Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3218108
Volgende keer dat er wat gebeurt echt meteen naar de DA om gaatjes te zoeken he.
Want ik vrees dat, tenzij de boosdoender onderhand onder een auto geeindigd is, dit wel weer voorvalt....
Ik hoop natuurlijk met je mee van niet.

Is er niemand anders die je kan helpen met het afzetten? Ale, als dat de enige reden is en manlief stelt geen veto of dergelijke, zou ik dat proberen. Maar ik weet niet of jij dat kan natuurlijk....
Gebruikersavatar
Door Hope
#3218202
pearlsofpassion schreef:Volgende keer dat er wat gebeurt echt meteen naar de DA om gaatjes te zoeken he.
Want ik vrees dat, tenzij de boosdoender onderhand onder een auto geeindigd is, dit wel weer voorvalt....
Ik hoop natuurlijk met je mee van niet.

Is er niemand anders die je kan helpen met het afzetten? Ale, als dat de enige reden is en manlief stelt geen veto of dergelijke, zou ik dat proberen. Maar ik weet niet of jij dat kan natuurlijk....
+1
Als manlief niet tegen een overkapping is zou ik dat proberen? Woon je in NL? Dan zijn er veel opties om een klus te laten maken, denk aan werkspot bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#3218263
pearlsofpassion schreef:Volgende keer dat er wat gebeurt echt meteen naar de DA om gaatjes te zoeken he.
Want ik vrees dat, tenzij de boosdoender onderhand onder een auto geeindigd is, dit wel weer voorvalt....
Ik hoop natuurlijk met je mee van niet.

Is er niemand anders die je kan helpen met het afzetten? Ale, als dat de enige reden is en manlief stelt geen veto of dergelijke, zou ik dat proberen. Maar ik weet niet of jij dat kan natuurlijk....

Ik ren bij de eerste vermoedens direct naar de DA. nu weet ik waar ik op moet letten
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#3221712
Het is bijna dicht. Het plan is om dit weekend de kap af te doen en dan eerst maar een paar dagen zonder kap in huis laten rondbanjeren en in de gaten houden dat hij de boel niet open kan likken (roze huid).
Vanaf het moment dat het herstel in trad is het toch nog vlot gegaan (hoewel we al weeeeeeken onderweg zijn).
Gebruikersavatar
Door koekje
#3221713
Ik zou wel afwachten met zonder toezicht zonder kap doen totdat er overal weer een laagje vacht opzit. Katten hebben een heel gevoelig velletje en vacht geeft veel bescherming. Tegen likken, maar ook verwondingen door debiele jonge-katten-acties.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#3221715
koekje schreef:Ik zou wel afwachten met zonder toezicht zonder kap doen totdat er overal weer een laagje vacht opzit. Katten hebben een heel gevoelig velletje en vacht geeft veel bescherming. Tegen likken, maar ook verwondingen door debiele jonge-katten-acties.
Daarom zijn we ook voorzichtig en gaat de kap onder toezicht er af. Het merendeel van het litteken heeft een laagje vacht. Het is een klein plekje van 1 bij 1 ongeveer wat nog roze is.

Ik kan me zo voorstellen dat hij zwaar gelukkig wordt als de kap er af is; fijn je eigen vacht op poetsen, oren schoonmaken etc. Heb ik allemaal wel gedaan voor hem maar toch...
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#3222212
Gisteren de kap er af gehaald. Teun wist niet wat hem overkwam :-* :biggrin2: . Poetsen, poetsen, poetsen, poetsen.... Ik heb hem eerst lekker zijn gang laten gaan maar op een gegeven moment er toch voor gezorgd dat hij niet aan de kale plekken kon likken. De plekken zijn dicht maar met het poetsen heeft hij van de roze huid een soort 'blauwe plek' gemaakt (onderhuidse bloeding,..... klinkt er heftig maar dat is het niet) maar dat was wel reden voor mij om hem de kap weer om te doen. Gewoon voor de zekerheid, die paar dagen maken ook niet meer uit.... (denk niet dat Teun dat met mij eens is maar ja :-\ :-[ )
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#3223143
nou en toen was het warm weer.... en had ik het raam in de keuken opengezet.... en toen ging ik op een gegeven moment even kijken waar de katten waren.... zie ik Teun bij de voordeur :o :o :-[ .....
eh..... die is zeer waarschijnlijk uit het keukenraam gekukeld, van een hoog naar beneden, om gelopen en bij de voordeur gaan staan..... :-[ :-[ :-[ Alles gelukkig nog heel, mijn hartkleppen weer getest....
Hopelijk vandaag de kap er weer af, ik vind het niets als hij naar buiten gaat met kap dus zo lang de kap er niet af kan, kan hij niet naar buiten. De littekens zien er wel erg goed uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door