Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3221235
Stel. Je hebt een hond met huisstofmijtallergie en pollenallergie.
De dermatoloog adviseert je, vanwege het huisstof, de kussens/kleedjes elke dag minstens vier uit buiten te hangen. Zo krijgt huisstofmijt veel minder kans.

Maar hoe zit dat dan in het pollenseizoen? Als ik die kussens buiten gooi, zitten ze dan niet vol pollen als ik ze weer mee naar binnen neem?

:confused1:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3221257
Kan je ze dan niet beter in de droger doen? Of laten stomen oid? ALS je ze al buiten wilt leggen, hang er dan een dekzeil overheen, of een soort grote tent.

Edit: elke dag droger en of stomen is natuurlijk geen optie. :-[
Door Lil
#3221262
Buiten werd mij bij Cay absoluut NIET geadviseerd; buiten mijt had zij namelijk ook pollen waar ze niet tegen kon. Ik gebruikte dus zomer en winter naast het vele wassen ook de neemolie.
Door TomsBorders
#3221270
hmm, is dan de beste optie niet veel wassen op 60+ of veel vriezen op 20-? Zo voorkom je in ieder geval dat het op de items zelf niet te sterk aanwezig is. het is helaas niet echt te vernietigen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3221272
aan de dermatoloog vragen?

Ja tegen stofmijt geurtjes ed helpt het wel. Maar hooikoortspatienten wordt geaviseert hun beddegoed ed vooral niet buiten te laten drogen ivm pollen. Dus uhm.
Kun je niet ook luchten in de droger? Koude stand?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3221305
Vreemd dat dit dan toch geadviseerd is.

Zou 's nachts buiten hangen nog een optie zijn?

Anders ga ik drastischer maatregelen nemen. Hij slaapt op een anti-allergisch dekbed wat ik dubbelvouw, voor de mooi stop ik dat in een katoenen dekbedhoes. Desnoods ga ik voor elke dag een schone dekbedhoes kopen.
Zit ik alleen nog met het kussen. Die wordt bijgehouden met neemboomspray maar buiten leggen was echt belangrijk. Als dat niet kan in het pollenseizoen is dat knap lastig.
Door Martine-Tom
#3221319
Hope schreef:Vreemd dat dit dan toch geadviseerd is.

Zou 's nachts buiten hangen nog een optie zijn?

Anders ga ik drastischer maatregelen nemen. Hij slaapt op een anti-allergisch dekbed wat ik dubbelvouw, voor de mooi stop ik dat in een katoenen dekbedhoes. Desnoods ga ik voor elke dag een schone dekbedhoes kopen.
Zit ik alleen nog met het kussen. Die wordt bijgehouden met neemboomspray maar buiten leggen was echt belangrijk. Als dat niet kan in het pollenseizoen is dat knap lastig.
En een anti allergie dekbedhoes?

http://www.lusanna.nl/evolon-kussensloo ... 0wodLhgE6g
Gebruikersavatar
Door Hope
#3221346
Kaio schreef:Had jij geen (nep)leren hoes laten maken voor je kussen?
Voo 1 kussen wel, ja. In de huiskamer. Vroom adviseerde mij om minstens 1x per week de hoes van het kussen te halen en het kussen dan minimaal vier uur buiten te leggen.

Voor in de bijkeuken heeft hij dus dat dekbed met hoes. In de keuken heb ik een paar badmatjes van Action liggen. Hij slaapt daar niet echt op maar hij zit graag te kijken als ik in de keuken ben en de vloer is daar zo glad dat bij het zitten zijn achterpoten naar buiten schuiven. Om dat te voorkomen mag hij alleen op die kleedjes zitten. Ik gooi ze twee keer per week in de was.

Maar ja. Eerder deed ik ze dus ook echt elke ochtend buiten over de waslijn, samen met dat dekbed. In het pollenseizoen is dat niet handig, maar meneer heeft wel duidelijk meer jeuk. Logisch, er zitten pollen, maar ik wil de rest van de allergenen zoveel mogelijk beperken.
Door inni
#3221349
Ik weet niet of de afmetingen voor jou zouden passen maar ik heb hier rond het kussen van de jongens een waterdichte matrasbeschermer van action gedaan (ziet eruit als een overtrek onderlaken met een elastiek in de rand) .....het kan makkelijk in de was en de droogtrommel en is niet duur (het is wel wit).
Gebruikersavatar
Door Hope
#3221353
inni schreef:Ik weet niet of de afmetingen voor jou zouden passen maar ik heb hier rond het kussen van de jongens een waterdichte matrasbeschermer van action gedaan (ziet eruit als een overtrek onderlaken met een elastiek in de rand) .....het kan makkelijk in de was en de droogtrommel en is niet duur (het is wel wit).

Ooh wat een idee! Ik ga er eens naar op zoek, thx!
Gebruikersavatar
Door kira
#3221386
Is een kuranda bed geen optie? Hier zijn ze zwaar verslaafd aan het ding en er zit geen stof aan. Zowel onze zeer gebrekkige versleten dame als onze ik wil soft liggen labrador kennen geen fijnere plek.
Door inni
#3221392
Hope schreef:Ooh wat een idee! Ik ga er eens naar op zoek, thx!
Hier is het gewoon ideaal omdat ze langharig zijn en tegen hun poten en buik plassen, nog nat op hun kussen duiken en stinkende sporen achterlaten....enkele van die overtrekken en ik kan het vlot bijhouden. ;)
Door Lil
#3221465
Hier ligt ivm allergie overal kunstleren matrassen/manden en ik wil ook nooit meer iets anders.
Meisje lag daar dus kaal op en als ze nat was dan gooide ik er een katoenen handdoek/laken op en ging dat 's avonds in de was op 90 graden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door