Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#321916
Mijn reu loopt al een tijdje te "sukkelen" met zijn ontlasting en heeft af en toe best wel moeite om het kwijt te raken. Volgens de DA is het een ouderdomskwaaltje (m'n reu is 12,5) en hij wil / kan alleen medicinale parafine geven of een ander chemisch middeltje dat licht laxeert. Maar ik doe het liever op de natuurlijke manier. Levertjes wil hij echt niet, dus wil ik het met (gedroogde?) vijgen gaan proberen. Maar hoeveel mag een hond van ca 30 kilo daarvan hebben zonder dat ie meteen aan de diarree gaat?
Hij krijgt trouwens CB aktief met 's morgens wat visolie en 's avonds wat olijfolie, vers schapenvet, om de dag wat fytomix en sinds een maand ook probiotica (kruidvat huismerk).
Door arnold
#321925
Volgens mij werkt schapevet stoppend, ik geef het tenminste als ze aan de race zijn.
Pruimen , wel met schil, werkt wat laxerend de verse dan hé.

Arnold
Door Audrina
#321943
Oh mij was juist verteld dat schapenvet laxerend werkt. :-\ Ik zal eens kijken hoe het gaat als ik dat een paar dagen achterwege laat.
En pruimen kan ik natuurlijk ook proberen. Nu is ie wel een hele moeilijke eter, maar als ik ze fijnmaal en door de yoghurt roer ofzo eet ie het denk ik wel op. Thanks.
Door Truus
#321948
Audrina schreef: Oh mij was juist verteld dat schapenvet laxerend werkt. :-\ Ik zal eens kijken hoe het gaat als ik dat een paar dagen achterwege laat.
En pruimen kan ik natuurlijk ook proberen. Nu is ie wel een hele moeilijke eter, maar als ik ze fijnmaal en door de yoghurt roer ofzo eet ie het denk ik wel op. Thanks.
Niet teveel hoor, daar kunnen darmkrampen van optreden.Probeer eens meer orgaanvlees. Dat werkt misschien laxerend.
Laatst gewijzigd door Truus op wo 18 mei 2005, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#321951
Truus schreef: Niet teveel hoor, daar kunnen darmkrampen van optreden.Probeer eens orgaanvlees.
Ik heb al lever, niertjes en maagjes (kip) geprobeerd maar dat wil ie echt niet. Het enige wat ie wel wil is hart, maar dat werkt alleen als ik hem grotere hoeveelheden geef en dan verstoor ik misschien weer de verhoudingen met de CB. :-\
Door Truus
#321957
Audrina schreef: Ik heb al lever, niertjes en maagjes (kip) geprobeerd maar dat wil ie echt niet. Het enige wat ie wel wil is hart, maar dat werkt alleen als ik hem grotere hoeveelheden geef en dan verstoor ik misschien weer de verhoudingen met de CB. :-\
En als je het klein maakt en door een groentepuree mengt? Dan ook niet? misschien minder cb en het daardoor doen?
Door Audrina
#321959
Helen schreef: IK zou gewoon meer olieen toevoegen. Dat werkt als een trein.
Als die trein dan maar niet te hard gaat. ;) Nou ja, ik kan het wellicht proberen, hij kan hooguit aan de schijterij gaan en als dat nou het ergste is... :P
Door Audrina
#322305
Ik ga het eerst eens proberen met nog wat meer olie en vijgen en schrap schapenvet voorlopig van meneer's menu. Moet natuurlijk ook weer niet teveel tegelijk doen. ;)

Maar hoeveel vijgen kan ik hem nu het beste geven?
Laatst gewijzigd door Audrina op do 19 mei 2005, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#323638
Vanmorgen heeft het meneertje 1 aan stukjes geknipte vijg op en vanavond weer en hij heeft net zowaar voor het eerst sinds weken een normaal drolletje (ipv loeiharde kanonskogels) eruit gepoept en dat zomaar in 1 keer (ipv in 8 keer). Ik juich nog niet te vroeg, maar dat een mens zo blij kan zijn met een normale hondendrol zeg. ;D
Door Doedels
#323664
Audrina schreef: Vanmorgen heeft het meneertje 1 aan stukjes geknipte vijg op en vanavond weer en hij heeft net zowaar voor het eerst sinds weken een normaal drolletje (ipv loeiharde kanonskogels) eruit gepoept en dat zomaar in 1 keer (ipv in 8 keer). Ik juich nog niet te vroeg, maar dat een mens zo blij kan zijn met een normale hondendrol zeg. ;D
Dit is inderdaad reden tot grote vreugde ;D. Het zal je maar dwars zitten :o Ik denk dat jouw reu je erg dankbaar is.
Door Audrina
#323669
Doedels schreef: Dit is inderdaad reden tot grote vreugde ;D. Het zal je maar dwars zitten :o Ik denk dat jouw reu je erg dankbaar is.
Hij is in ieder geval ineens een stuk minder vervelend. :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door