Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3220111
Ik heb Link net laten titeren...

De DA belde;

Hondenziekte is te weinig (distemper) en hepatitis is twijfelachtig. Ze adviseerden om de cocktail te laten zetten. Ik heb allereerst gezegd dat ik wel even ging kijken wat ik deed / info zoeken en ten tweede gevraagd of ik ze los kon enten. Zij hadden ze niet los staan maar ze ging de DA zelf vragen of dat kon.

Wat is jullie mening over deze 2 ziektes? Moet ik enten?

Link is 2.5, heeft zijn pup entingen gehad maar niet zijn 1ste cocktail met 1 jaar. Want de titer gaf vorig jaar aan dat alles goed was.
#3220142
'Twijfelachtig' liet ik nog niet vaccineren, want een titer moet voldoende gedaald zijn voor de vaccinatie effect kan hebben. En onbeschermd is je hond natuurlijk niet, want er zijn n.a.v. de eerdere vaccinatie sowieso geheugencellen. Het is daarom de vraag of vaccinatie überhaupt nog zinvol is, daar zijn de meningen over verdeeld, maar daar is al heel veel over geschreven op dit forum.

Voor wat betreft een té lage Hondenziekte-titer is het de vraag of je daar een een hele vaccinatie (DHP) voor moet laten zetten. Hondenziekte kan niet los gevaccineerd worden, dus je ontkomt niet aan de DHP. Als de Hepatitis-titer nog niet voldoende gedaald is, zou je daarvoor dan over een poosje wederom de DHP moeten laten zetten..
Info van Tannetje t.a.v. Hondenziekte: Als een volwassen hond ooit een titer heeft gehad voor hondenziekte, dan is hij voldoende beschermd hiertegen. Hondenziekte komt hier nl bijna niet meer voor, slechts zeer sporadisch via geïmporteerde pups. Mócht er toch een uitbraak komen, wat dus zéér onwaarschijnlijk is, dan is je hond voldoende beschermd n.a.v. de door eerdere vaccinatie aangemaakte geheugencellen.
#3220167
mizzsylver schreef:heb je een foto van het teststripje?
Wat is te weinig? Heel licht of onzichtbaar?
Nee. Heb ik niet. Duurde een uur de uitslag dus ik zei: Bel maar :P

Maar ik zal eens vragen als de DA me belt vandaag of maandag.
#3220168
Parelridder schreef:'Twijfelachtig' liet ik nog niet vaccineren, want een titer moet voldoende gedaald zijn voor de vaccinatie effect kan hebben. En onbeschermd is je hond natuurlijk niet, want er zijn n.a.v. de eerdere vaccinatie sowieso geheugencellen. Het is daarom de vraag of vaccinatie überhaupt nog zinvol is, daar zijn de meningen over verdeeld, maar daar is al heel veel over geschreven op dit forum.

Voor wat betreft een té lage Hondenziekte-titer is het de vraag of je daar een een hele vaccinatie (DHP) voor moet laten zetten. Hondenziekte kan niet los gevaccineerd worden, dus je ontkomt niet aan de DHP. Als de Hepatitis-titer nog niet voldoende gedaald is, zou je daarvoor dan over een poosje wederom de DHP moeten laten zetten..
Klopt, ik kan de DP vaccin laten zetten voor de hondenziekte. Dat is dan de pupenting maar wel met parvo erbij.
Info van Tannetje t.a.v. Hondenziekte: Als een volwassen hond ooit een titer heeft gehad voor hondenziekte, dan is hij voldoende beschermd hiertegen. Hondenziekte komt hier nl bijna niet meer voor, slechts zeer sporadisch via geïmporteerde pups. Mócht er toch een uitbraak komen, wat dus zéér onwaarschijnlijk is, dan is je hond voldoende beschermd n.a.v. de door eerdere vaccinatie aangemaakte geheugencellen.
Link heeft als volwassen hond nooit vaccinaties gehad. Enkel de pup entingen... tellen die dan ook?
#3220200
Even mezelf gequote uit ander topic, de hondenziekte was bij Gaia ook licht maar toch nog goed voor 3 jaar. Bij jouw strip zijn de stippen wel zichtbaar al is het licht maar hij is wel beschermd. Ik zou dus niet enten.
Gaia is ook alleen als pup geënt, dus die tellen zeker.
mizzsylver schreef:Vandaag geweest en Gaia is nog steeds beschermd, Hondenziekte was de laagste maar toch nog goed voor 3 jaar. Dus over 3 jaar weer titeren was het advies. Was toch wel even spannend, ze is bijna 10 en na de 12 weken enting nooit meer geënt maar blijkbaar was dat toch genoeg voor haar. :biggrin2:

De foto's:
Afbeelding
Afbeelding
#3220213
Ik kan je andere topic even niet zo snel vinden maar is alles omtrent Links gezondheid/voeding nu duidelijk, in kaart en 'onder de knie' ?
Voor mijzelf zou dat nl voorwaarde zijn om inenting ook maar in overweging te nemen, ongeacht titers
#3220240
Too schreef:Ik kan je andere topic even niet zo snel vinden maar is alles omtrent Links gezondheid/voeding nu duidelijk, in kaart en 'onder de knie' ?
Voor mijzelf zou dat nl voorwaarde zijn om inenting ook maar in overweging te nemen, ongeacht titers
Hij smakt nog steeds maar dat lijkt toch van zijn overbeet te komen denk ik.

Verder staat hij nog maar op 2 diersoorten, 3 komt eraan.

Hij is wel van alle medicatie af en heeft nu een kuur solgar probiotica.

Dus ja, heeft hij echt klachten? Nee afgezien van het smakken niet. Maar hij hoeft maar iets verkeerds te eten (die lul had 1 klere stokje gevonden in de tuin en die opgegeten en flinke buikpijn van gehad) zoals dus een stokje (niet geheel onlogisch maar goed) en zijn darmen zijn over de zeik.

Plus het bloed van vorige maand zaten ongeregeldheden in. Volgens de arts niks om me zorgen te maken... Maar mijn inziens ook geen 100% goed bloed.

Dus op de vraag is alles 100% goed? Nee denk het niet... Wel zit er verbetering in.
#3220252
Qwea schreef:Hij smakt nog steeds maar dat lijkt toch van zijn overbeet te komen denk ik.

Verder staat hij nog maar op 2 diersoorten, 3 komt eraan.

Hij is wel van alle medicatie af en heeft nu een kuur solgar probiotica.

Dus ja, heeft hij echt klachten? Nee afgezien van het smakken niet. Maar hij hoeft maar iets verkeerds te eten (die lul had 1 klere stokje gevonden in de tuin en die opgegeten en flinke buikpijn van gehad) zoals dus een stokje (niet geheel onlogisch maar goed) en zijn darmen zijn over de zeik.

Plus het bloed van vorige maand zaten ongeregeldheden in. Volgens de arts niks om me zorgen te maken... Maar mijn inziens ook geen 100% goed bloed.

Dus op de vraag is alles 100% goed? Nee denk het niet... Wel zit er verbetering in.
Ja weet je wat het is? Een Ronald Schultz (toch wel DE man op gebied van vaccineren en titer) zegt "een lage titer is ook titer en geeft bescherming". Zie bijv. dit artikel: http://vaccicheck.com/wp-content/upload ... yVacci.pdf.

Dus nou ja, dit is geen titeruitslag die je hoopt te zien want deze brengt je aan het twijfelen of je moet enten of niet.

Met een hond die niet 100% in orde is zou het voor mij simpel zijn. Die liet ik niet vaccineren.

En verder is dit nou het nadeel van al die titerende dierenartsen die eigenlijk niet weten wat ze zitten te doen.... De interpretatie laat in mijn ogen echt te wensen over.
#3220255
Lizzy schreef:
Ja weet je wat het is? Een Ronald Schultz (toch wel DE man op gebied van vaccineren en titer) zegt "een lage titer is ook titer en geeft bescherming". Zie bijv. dit artikel: http://vaccicheck.com/wp-content/upload ... yVacci.pdf.

Dus nou ja, dit is geen titeruitslag die je hoopt te zien want deze brengt je aan het twijfelen of je moet enten of niet.

Met een hond die niet 100% in orde is zou het voor mij simpel zijn. Die liet ik niet vaccineren.

En verder is dit nou het nadeel van al die titerende dierenartsen die eigenlijk niet weten wat ze zitten te doen.... De interpretatie laat in mijn ogen echt te wensen over.
+1

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
#3220589
Wat ik regelmatig zie is een hoge titer voor parvo en een lage voor HCC en hondenziekte. Ik vraag me dan af: Die hoge titers, zouden die niet veroorzaakt worden door het feit dat de hond in aanraking is geweest met het virus, en dus meer afweerstoffen in het bloed heeft aangemaakt? En die lage titers komen door het feit dat ze niet met die virussen in aanraking zijn gekomen? Parvo is toch een ziekte die je nog regelmatig voorbij ziet komen, terwijl hondenziekte niet veel voorkomt en HCC zo goed als verdwenen is in Nederland?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door