Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3219853
De titel zegt het al: Liza slaapt waarschijnlijk ergens buiten vannacht :-(

Vanmorgen heb ik haar samen met Scooby buiten gelaten en zoals altijd trok ze direct een sprint het hofje uit. Maar waar ze normaal met een uurtje weer thuis is en ik Scooby naar binnen moet dirigeren, was het nu andersom. Scooby lag een uurtje later in de woonkamer en Liza is nog steeds niet binnen. Ik heb haar zelfs niet meer gezien of gehoord nadat ze een sprint nam.

Ik ben zo bang dat ze niet meer thuiskomt om wat voor reden dan ook... Amivedi heb ik ingelicht, ik heb langs de bermen van de N-weg gelopen, het hele dorp rondgelopen en gefietst, geen spoor te bekennen. Overal waar maar schuurtjes zijn geroepen, op fb meerdere oproepen, maar vooralsnog heb ik alleen een tip dat ze in het plaatselijke bos gezien zou kunnen zijn vanmiddag. Meisje, waar zit je toch? Morgen maar posters printen en ophangen.

Willen jullie alsjeblieft duimen? Ik weet me geen raad zo.
Laatst gewijzigd door EliScooby op vr 20 mei 2016, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#3219855
O arme ziel, ik weet precies wat je doormaakt nu. Het is een ramp als je kat ineens niet thuiskomt. Ik weet niet of je morgen moet werken, maar kun je anders vannacht een keer een rondje door de buurt maken? Als ze ergens van is geschrokken en nu onder een heg zit te bibberen, durft ze in het donker (minder mensen, minder verkeer) misschien wel naar je toe te komen. Ik duim heel hard dat ze vannacht gewoon weer komt opdraven.

Sterkte jij. Dit is zoooooo k*t... :-X
#3219858
Anne in Duitsland schreef:O arme ziel, ik weet precies wat je doormaakt nu. Het is een ramp als je kat ineens niet thuiskomt. Ik weet niet of je morgen moet werken, maar kun je anders vannacht een keer een rondje door de buurt maken? Als ze ergens van is geschrokken en nu onder een heg zit te bibberen, durft ze in het donker (minder mensen, minder verkeer) misschien wel naar je toe te komen. Ik duim heel hard dat ze vannacht gewoon weer komt opdraven.

Sterkte jij. Dit is zoooooo k*t... :-X
Ik kom net terug van een rondje, juist daarom. Hier is het na 8/9u gewoon stil op straat. En daarbij glimmen kattenoogjes dan extra snel op met de zaklamp. Voorlopig laat ik haar doos met kussen naast de achterdeur staan buiten, wie weet zit ze er gewoon in straks of morgenochtend....
#3219859
EliScooby schreef:Ik kom net terug van een rondje, juist daarom. Hier is het na 8/9u gewoon stil op straat. En daarbij glimmen kattenoogjes dan extra snel op met de zaklamp. Voorlopig laat ik haar doos met kussen naast de achterdeur staan buiten, wie weet zit ze er gewoon in straks of morgenochtend....
Ah, oké. Dat bos, is dat ver weg? Zou dat echt Liza geweest kunnen zijn? Ik vraag het maar, omdat ik bij de verdwijning van Pipo en Bambi in beide gevallen een aantal meldingen kreeg, en toen ik erachteraan ging, bleek de kat in kwestie niet eens dezelfde kleur te hebben als mijn vermiste lieverd. Mensen zijn vaak zo... hoe moet ik het zeggen: dom? Kijken maar met een half oog? Of willen graag van dienst zijn (maar zijn het allesbehalve)?

Dikke vette bleh, dit. Ik word weer plaatsvervangend nerveus nu. Ik hoop dat ze snel weer thuis is.
#3219860
Misschien is ze per ongeluk ingesloten geraakt in een schuurtje of zo.

Meld er in ieder geval ook als vermist bij mijndieriszoek van de dierenbescherming.
Verder idd Facebook. Elk dorp heeft tegenwoordig wel een eigen groep voor vermiste dieren, maar zet t ook vooral op de meer algemene groepen in jouw omgeving.

Is ze gechipt? Zet die dan ook op vermist bij de partij waar je hem hebt geregistreerd.

Sterkte!
#3219865
Ik duim heel hard dat ze morgenochtend in haar doos ligt.

Het is belangrijk dat je op de poster de mensen vraagt in hun schuur te kijken. Toen ik nog in Nederland woonde Is Pugsley een tijd zoek geweest. Toen hij weer kwam opdagen rook hij enorm naar een vochtige schuur of kelder. Ik vermoed dus ook dat hij in een schuur zat opgedloten. Hij kwam aan het eind van de herfstvakantie ineens weer opdagen.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
#3219866
Anne in Duitsland schreef:
Ah, oké. Dat bos, is dat ver weg? Zou dat echt Liza geweest kunnen zijn? Ik vraag het maar, omdat ik bij de verdwijning van Pipo en Bambi in beide gevallen een aantal meldingen kreeg, en toen ik erachteraan ging, bleek de kat in kwestie niet eens dezelfde kleur te hebben als mijn vermiste lieverd. Mensen zijn vaak zo... hoe moet ik het zeggen: dom? Kijken maar met een half oog? Of willen graag van dienst zijn (maar zijn het allesbehalve)?

Dikke vette bleh, dit. Ik word weer plaatsvervangend nerveus nu. Ik hoop dat ze snel weer thuis is.
Niet heel ver weg nee, maar ze moet er wel een aantal hoekjes voor om voor ze er daadwerkelijk is. Het is eigenlijk een park, maar ze noemen het hier bos.
pluk schreef:Misschien is ze per ongeluk ingesloten geraakt in een schuurtje of zo.

Meld er in ieder geval ook als vermist bij mijndieriszoek van de dierenbescherming.
Verder idd Facebook. Elk dorp heeft tegenwoordig wel een eigen groep voor vermiste dieren, maar zet t ook vooral op de meer algemene groepen in jouw omgeving.

Is ze gechipt? Zet die dan ook op vermist bij de partij waar je hem hebt geregistreerd.

Sterkte!
Heb haar daar ook nog opgezet net, dank je voor je tip. Op Facebook is het inmiddels al zo'n 20+ keer gedeeld, hopelijk komt daar iets uit. En heb nog toegang gevraagd tot n vermiste dierengroep hier.
Anne in Duitsland schreef:Als je posters gaat ophangen, doe dat dan ook richting Deventer. Als ze de weg kwijt is, kan het zijn dat ze naar haar oude huis op zoek gaat.
Daar dacht ik ook aan ja. Al zou dat wel gek zijn, ik woon hier nu een half jaar en we zijn samen 3 keer verhuisd. Heb er eerst maar eens 20 uitgeprint, rolletje plakband mee en plakken maar straks.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
#3219868
Toen Ot jaren geleden ineens plotseling uit de volledig ommuurde binnentuinen verdwenen was, zat ze in een vreemd huis opgesloten. Ot is mensenschuw, zeker voor vreemden. Het is dat ik nogmaals een rondje maakte langs de huizen, omdat er wat flyers van me verwijderd waren. En toen zag ik haar met grote bange ogen daar op de vensterbank zitten. De mensen waren toevallig net even boodschappen doen en toen durfde ze uit het raam te gaan kijken.

Vraag ook mensen binnen en op verstopplekjes te kijken.

Hopelijk is ze snel weer thuis.


Strooi in je eigen tuin door haar (en Scooby) gebruikt grit. Zo kan ze makkelijker haar eigen terrein weer vinden.
#3219870
EliScooby schreef:Daar dacht ik ook aan ja. Al zou dat wel gek zijn, ik woon hier nu een half jaar en we zijn samen 3 keer verhuisd. Heb er eerst maar eens 20 uitgeprint, rolletje plakband mee en plakken maar straks.
Katten zijn gek. Met Bambi zijn we vijf keer verhuisd, naar drie verschillende landen en tussendoor regelmatig naar Zweden, en overal mocht ze na een tijdje los en rondstruinen, en dat ging altijd goed. En toch verdween ze, na bijna vier jaar op het laatste adres gewoond te hebben. :-X

Het kan heel goed dat Liza ergens in een schuurtje zit opgesloten waarvan de deur op een kier stond. Katten zijn nu eenmaal nieuwsgierig. Misschien kun je ook flyers maken en die bij al je buren en een paar straten verderop in de brievenbus doen, met de vraag of ze even in hun schuurtje/kelder/huis willen controleren of je kattenkop daar verstopt zit.
#3219872
al nieuws? Hier ga ik duimen.
Katten lopen niet in zeven sloten tegelijk, maar het blijft eng. Zeker als ze normaal snel thuis is.
Hier zetten mensen vermiste dieren ook wel in de Weggeefhoek op Facebook. Mag eigenlijk niet, maar je hebt wel een groot bereik.
#3219894
Anne in Duitsland schreef:
Katten zijn gek. Met Bambi zijn we vijf keer verhuisd, naar drie verschillende landen en tussendoor regelmatig naar Zweden, en overal mocht ze na een tijdje los en rondstruinen, en dat ging altijd goed. En toch verdween ze, na bijna vier jaar op het laatste adres gewoond te hebben. :-X

Het kan heel goed dat Liza ergens in een schuurtje zit opgesloten waarvan de deur op een kier stond. Katten zijn nu eenmaal nieuwsgierig. Misschien kun je ook flyers maken en die bij al je buren en een paar straten verderop in de brievenbus doen, met de vraag of ze even in hun schuurtje/kelder/huis willen controleren of je kattenkop daar verstopt zit.
Ik ga het erbij zetten, wie weet zit ze inderdaad in een schuurtje en ze is watervlug.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door