Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door harmanda.olthof
#3220526
Ik heb een vraag. Ik voer mijn Border Collie van 3 jaar oud nu ongeveer een jaar kvv van lotgering. Aangezien hij ong. 600 gram mag hebben en de rollen 500 zijn krijgt hij er vaak een barf product bij (visje, kip/eendenek, enz.) Of een plakje 100 gram van een andere soort kvv.

Nu lees ik vaak dat lotgering niet de beste kwaliteit is. Is ook te verwachten want het is ook een laag budjet kvv.

De laatste tijd vind ik Boco niet zo mooi meer in zijn vacht (heeft ook wat jeuk ). En vind dat zijn bespiering (vooral achterhand) beter mag. Daarom zit ik te kijken naar wat ander of misschien wel wat afgewisseld met een beter merk.

Wat denken jullie?? Zou het helpen voor Boco vacht en bespiering om wat anders bij te voeren of moet ik dan helemaal overstappen?
Door Lizzy
#3220529
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken.... Maar ik zou zeker proberen om zoveel mogelijk zelf samengesteld (erbij) te gaan geven! Nu moet je ook maar weer naar de kwaliteit daarvan kijken hoor, want wat ze vandaag de dag spiervlees durven te noemen durf ik gerust gore bagger te noemen. En ga je daar veel van gebruiken, schiet het natuurlijk niet op. Maar je zou zomaar 1 keer per week (wel maximaal!) een zalmkop erbij kunnen gaan voeren. Dat is goedkoop en goed. En er staan vaak interessante aanbiedingen in de vraag & aanbodhoek.
Door Mijati
#3220568
de kwaliteit van de voeding zie je terug in je hond.
Omdat mijn budget ook alleen goedkope kvv kon trekken, maar ik daar niet heel blij van werd, ben ik toch gaan barfen, past heel goed in mijn budget en ik zie wat ik voer. En ja, ik vond dat een half jaar geleden ook heel eng. Doe ik het wel goed, klopt dit allemaal wel, maar je krijgt hier goede hulp om het goed te doen.
Gebruikersavatar
Door harmanda.olthof
#3221752
Dank jullie voor de reacties.

Volledig barfen zit er voorlopig helaas niet in. Hiervoor heb zeker te weinig vriesruimte.
Een zalmkop bijvoeren kan wel. Die heeft hij af en toe al wel gehad. Maar omdat hij nog niet helemaal gewend is aan barfen moet ik zo'n kop nog aardig bewerken (kleinere stukken maken) voordat hij het eet. Het gaat al wel steeds beter.

Ben nu aan het kijken welke kvv merken ik erbij kan kopen. En steeds meer aan het inlezen om meer barf erbij te gaan geven. Vind het nog wel erg lastig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door