Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door hamada
#3220000
Hier is Spike die snel overprikkeld raakt op de CBD olie iets stabieler en minder geagiteerd geworden, echter zonder gedrogeerd of heel rustig te zijn. Hij krijgt het niet echt als kalmering maar ivm Jacksonian epilepsy, het vliegenhappen.
Rond Oud en Nieuw zag ik op Facebook verschillende berichten over honden die met CBD olie beter en rustiger de jaarwisseling doorkwamen.
Ik heb zelf geen specifieke ervaring met het geven van de olie speciaal voor angst en stress.
Door zurca
#3220086
Bedankt voor je reactie!
Ik zal eens verder gaan lezen hoe en wat qua dosering en misschien dat ik het dan ga proberen....
Door hamada
#3220211
Meestal door het eten, voor tussendoor op stukje brood. Joy likt de druppels gewoon van mijn hand.
Bij acute klachten dan werkt puur in de bek geven, of op stukje brood het snelste.
Voor mensen is het advies de druppels even in de mond houden, bijv. Onder de tong. Dan neemt lichaam het al via slijmvliezen op.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#3220722
zurca schreef:Ik heb zojuist eens gekeken naar de sites die hierboven genoemd worden.
Is er iemand hier die CBDolie inzet bij stress/angst?
Ik lees namelijk op internet dat het hiervoor ook kan helpen.
Ik ben benieuwd of er inmiddels meer ervaringen zijn met CBD-olie en stress/angst?

Sinds afgelopen weekend krijgt onze zeer gestreste logé 2x1 druppel per dag door zijn eten. Wel een vrij sterke variant met ca. 8%. Geen idee of het toeval is, maar hij lijkt een stuk relaxter en reageert minder gespannen op onze eigen honden. Al vraag ik me of het effect zo snel merkbaar kan zijn...
Gebruikersavatar
Door Xerox
#3220934
Noem het toeval, maar vandaag heb ik een vrouw ontmoet die kanker had, was opgegeven, begonnen is met CBD-olie en nu kankervrij. Deze week komt haar boek uit:

http://www.ankh-hermes.nl/boek/kanker-en-cannabis/

https://twitter.com/monposthumus

Een bijzondere en heel intelligente vrouw. Jammer genoeg is ze helemaal gestopt met haar eigen site en is die ook off line...

Yuko houden we de komende week op 2x1 druppel en ook met onze Xerox (met artrose, HD, spondylose, allergieën en een kunstkruisband) ben ik er vandaag mee begonnen. Na deze ontmoeting durf ik het wel aan met zo'n lage dosering.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3221016
Bewaren jullie de olie in de koelkast of gewoon op een donkere plaats ?

Begreep nl dat je de druppels op kamertemperatuur moet geven maar de olie het langst goed blijft in de koelkast
Door hamada
#3221084
Olie die dagelijks gebruikt wordt staat hier op donkere plaats, die is toch snel genoeg op.
Olie die af en toe gebruikt wordt staat in de koelkast.
Door Belleke1
#3222420
Ik heb hem in de deur van de koelkast staan.
Mijn schoonzus heeft het ook gebruikt toen ze kanker kreeg helaas heeft het niet geholpen. Ze is inmiddels overleden. Door alle berichten die je erover leest denken veel mensen dat ze kanker er mee overwinnen. Het helpt vast wel maar zoals bij alles is het geen wondermiddel.
Knuffels Belleke
Gebruikersavatar
Door lauraV
#3222741
Xerox schreef:Noem het toeval, maar vandaag heb ik een vrouw ontmoet die kanker had, was opgegeven, begonnen is met CBD-olie en nu kankervrij. Deze week komt haar boek uit:

http://www.ankh-hermes.nl/boek/kanker-en-cannabis/

https://twitter.com/monposthumus

Een bijzondere en heel intelligente vrouw. Jammer genoeg is ze helemaal gestopt met haar eigen site en is die ook off line...

Yuko houden we de komende week op 2x1 druppel en ook met onze Xerox (met artrose, HD, spondylose, allergieën en een kunstkruisband) ben ik er vandaag mee begonnen. Na deze ontmoeting durf ik het wel aan met zo'n lage dosering.
heb deze persoon ook ff gevolgd ....deze persoon heeft niet alleen cbd olie genomen ...maar ook
thc olie .
thc olie (met evt cbd olie) doet veel pijnlijke ongemakken makkelijker maken ... maar genezen , vind ik toch een te sterke uitspraak :)
Door smulpaap
#3222898
Ik sluit me ook aan bij de club :)
Ik heb voor de dames de cbd olie van Medihemp besteld
Ben benieuwd of het gaat werken . Ze beginnen beiden moeilijker te lopen
Beiden hebben last van voorpoot . Ze krijgen hier al Gluco en Doils voor
Ik hoop op verlichting . En anders zal het reguliere pijnstilling gaan worden
Door charmed
#3222977
smulpaap schreef:Waarschijnlijk de zoveelste vraag :)

Ik heb dus deze om mee van start te gaan

http://www.dutch-headshop.com/nl/cbd-ol ... -1290.html

Nu had ik bedacht om het voorlopig even zo te gaan doseren

Amber : 22 kg De ene dag 2 druppels - de andere dag 1 druppel
Tessa : 7 kg Dagelijks 1 druppel

Is dit een juiste wijze van opbouwen ?
Eerst elke dag 1 druppel, 14 dagen en daarna elke dag 2 druppels etc.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Door charmed
#3222998
Mijn ervaringen met CBD olie voor mijn honden zijn achteraf niet zo goed. Bij elk geneesmiddel is het zo dat de één er goede ervaringen mee heeft, de andere daar werkt het niet bij, en weer een ander krijgt bijwerkingen. bij mijn dames was dus de spierverslappende werking een bijwerking die heel veel nadelige gevolgen heeft gehad voor mijn dames.
Ik heb 3 honden tegelijk op CBD olie gezet, en na enige tijd merkte ik al dat het niet zo zou werken voor pijn als dat ik van ieder andere hoorde. Dat het super werkte bij pijn. De dames van mij hadden artrose pijn en zenuwpijn. Voor artrose pijn leek het in het begin te werken, maar naarmate ik het langer gaf en hoger begon te dosering ging het voor alle dames mis. Ze begonnen overal slappe spieren te krijgen. Whisper met haar mooie brace met een tuig over de rug, begon door te zakken in rug en in voorpoten. Phoebe begon langzaam problemen te krijgen met uitdraaiende schouders en heupen, die wiebelig waren en doorgezakte voorpoten en Bij Prudence klapten binnen 8 weken na gebruik van CBD beide voorpoten helemaal door. Op dat moment had ik nog niet helemaal door dat het van de CBD olie kwam. Met Prednison hebben ze nooit zulke problemen gehad. Whisper was de enige die rond die tijd een lage dosering pred. kreeg. Dus het moest iets zijn wat ze gezamelijk kregen! En dat was de CBD olie.

Whisper haar zenuwpijnaanvallen, die zo pijnlijk waren dat ze dan helemaal niet meer kon liggen, kwamen dwars door de CBD-olie heen. En dan sta je met de rug tegen de muur. Pijnstilling erbij in lage dosering en dat was Whisper in shock. 3 dagen achtereen gevochten, 3x een status epilepticus, waarvan we bij de eerste 2 status Epilepticus op tijd waren voor een infuus. De derde mochten we niet halen. Whisper was in mijn armen voor de deur van de dierenarts overleden.

Met deze ervaringen met CBD olie zal ik nooit en te nimmer weer CBD olie overwegen te gebruiken. De epileptische aanvallen bleven komen bij de dames. Terwijl het een wondermiddel daarvoor zou zijn, evenals de pijn. Het enige wat voor hen positief was, was hetgeen dat ze koeler waren, maar dat was achteraf ook op te lossen met meer Q10. Voor de Epileptische aanvallen heb ik later voor de 2 overgebleven dames MCT olie ingezet, wat bij beiden geresulteerd heeft in hoofdpijnvrij! Dat is al heel wat, Prudence heeft hoofdpijn gehad vanaf dat ze pup was. En Prudence was 4 maanden (op een paar dagen na) aanvalsvrij, dat was ongekend voor haar. Dus CBD voor mij nooit meer. Vind het fantastisch dat het voor andere honden werkt, maar altijd als ik dit onderwerp zie, krijg ik de horrorbeelden voor me van mijn dames.

Bij Prudence resulteerde de CBD olie in 2 doorgezakte polsen, en later begon haar schouder ook uit te draaien
Bij Phoebe resulteerde de CBD olie in 2 doorgezakte polsen & Middenvoetjes, daarbij hele bewegelijke schouders (geen spieren meer) en hele bewegelijke heupspieren, waarbij zowel heupen als schouders aangedaan zijn met artrose. Helaas is het niet voor iedereen een wondermiddel.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door