Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3222114
Afgelopen donderdag op vrijdagnacht is de milt verwijderd van mijn hond. De milt was voor een deel omgeklapt waardoor deze is gaan opzwellen. Uiteindelijk is deze op een bloedvat gesprongen. Gelukkig was ik er op tijd bij en hebben ze hem direct kunnen opereren. Helaas hebben ze de beslissing gemaakt om zijn maag niet vast te zetten waardoor hij daarna een maagkanteling heeft gekregen (vrijdagmiddag) hierop met spoed weer geopereerd (bij mijn eigen dierenarts). Mocht hij weer volledig opknappen (dat is nog niet helemaal zeker omdat we niet weten of zijn maag het aankan) zou hij dan weer vers kunnen eten? Liefst verhalen van mensen met ervaring met een miltverwijdering. Voorlopig mag ie het niet hebben vanwege zijn maag.
Laatst gewijzigd door DebbieV op do 02 jun 2016, 06:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandrra
#3222119
Onze Mazoe heeft ruim vier jaar geleden op 7,5 jarige leeftijd n maagkanteling gehad en haar milt is verwijderd.
De eerste dagen mocht ze niets eten daarna met kleine beetjes gekookte kip begonnen.
Geleidelijk aan met kvv zonder bot en dit daarna langzaam weer opgebouwd met bot naar volledig barf.
Inmiddels is ze 11,8 jaar en eet nog steeds barf.

Sterkte en beterschap
Door hamada
#3222227
Wat heftig om mee te maken!!! Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je wel veel sterkte en voor Je hond een snel herstel toe wensen.
Wel ervaring met darmoperaties, en in dat kader hier wel de ervaring dat tot de ingewanden weer hersteld zijn, er beter geen rauw gevoerd moet worden. Dit om infectie te voorkomen,
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door