Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3219204
Ik kan het barfmenu voor een drachtige teef niet vinden. Mss is er na 2 jaar wat veranderd. Wie helpt mij?
Gr. Ingrid
Door vagebond
#3220648
Ik ben nu het menu voor de 6de week aan het uitrekenen. Maar 3% lever van in totaal 300gram= dan 9gram? Ik geef lever 1x in de week. Normaal zo'n 50gram. Het is dus 3% van het weekmenu dan toch? Stomme vraag mss, ik begin nu al zenuwachtig te worden, geloof ik.
Door Lizzy
#3220726
vagebond schreef:Ik ben nu het menu voor de 6de week aan het uitrekenen. Maar 3% lever van in totaal 300gram= dan 9gram? Ik geef lever 1x in de week. Normaal zo'n 50gram. Het is dus 3% van het weekmenu dan toch? Stomme vraag mss, ik begin nu al zenuwachtig te worden, geloof ik.
Eet ze 300 gram per dag als ze 6 weken drachtig is? Dat maal 7 dagen per week, kom ik op 2100 gram uit, toch? 3% van 2100 gram = 63 gram.
Door vagebond
#3220874
Ja, ik ook dus. Het komt gewoon, dat ik jaren geleden alles uitgerekend heb. Nu reken ik alles precies uit voor haar, ik schrok al. 9 gram lever is ook wel erg weinig.
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3221796
kan ook allebei, ik heb naast geitenmelk ook kwark en karnemelk gegeven, gewoon omdat ze het lekker vind. Ook nu krijgt ze nog geitenmelk, verse van de boer, en kwark.
Door Lizzy
#3221827
vagebond schreef:De laatste 2 weken ga ik zuivel voeren, zal ik dan gewoon geitenmelk of zelfgemaakt joghurt doen?
Het kan beide. Waar jouw meis het beste op reageert. Na de bevalling moet ze veel drinken dus dan zou ik zelf of de yoghurt verdunnen of melk geven.
Door vagebond
#3224871
Gina zou dit weekend kunnen bevallen. Alleen vreet ze nog als een bootwerker. Ze moet dus minder volgens het menu. Ik denk dat ik gewoon wel minder bot geef, en dan toch wat meer van de rest. Dus spier- en orgaanvlees, zuivel, noten ei, vis.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door