Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3221823
Ik heb voor mijn frozen shoulder Naproxen voorgeschrevenn gekregen. Ze wilde me Diclofenac meegeven maar daar reageer ik niet goed op. Op Naproxen ook niet, en dat had ik ook gezegd. Krijg ik daarbij Omeprazol voorgeschreven: fijn, nu ben ik 3 dubbel zo misselijk ::)

Goed, ik kan dit echt niet in blijven nemen, ik word er zooo misselijk van. Ik ga maar Ibuprofen innemen (daar reageer ik minder beroerd op). Maar, welke dosering moet ik nemen? Ik moet van Naproxen 3 keer per dag 250 mg innemen. Gewoon 3 x 200 mg ? Komt dat ongeveer overeen?
Door Martine-Tom
#3221824
Ik denk dat je daar meer van nodig hebt hoor, ik kreeg destijds via de ha 600mg en slikte dat 3x per dag (of 4x dat kan ook nog)
Door hannabelgje
#3221828
Van naproxen heb je ook zetpillen. Ik zou daar dan gewoon om vragen. Naproxen werkt nl heel anders op spieren en gewrichten dan ibu dat doet.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door Lizzy
#3221829
hannabelgje schreef:Van naproxen heb je ook zetpillen. Ik zou daar dan gewoon om vragen. Naproxen werkt nl heel anders op spieren en gewrichten dan ibu dat doet.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Ja, dat werd door een arts in opleiding nog even aangehaald maar de bijwerkingen waren volgens mevrouw de arts gelijk.

Wat werkt er dan anders? Het is toch beide een NSAID?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3221830
Lizzy schreef:Ja, dat werd door een arts in opleiding nog even aangehaald maar de bijwerkingen waren volgens mevrouw de arts gelijk.

Wat werkt er dan anders? Het is toch beide een NSAID?


Hoe precies weet ik ook niet, maar een verschil is altijd al wel dat ibu tot the point werkt en naprox een langere inwerktijd kent, maar ook langer doorwerkt. Bij mijn armklachten deed naprox het beter dan ibu
Door Lizzy
#3221832
Angelique schreef:Hoe precies weet ik ook niet, maar een verschil is altijd al wel dat ibu tot the point werkt en naprox een langere inwerktijd kent, maar ook langer doorwerkt. Bij mijn armklachten deed naprox het beter dan ibu
OK. Nou, ik heb nu 3 x 250 mg Naproxen achter de kiezen en heb evenveel pijn EN ben daarbij kotsmisselijk en duizelig..... :-\ . Ik word daar niet echt blij van.
Door Lizzy
#3221833
Van Apotheek.nl

Naproxen stilt pijn, vermindert ontstekingen en verlaagt koorts.
Bij gewrichtspijn, reumatoïde artritis, ziekte van Bechterew, jicht, hoofdpijn, menstruatieklachten, artrose (versleten gewrichten), spierpijn en griep of verkoudheid.

Ibuprofen stilt pijn, remt ontstekingen en verlaagt koorts.
Bij verschillende soorten pijn en ontstekingen, zoals bij gewrichtspijn (jicht, reumatoïde artritis, ziekte van Bechterew, artrose), hoofdpijn, migraine, menstruatieklachten en spierpijn. Ook bij griep en verkoudheid.
Door eelke
#3221837
Er zal wel verschil tussen zitten, want op beide reageer je anders, dus zal de werking ook wel anders zijn? Ik kan weer niet tegen iuprofen (inderdaad erg misselijk, kreeg het via infuus in het ziekenhuis, steeds maar overgeven, oeps, foutje, bedankt, want ik had bij allergieen doorgegeven dat ik er niet tegen kan).

Wat het belangrijkst is is dat je het blijft slikken. Dus niet au nu heb ik pijn ik slik er een, en nu is het wel minder dus ik sla er een over. Nsaids werken in combi met paracetamol nog beter, dus dat zou je ook erbij kunnen gebruiken als de pijn nu nog te heftig blijft.
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3221842
Je moet inderdaad ook nog zorgen voor een spiegel in je bloed wil je er echt profijt van (blijven) hebben. Je zou ook nog even de dienstdoende apotheek om advies kunnen vragen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3221846
Ooh vreselijk.

Heb je al gewoon paracetamol geprobeerd? Elke 4 uur één gram. Het is vaak toch echt nog altijd de beste, veiligste, pijnstiller.

Als dat echt niet voldoende is en je wordt zo beroerd op de naproxen (ik ook) dan moet je dat echt niet blijven nemen. Je lichaam geeft niet voor niets aan dat het niet goed valt!
Ik zou dan gaan voor 600 mg iboprofen bruis. Als je snel last hebt van je maag, zoals ik, dan bevallen bruistabletten je waarschijnlijk beter dan pillen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3221848
Ik had vorig jaar een peesontsteking ineens in m'n schouder, daar waar de zenuw klem zit. Wegens borstvoeding heel erg beperkt in wat ik kon gebruiken. En mijn ingewanden reageren ook niet goed op nsaids (maagpijn, misselijk, buikpijn, overgeven, diarree).
Uiteindelijk heeft de vervangend HA 2x 600 ibuprofen en 8x 500 Mg (dus 4x per dag 2 innemen) voorgeschreven.
Hier geen risico op drozen schouder, maar gebruik iets wat je dan wel kan hebben.
Door hannabelgje
#3221854
Mijn moeder verdraagt geen naproxen oraal, maar via zetpil nooit last. Met mijn spier/gewrichtsklachten neem ik het liefste naproxen. Het duurt inderdaad even voor het werkt, maar werkt dan wel beter en vooral veiliger dan ibu. Van ibu krijg ik bloedingen ( bloedneus). Als je naproxen in zetpil krijgt dan hoeft die inderdaad niet via de naag waardoor je er niet misselijk van wordt.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door