Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3221259
Ik vroeg me af hoe jullie dit zouden interpreteren:
tijdens de wandeling komt Raul soms naast me lopen terwijl hij naar me opkijkt en dan duwt hij heel kort even met zijn neus tegen mijn heup. Dit gebeurt zeker dagelijks, maar niet elke wandeling.

Voor mijn gevoel doet hij het meestal als we nog zo´n 5 tot 10 minuten van huis zijn of bij de auto vandaan en is het een soort bedankje voor de leuke wandeling. Hoewel ik me ook dat bijna niet kan voorstellen want hij zit vrijwel altijd aan de korte lijn en kan dus niet bepaald zijn ei kwijt. Hij doet het in elk geval nooit vlak nadat we begonnen zijn met wandelen. Soms wordt dit gebaar gevolgd door een spelvraag van zijn kant, dan komt hij me een stok laten zien (nutteloos, ik doe niet aan stokkenspelletjes, daarvoor moet hij bij de manlief zijn).

Mijn man denkt dat het onzekerheid is en dat hij vraagt wat je wil dat hij doet. Maar dat lijkt me niet, want hij geeft een duwtje en dan loopt hij gewoon door naast me, zonder dat het nog een keer gebeurt. En sowieso weet hij wel wat ik wil, namelijk dat hij gewoon braaf meeloopt tot de wandeling is afgelopen.

Zou het ook nog iets anders kunnen zijn?
#3221260
Mijn meisje doet dat ook, even contact maken. :smitten: Soms tijdens of vlak na het spel, maar ook vaak tijdens de wandeling, training, maar ook gewoon thuis. Zo van hallo ik vind jou lief en dan gaat ze weer verder met haar eigen ding doen.
Ik vind het fijn dat ze zich af en toe even komt melden en zij is graag bij mij, dat haal ik uit dit soort gedrag.
Door Lil
#3221261
Als je het zo uitlegt denk ik aan een soort hoi zeggen inderdaad. Hey baas leuk zo samen dat idee. Jones doet dat soms loslopend heel duidelijk. Komt uit zichzelf naar mij toe (dat is al een groot wonder) en dan duwt hij even zijn neus/kop onder mijn hand. Doe ik niets gaat hij weer (hij heeft als hij dat doet; het is zeldzaam echt een hele blije kop). Als ik mijn hand beweeg volgt er een grote zoenpartij haha
#3221269
die van mij doet het altijd tegen mijn knie (mss kleinere hond vs grotere persoon, in ieder geval ze kan er zonder springen bij).
Soms denk ik dan aan dit fragment:
want als ik dan hi zeg dan kijkt ze, glimlacht ze en rent ze weg.
soms denk ik ook dat ze denkt dat ze een beloning heeft verdient maar volgens mij is het gewoon, hoi
#3221271
Nu ik er nog eens over nadenk doet hij iets soortgelijks soms na het eten. Ik denk dus toch een soort bedankje - een ´dat-was-leuk´na de wandeling en ´dat-was-lekker´na het eten. Ik zal er eens op letten of hij het na bepaalde diersoorten doet die hij extra lekker vindt.
Voor een hond die verder heel weinig contact maakt en ook liever niet wil knuffelen vind ik het toch best bijzonder. Gelukkig, blijkbaar waardeert hij toch wel wat we voor hem doen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3221276
Ik zie het ook als contact maken. Hoi, en gezien de stok zelfs uitnodigen tot spel. En wellicht zijn manier van contact maken, niet te veel lichaamscontact maar een beetje zachtjes.

Ik heb er ook eentje die dat doet maar die heeft zoiets van tijd voor een koekje! :biggrin2: Neeja dat komt echt net anders over dat is duw, duw duw dan. Dat is wat meer aandacht vragen, drammen bij hem op zulke momenten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door