Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3220544
Wie heeft er tijd en de mogelijkheid om een stamboom voor me uit te pluizen of tips om het zelf te kunnen doen? Ik wil nl zo veel mogelijk generaties op papier hebben. Ik heb zelf geen zooeasy of zoiets. Dat lijkt me nl de makkelijkste manier.
#3220704
Borke schreef:Als je het vraagt met een fokwens in het achterhoofd, dan raad ik je aan om het zelf te doen. Dat is echt enorm leerzaam!
Nee hoor er gaat hier geen nestje komen. Ik ben inmiddels een heel eind maar ik zou het percentage lijnteelt willen weten.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door Lizzy
#3220718
hannabelgje schreef:Wie heeft er tijd en de mogelijkheid om een stamboom voor me uit te pluizen of tips om het zelf te kunnen doen? Ik wil nl zo veel mogelijk generaties op papier hebben. Ik heb zelf geen zooeasy of zoiets. Dat lijkt me nl de makkelijkste manier.
Ja, het beste zet je de stamboom in een database. En Zoo Easy is niet zo duur, voor iets van €45 heb je een stand alone versie op je PC.

Ik heb Zoo Easy maar ik kan je helaas niet helpen. Het is een vreselijke klus om 10 generaties in het systeem te zetten en ik heb dat 1 keer eerder gedaan voor een ander ras en sorry: ik doe dat niet meer. Ten eerste kost het me echt teveel tijd en ten tweede is mijn hele systeem er van ontregelt geraakt.

Als je alleen maar wilt weten wat het COI is van een bepaalde combinatie, kun je hier zelf de stamboom in kloppen: http://www.czerwonytrop.com/inb/ . Vreselijke klus maar dat is het in Zoo Easy ook. Het enige jammere hier van is is dat al je werk daarna verloren gaat. Maar je weet wel het COI. En je kunt de stamboom volgens mij wel uitprinten, maar dat weet ik niet meer zeker....

En een COI berekenen onder de 10 generaties.... Ik vind het eerlijk gezegd zinloos.
Door BusKay
#3220720
Lizzy schreef: Als je alleen maar wilt weten wat het COI is van een bepaalde combinatie, kun je hier zelf de stamboom in kloppen: http://www.czerwonytrop.com/inb/ . Vreselijke klus maar dat is het in Zoo Easy ook. Het enige jammere hier van is is dat al je werk daarna verloren gaat. Maar je weet wel het COI. En je kunt de stamboom volgens mij wel uitprinten, maar dat weet ik niet meer zeker....

En een COI berekenen onder de 10 generaties.... Ik vind het eerlijk gezegd zinloos.
Copy/Paste naar Word?? :???:
Door hannabelgje
#3220778
Er staat wel iets in de database, maar dat begrijp ik als leek niet. Er staan twee verschillende soorten coi in.
Wrights 06,65%
Hardimans 14,84%

En nog eentje
Wrights 01,66%
Hardimans 07,03%

Geen idee hoe ik dat moet zien.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door Lizzy
#3221038
hannabelgje schreef:Ik ben nu 8 generaties in excel aan het zetten en met de mate van lijnteelt is het erg veel kopiëren en plakken...... Afbeelding Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Maar wat schiet je daar mee op als je het COI wil berekenen?
Door Lizzy
#3221040
hannabelgje schreef:Er staat wel iets in de database, maar dat begrijp ik als leek niet. Er staan twee verschillende soorten coi in.
Wrights 06,65%
Hardimans 14,84%

En nog eentje
Wrights 01,66%
Hardimans 07,03%

Geen idee hoe ik dat moet zien.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Zoo Easy gebruikt de Wright's formule. Ik weet niet over hoeveel generaties de berekening is? Zonder te weten over hoeveel generaties de COI is berekent heb je aan deze getallen minder dan niks.
Door Hanny
#3221046
Als je de stamboomnamen hebt, kun je die gewoon invullen op de site, die Lizzy aangaf. Is wat werk, maar wel te overzien, zo erg nu ook weer niet.
Dan even op de op de goede plaats klicken, anders is de hele ingevulde toestand weer verdwenen en daar word je niet blij van.
Als het goed gaat krijg je de berekening en die kun je printen. Niet het ingevulde formulier.
Ik print altijd een aantal stambomen uit van de database en dan netjes de boel invullen.
Je kunt even uitproberen hoe het werkt, gewoon x en a en b invullen, of zoiets en dan kijken wat er gebeurt.

Hanny
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3221047
hannabelgje schreef:Er staat wel iets in de database, maar dat begrijp ik als leek niet. Er staan twee verschillende soorten coi in.
Wrights 06,65%
Hardimans 14,84%

En nog eentje
Wrights 01,66%
Hardimans 07,03%

Geen idee hoe ik dat moet zien.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
dit ziet eruit als van pedigreedatabase.com, daar snap ik ook niks van :-[

als het trouwens om duitse herders gaat kan ik het in mijn zooeasy wel uitrekenen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door