Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#3220119
Ik zag vanmorgen naast de normale keutels ook een hoopje kleine keutels,iets kleiner dan een doperwt! Konijn eet wel,maar niet zo gretig als anders! Heb hooi in de ren gelegd en daar eet ze behoorlijk veel van! Ook wat komkommer gegeven voor extra vocht. Ik vind haar 'rustiger'dan anders,normaal rent ze,maakt rare sprongetjes. Ze ligt normaal en zo nu en dan gestrekt :-\. De ren staat niet bij giftige planten en er liggen ook geen giftige peulen of blaadjes in de ren. Ze heeft wel rozemarijn gegeten,maar dat is niet giftig en helpt zelfs tegen de muggen. Ze is wel in de de rui,misschien teveel aan haar in de maag,maar ergste achter de rug! Paar dagen geleden een teek uit haar oor gehaald.Ben zelf niet in de mogelijkheid om naar de/een DA te gaan!

Wat kan ik doen??

Edit: net weer kleine keuteltjes!
Door eelke
#3220131
Normaal is t alleen wel de bedoeling dat ze ze weer opeten. Soms doen ze dat niet. Kan zijn omdat ze bv te veel brok krijgen, dan eten ze dat liever en zitten ze daar mee vol.
Door eelke
#3220135
Een eetlepel per dag, werd mij verteld. Nu zal dat voor de jouwe eerder dan 1,5 lepel zijn, maar onbeperkt hooi is veel belangrijker. Ze kunnen eigenlijk ook wel zonder biks.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3220137
Van mij krijgt ze overdag eigenlijk alleen maar verse groente,kruiden en wat er in het gras staat, wanneer ze weer in haar hok is,staat daar een klein schaaltje brokken en daar doet ze 2 dagen over.
#3220141
Kan zijn dat ze wat minder eetlust heeft door de rui en ze daardoor laat liggen. Het kan natuurlijk ook dat ze inderdaad een beetje verstopt en een beetje harde buik heeft en daardoor rustiger is.

Hou het in het oog. Bij verstopping krijg je kleine, harde en droge keutels. Ze zijn iets donkerder en dus harder en kleiner dan normaal.
Als ze niet meer eet als je wat lekkers geeft, dan is ze wel ziek dus houdt dat in de gaten.

Voor de blindedarmkeutels terug op te laten eten geef je tijdelijk wat minder of even geen korrels. Het is wel vrij belangrijk dat ze die opeet.
Normale hoeveelheid korrels voor een konijn is 15 tot 25gr per kg lichaamsgewicht. Hoeveel eetlepels dat zijn weet ik niet. Daarnaast wordt eigenlijk ook gezegd dat alles wat ze niet binnen het kwartier na geven moeten, te veel is. Maar als je een rustige eter hebt is dat niet echt een goede richtlijn natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3220143
Ja dat had ik idd gelezen en foto's gezien en die leken voor mijn gevoel niet op wat ik vanmorgen heb gezien.

Ik houd haar in de gaten en check ook steeds of ze ook al weer gewoon gepoept heeft,ook dat lijkt minder!
Buik lukt mij niet zo om het te voelen,ze laat dat niet echt toe. Ik haal de brokjes uit haar hok,kan ze nu toch niet bij,maar gewoon groente,kan ik wel gewoon blijven geven of even een dag op hooi?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door