Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#3220006
Na een avond googelen en nadenken over een plan van aanpak wil ik hier toch eens vragen om tips bij mijn volgende 'casus' ::) ... Is er een product dat ik kan inzetten om stress te reguleren/verminderen?

Het betreft onze Shar Pei Yuko, die in het afgelopen jaar veel heeft meegemaakt op het gebied van veranderingen in het gezin, verhuizing, castratie op 7-jarige leeftijd en instabiliteit van de leider, waardoor hij helaas het gevoel heeft gekregen dat hij alle beslissingen moet nemen. Hij vertoont buitenshuis behoorlijk ongewenst gedrag, krabt zichzelf kaal onder de oksels (hij heeft altijd een perfecte huid en vacht gehad) en heeft spontaan hotspots. Kortom: hij zit vreselijk slecht in zijn vel. Overigens hebben we een aantal weken geëlimineerd, maar dit heeft geen verschil gemaakt.

Op dit moment is hij bij ons om te profiteren van de rust in ons huis en het gezelschap van de andere honden hier. Ook zijn we bezig met het gedrag en nu dan de stress. Hij blijft hier zo lang als wenselijk is voor hem, dus we hebben gelukkig tijd om ermee te puzzelen en te kijken hoe we hem weer op de rit krijgen!

Zelf denk ik aan een product van PUUR, maar ik ben wel op zoek naar een product dat langdurig gegeven kan worden. Verder krijgt hij nu een kuurtje chlorellatabletten en probeer ik de hotspots onder controle te krijgen met schoonhouden en insmeren met honingzalf.

Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben, met name voor de stress!
Door Remcopeeters528
#3226875
hoi ik heb in het verleden iets soortgelijks meegemaakt n.l dat mijn vriend ergens anders ging wonen en de hond mee wilde nemen terwijl ik altijd samen met de hond ( Dobermann) was. Ik was dus eigenlijk zijn baas. Gevolg was dat hij slecht ging eten . Geen rust vinden en krabben en kaal bijten uit frustratie. Ander voer maakte geen verschil. Uiteindelijk heeft mijn vriend de hond naar mij gebracht en in korte tijd knapte hij enorm op. Mijn vriend haalt de hond regelmatig op en het gaat prima. Het was dus gewoon verdriet van de hond. Moest meteen denken aan de film over de Husky die stierf op het station omdat zijn baas niet meer kwam.
Ik weet natuurlijk niet wat Yuko precies heeft meegemaakt? Wellicht mist hij toch iemand? Vooral een sharpei is gesloten maar erg gevoelig.
Hoop dat je hier iets mee kan! Weet ook niet of jullie hem als Pup hadden.
Sterke voor Yuko! Hoop dat je de oorzaak vindt zodat je iets kan doen
Gr Remco
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door