Ik ontvang vanmorgen een email van MijnOverheid: "Er is een nieuw bericht in uw Berichtenbox op MijnOverheid. Ga naar MijnOverheid om dit te lezen." Ik zocht de website op (geen linkje in de email) en voerde mijn DigiD in. Daar trof ik idd een nieuwe bericht in de berichtenbox. Afzender UWV, onderwerp "Nieuw bericht"
Geachte heer/mevrouw,
Er staat een nieuw bericht voor u klaar op Mijn UWV.
Heeft u vragen?
U vindt meer informatie op http://www.uwv.nl . U kunt ook contact opnemen met UWV Telefoon Werknemers via 0900 – 92 94 (kijk voor de kosten van dit telefoonnummer op http://www.uwv.nl/bellen) . Dit kan op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur. Als u belt, houd dan uw burgerservicenummer bij de hand en geef aan dat u over de Berichtenbox belt. Wij kunnen u dan beter van dienst zijn.
Ik bezocht de website, logde in met de DigiD (ik ken 'm eindelijk uit m'n hoofd dankzij al dat inloggen middels deze sites) en zocht de berichtenbox. Hoe ik ook zicht, geen berichtenbox of aanverwante box.
Dan maar gebeld met het 0900 nummer. "Mijn UWV heeft helemaal geen berichtenbox", stelde de medewerkster mij gerust, dus dat ik die niet vindne kon klopte wel. Terwijl ik heel geheimzinnig in log met DigiD, keek de medewerkster aan de andere kans van de lijn even behulpzaam mee in mijn Mijn UWV naar wat er dan wél voor me klaar stond daar. Ze vertelde me waar ik het bedoelde berichtje vinden kon, dat bleek een brief, goed verborgen onder 'mijn documenten'. Niet meer dan een ontvangstbevestiging van mijn berichtje van enkele dagen eerder.. Niet om het een of ander, maar zijn er geen eenvoudiger ontvangstbevestigingen denkbaar??