Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3220439
Wij blijven dit jaar in NL voor de vakantie en nemen Rana mee. Omdat het ook in NL wel eens erg warm kan worden wil ik een coolvest voor haar kopen zodat we ook op warme dagen verantwoordelijk een behoorlijke wandeling kunnen maken. Uiteraard niet op de hete momenten van de dag maar vroeg in de ochtend en 's avonds. Ik heb het idee dat een vest meer doet dan alleen een coolband maar zit dat ook lekker bij de hond? Ben benieuwd naar de ervaringen.

Er worden van verschillende merken vesten aangeboden bv Aqua Coolkeeper, Hurta, Ruffwear. las al goede ervaringen over Hurta maar zijn er ook ervaringen met andere merken?
Door Lil
#3220442
Ik heb hurtta en ruffwear. Beiden koelen even goed. Hurtta is veel zwaarder. Ligt aan je hond welke beter past. Daarom hier twee merken. Dus ik zou passen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3220449
Ik vind de rufwear mooi van pasvorm, alleen dus te klein voor onze honden, vandaar dat ik ook een hurrta heb gekocht, maar die is wel meer jas dan de ruffwear. Denk dat tussen deze 2 merken het is welke beter bij je hond past qua activiteit en pasvorm. Oo wacht nieuwe hurrta's zien er heel anders uit geloof ik, dat zijn echt rompvestjes. Maar goed beide merken zijn kwalitatief in orde.
Coolkeeper geen idee, maar is dat niet die met die korrels die zwaarder wordt?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3220451
Hier blij met de ruffwear. Helpt echt mooi, hond koelt sneller af na inspanning.

Ik vind wandelen met vest zodat je langer kan wandelen met warm weer niet zo slim. Ik gebruik hem echt om na de inspanning te koelen. Natuurlijk is het niet heel zwart wit, maar als je met warmer weer met vest aan gaat wandelen, dan heb je vervolgens dus niets meer om te helpen koelen. Ik doe dat alleen als ik met loeiheet weer een kort plasrondje doe, maar niet om een wandeling significant te verlengen.
Door eelke
#3220452
Kaela schreef:Hier blij met de ruffwear. Helpt echt mooi, hond koelt sneller af na inspanning.

Ik vind wandelen met vest zodat je langer kan wandelen met warm weer niet zo slim. Ik gebruik hem echt om na de inspanning te koelen. Natuurlijk is het niet heel zwart wit, maar als je met warmer weer met vest aan gaat wandelen, dan heb je vervolgens dus niets meer om te helpen koelen. Ik doe dat alleen als ik met loeiheet weer een kort plasrondje doe, maar niet om een wandeling significant te verlengen.
Ik wel, ik doe dat als ik met 20-22 graden toch een rondje in het bos wil lopen. Gijs wordt dan minder warm dus hoeft ook minder af te koelen erna. Daarbij loopt hij dan ook een stuk fitter mee ipv sjok sjok. Ik merk niet dat ik erna denk, ai en nu? Indien nodig kan ik hem dan opnieuw nat maken ofzo.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3220455
eelke schreef:Ik wel, ik doe dat als ik met 20-22 graden toch een rondje in het bos wil lopen. Gijs wordt dan minder warm dus hoeft ook minder af te koelen erna. Daarbij loopt hij dan ook een stuk fitter mee ipv sjok sjok. Ik merk niet dat ik erna denk, ai en nu? Indien nodig kan ik hem dan opnieuw nat maken ofzo.
Ja een rondje bos, maar bij:
El_Kato schreef:Wij blijven dit jaar in NL voor de vakantie en nemen Rana mee. Omdat het ook in NL wel eens erg warm kan worden wil ik een coolvest voor haar kopen zodat we ook op warme dagen verantwoordelijk een behoorlijke wandeling kunnen maken. Uiteraard niet op de hete momenten van de dag maar vroeg in de ochtend en 's avonds. Ik heb het idee dat een vest meer doet dan alleen een coolband maar zit dat ook lekker bij de hond? Ben benieuwd naar de ervaringen.

Er worden van verschillende merken vesten aangeboden bv Aqua Coolkeeper, Hurta, Ruffwear. las al goede ervaringen over Hurta maar zijn er ook ervaringen met andere merken?


Wil ik toch een kanttekening zetten. Nogmaals, het is natuurlijk niet zwart wit, maar het is wel iets om mee op te passen.
Door eelke
#3220456
Ja daar heb je een punt. Ik vind op warme dagen een behoorlijke wandeling; 15 minuten (das hier een rondje om het wijkje). Niet behoorlijk is dan 3 keer per dag naar het veldje zeg maar. Maar dat is inderdaad maar net wat je vind, dus inderdaad goed om te vermelden.
Door Lil
#3220459
Ik gebruik hem ook om op warme dagen een behoorlijke wandeling te maken. Alleen laten sjokken door hitte gedurende 10 minuten maakt dat ik honden heb met opgekropte energie. Kanttekening: overdag zit ik op werk, dus het is al avond en ik ga ipv open veld naar het bos en de honden hijgen na hun wandeling niet erger dan na rondje door de wijk zonder vest. Maar het is wel een super verschil of ze 45 ipv 10 minuten wandelen (zo groot is hier het verschil!). O ja en bij hitte verbied ik het rennen.
Door El_Kato
#3220462
Goed dat je het zegt, met een behoorlijke wandeling bedoeld ik minimaal een uur bos of vergelijkbaar. Als het warmer dan een graad of 20 is dan is dat alleen vroeg in de ochtend of later in de avond na 20.00. Als het te warm is wandelen we trouwens korter maar dan kan het vest idd ook na de wandeling aan om haar te koelen.

Edit: Lil lees net je reactie, het is denk ik uit proberen wat bij Rana werkt. Zij moet ook echt wel meer wandelen dan een kort rondje. Thuis laten we haar veel zwemmen met warmte maar ook voor hier is zo'n vest voor haar wel een goed idee.

We gaan op zoek naar een camping aangrenzend aan wandelgebied met als voorkeur ook zwemgelegenheid voor haar. Wanneer het echt warm word dan willen we naar de kust en zal het vest voornamelijk zijn voor als ze het overdag erg warm heeft. We letten altijd al op dat ze niet de hele dag in de zon gaat liggen bakken.

De Coolkeeper heeft volgens mij idd van die balletjes!

Ik denk dat ik de Hurta en de Ruffwear ga bestellen en dan kijk welke het beste past. Even goed op de retour voorwaarden letten ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3220465
eelke schreef:Ja daar heb je een punt. Ik vind op warme dagen een behoorlijke wandeling; 15 minuten (das hier een rondje om het wijkje). Niet behoorlijk is dan 3 keer per dag naar het veldje zeg maar. Maar dat is inderdaad maar net wat je vind, dus inderdaad goed om te vermelden.
Dat bedoel ik ja. En wat Lil zegt, smorgens vroeg en savonds later is het ook alweer anders. En dat kan natuurlijk ook precies zijn wat El-Kato bedoeld :)
Door Lil
#3220466
Beste mensen die vesten werken niet om NA de wandeling te koelen. Ze zorgen dat ze TIJDENS de wandeling niet te veel opwarmen. Het is erg zonde dat je hond eerst zeer heet moet zijn en dan moet afkoelen. Veel beter dat ze gewoon niet zo heet worden, daar zijn ze ook voor bedoeld. Als ik hier thuis kom kunnen de vesten uit en zo is het ook bedoeld.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3220467
Kaela schreef:Dat bedoel ik ja. En wat Lil zegt, smorgens vroeg en savonds later is het ook alweer anders. En dat kan natuurlijk ook precies zijn wat El-Kato bedoeld :)

Dat schreef Kato al in de 1ste post :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3220470
Bijkomend is het ook dat de kleur van de vesten licht en dus warmte niet absorbeerd. Met name donkere honden hebben nog meer last van warmte door de vachtkleur dus zo'n vest helpt daar ook nog eens tegen.

Ik gebruik het vest bij warm weer ook in en om huis, bij opa-beer, die nu 12 is, vorig jaar 11. Want dat scheelt ook enorm voor hem als het 30+ is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door