaar heb gemaakt maar geen medische stukken heb meegestuurd, dat ze het zo niet in behandeling nemen en dat ik nog vijf dagen de tijd heb om het in orde te maken. Pardon? Eigen formulier niet gelezen? Koeienletters waren net zo onduidelijk als mijn voicemailbericht?

Drie telefoontjes later had ik iemand te pakken die het wél begreep. Ondertussen zijn we in totaal 4 maanden verder en heb ik nog steeds geen duidelijkheid over de uitkering. Zo'n fijn bedrijf hé, echt.
Je kan toch je eigen formulier wel lezen?
#3222702
Wat me vanmorgen nog te binnen schoot: het gebrek aan het wíllen weten is bij alle medewerkers die ik tot nu bij UWV trof echt 0. Als ik kijk hoe ik zelf ben wanneer een klant mij iets vraagt wat ik niet weet.. Dan zeg ik "Dat ga ik even uitzoeken, ik doe mijn best hier vandaag nog op terug te komen, maar u hoort in ieder geval deze week van me". Dat is niet alleen klantvriendelijk, maar je hebt dan zelf die info óók, voor het geval er nogmaals naar gevraagd wordt toch prettig?! En een enkele keer loop je tegen antwoorden aan waarvan je denkt "Heej, dat hebben we eigenlijk helemaal niet goed geregeld..", daar kun je dan melding van maken in een vergadering, t.o.v. management.. En die betrokkenheid maakt je werk zo veel leuker!
Bij UWV, tot op heden, tref ik alleen maar vanhetkastjenaardemuur politiek. Verbijsterend. En inderdaad niet zelden ook nog eens met veel boosheid, terwijl ik hel vriendelijk vraag om hulp, geen scheldtoestanden, geen verwijten..

De afdeling Bezwaar & Beroep is een verhaal apart. Ik had een bezwaar ingediend. Dan worden strakke termijnen opgegeven waarbinnen je moet ziend at je al het nodige aan levert. Best lastig, want je bent afhankelijk van wanneer de medici die verslagen vertrekken. Machtig je gewoon de verzekeringsarts van UWV, dan ben je overgeleverd aan diens bereidheid om de info op te vragen, want deze arts heeft namelijk wel het récht, maar niet de plicht om dat te doen.. Dus als die naar eigen indruk 'wel genoeg' weet, dan kan die er voor kiezen geen gebruik te maken van de verstrekte machtiging.
Nadat ik met ontzettend veel moeite alles op tijd had bemachtigd, ging de eindeloze wachttijd in t.a.v. de behandeling van het bezwaar. tot op de laatste dag die ze móchten pakken, is gebruikt. De bezwaarprocedure is herhaaldelijk verlengd, wat altijd pas op de dag dat de periode af liep werd gevraagd. Maar kun je weigeren? Nope, in de praktijk niet, want dan zijn zij verplicht 'dan maar' een beslissing te nemen zonder bestudering. Ook niet prettig.. Was de casus dan zo complex? Het dossier lag onaangeroerd, daarom duurde het zo lang.. Eén van de verlengingen vond notabene plaats nadat ik enkele weken eerder - toen ik gebeld had om te horen of er al wat bekend was - de uitkomst gehoord had aan de telefoon. Alleen de schriftelijke bevestiging ontbrak nog. Dus wachten daarop, 3 weken later, op (al weer) de laatste dag dat ze bericht moesten geven een telefoontje van de afdeling B&B: "Ik heb gisteren nog eens in het dossier gekeken, maar nu zag ik dat er tóch wijzigingen zijn aangebracht, en dan moet u nog kans krijgen dat te bestuderen en hierop te reageren voor er een beslissing genomen mag worden.. Vindt u het goed als we het dan nogmaals met 6 weken verlengen?"
Echt hoor, het lijkt een héle flauwe grap, maar het gaat steeds zo, lijkt zeker geen uitzondering.

Marloes, ik kan je enorm aanbevelen (in overweging te nemen) dit door een hierop gespecialiseerde advocaat te laten behandelen. Dit VREET energie, een mens zou van minder ziek worden. En ze houden zichzelf zeker niet persé aan de (complexe) regels, wetten en jurisprudentie, maar naast dat jij en ik die ook bij lánge na niet allemaal kennen, kan zelfs wat je wel weet en inbrengt glashard genegeerd worden.
#3222740
Zo te horen was ik dan de uitzondering op de regel. Gelukkig weet ik van andere (ex) collega's dat die dat ook waren.
Maar feit is ook dat uwv steeds minder budget krijgt en het werk er niet minder op wordt.
Maar ik had ook collega's die alleen naar cijfertjes keken en niet naar de mensen achter het dossier.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
#3222757
:-* @ Hanna, de mensen die ik spreek zijn meestal van goede wil en hebben we geen 'klik' dan ga ik "s heel goed nadenken over waar ik een denkfout maak" :P en bel later terug.... meestal tref je dan een ander met wie het beter lukt ;D

Mijn 'zeer ' zit echt in het :ik-zoek-me-een-versuffing-wie-gaat-er-over-en-waar-staat-dat
de ongelijkheid als het gaat om reactietermijnen én de aanname dat je opzettelijk onvolledig /verkeerd/met groen schrijft waar het rood moet zijn....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door