Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Aura
#321717
Aura krijgt af en toe een zelfmaakmaaltijd met rauwe koolvisfilet. Het is zo'n pakje van de Albert Heijn uit de diepvries.
M'n moeder vindt het heel raar dat ik het niet kook, want volgens haar is het rauw niet zo goed voor honden.
Ze had het ook nog over graten die er dan inzitten enzo...

Kan ik dit gewoon zo geven? Dus gewoon laten ontdooien, in stukjes snijden en op laten eten?
Door Peet
#321721
jawel hoor....in filet zitten geen graten en rauw, ontdooid is prima. Ik geef het ook wel eens, ze vinden het zalig! :D
Door Lizzy
#322097
Er kan inderdaad nog wel eens een graatje in zitten. Maar juist ongekookt kan dat veel minder kwaad als bij gekookte vis. Ik geef hier hele/ongekookte wijtingen, met kop en graat en al. Gaat prima!

(overigens meng ik vis hier meestal met groentemix en soms een blikje vis of kwark voor de smaak - een van mijn honden is niet echt dol op vis....)
Door Peet
#322136
Ik geef er soms wat Fytomix bij, maar meestal gewoon 1 x per week een "vismaaltijd".....verder zonder iets.

Ze krijgen bij mij wel altijd een toetje (yoghurt met banaan ofzo)... :P ;D
Door Aura
#322448
carlala schreef: Geef je er ook wat bij?
Of alleen de vis?
Ze krijgt er ook een groenteprutje bij hoor! En een eitje, klein beetje eierschaalpoeder, beetje knoflook, en als toetje een schep Biogarde.
Eerlijk gezegd vind ik het er best lekker uitzien.... ::)
Door Marieke
#323129
Ik kook de koolvis altijd heel kort, maar dat is omdat mijn hond het anders weer uitkotst. Dat is het enige wat ze niet rauw kan eten. Weet iemand eigenlijk hoe dit zou kunnen komen?
Door tieneke
#323326
De koolvisfilet eten ze hier gewoon rauw,net als de wijting.
Tara slikte vanavond een hele grote wijting in 1 seconde naar binnen :o :o
Het leek wel een zeehond.
Tinus is een zeikerd met de wijting en ook deze keer moest ik de vis in stukken knippen,nog ging het niet van harte en terwijl Tara een middenstuk van de vis jatte stond Tinussie als een gek op de kop met ogen etc te kauwen :-X,bang dat zijn zussie deze heerlijkheid zou weten te bemachtigen ;D ;D
Eerdaags toch maar eens voor sardientjes kijken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door