Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fleurelot
#3220476
Deze week is het zover dan gaan wij onze corgipup ophalen :)
Vandaag ga ik het vlees dat ik deze week binnen heb gekregen portioneren. Als ik daarmee klaar ben zal ik het menu ook posten.
Ik ga alles per dag verpakken en dat verdeel ik dan over 4 porties. Nou vroeg ik me af wanneer ik andere vleesbotten dan kippennekken mag geven?
Ik heb ook eendennekken, biologische kipkarkas (schijnen iets harder te zijn toch?) parelhoenkarkas, kwartelkarkas met orgaan en konijnkarkas met orgaan.
Is het niet erg dat ik de eerste week alleen kippennekken geef?

Ik wil de pup elke dag compleet voeren dus in het begin zal ik al het vleesbot ook moeten portioneren.

En nog een (domme) vraag maar de snoeischaartest werkt alleen bij helemaal ontdooide vleesbotten denk ik toch (nu is alles bevroren ik laat het een beetje ontdooien zodat ik kan portioneren)?

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#3220502
Fleurelot schreef:Deze week is het zover dan gaan wij onze corgipup ophalen :)
Vandaag ga ik het vlees dat ik deze week binnen heb gekregen portioneren. Als ik daarmee klaar ben zal ik het menu ook posten.
Ik ga alles per dag verpakken en dat verdeel ik dan over 4 porties. Nou vroeg ik me af wanneer ik andere vleesbotten dan kippennekken mag geven?
Ik heb ook eendennekken, biologische kipkarkas (schijnen iets harder te zijn toch?) parelhoenkarkas, kwartelkarkas met orgaan en konijnkarkas met orgaan.
Is het niet erg dat ik de eerste week alleen kippennekken geef?

Ik wil de pup elke dag compleet voeren dus in het begin zal ik al het vleesbot ook moeten portioneren.

En nog een (domme) vraag maar de snoeischaartest werkt alleen bij helemaal ontdooide vleesbotten denk ik toch (nu is alles bevroren ik laat het een beetje ontdooien zodat ik kan portioneren)?

Alvast bedankt!
Hoe is je pup afgespeend/wat eet hij bij de fokker? Als hij of zij bij de fokker al vers eet, kun je alles gaan geven dat je hierboven noemt. Ik zou zelf geen week kippennekken gaan voeren en zeker wel kwartelkarkas en konijnkarkas gaan geven. Desnoods plet je dat even met een (vlees)hamer.

Ja, je moet de snoeischaartest op ontdooit bot loslaten. Maar alles dat jij hierboven genoemd hebt is hond/pup bestendig hoor. Ik voerde dit allemaal al op 8 weken. Nou zijn mijn honden natuurlijk afgespeend op vers. Daarom zou ik het zelf in jouw geval met een (vlees)hamer even bewerken.
Door Fleurelot
#3220516
Bedankt voor het antwoord.
Ik ben net klaar, voor 2 weken, wat een karwei zeg ;)
Ik moet er ook handigheid in krijgen. Ik had alles wat ik heb uit de vriezer gehaald en dat was allemaal nog zo goed als bevroren. Volgende keer keuzes maken en minder tegelijk eruit halen...
Ik moest al improviseren want ik had maar 10 kippennekken en die wegen niet zoveel dus ik heb er ook al eendennekken, parelhoen en kwartels bij gedaan.
Ze krijgen bij de fokker brokjes en elke dag wat (orgaan)vlees. Ik wil haar eigenlijk meteen overzetten op barf.
Ik zal zo op de juiste plek m'n menu posten.

Ik heb ook biologische kippen"kontjes" echt het laatste uiteinde en kippenvleugeltipjes zie foto. Zijn die ook geschikt?
Afbeelding
Door Lizzy
#3220527
Kippenbillen zijn wel ontzettend vet, dus dat is wel goed om rekening mee te houden (geen bak vol kippenbillen te geven). En tips zijn ook prima. Afwisselen, dat is het toverwoord! Dus wissel nekken en ingeknipte vleugels/tips, konten, karkassen allemaal gewoon lekker zoveel mogelijk af!

Je krijgt er inderdaad vanzelf handigheid in :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door