Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sharond
#3219395
Ik vertrek binnen een maand op trektocht door de ardennen, wat zal ik Aski echter te eten geven?
Voor de eerste twee dagen steek ik haar normale diepgevroren kvv in de rugzak.
De derde dag zijn er meerdere winkels op het pad, dus wat kippebillen of zo voor die dag en de volgende.
Maar dan heb ik op de vijfde dag geen winkels (en de vierde ook al niet). Drie dagen vlees fris houden is niet echt mogelijk...

Ik denk na over houdbare worst (naturis houdbaar wordt hier in de buurt geleverd) om die dag te overbruggen.
Is dat een idee?

De zesde dag kom ik terug bij winkels en zal ik minstens om de dag een winkel tegenkomen, dus dan is dat geen probleem.
Ik moet eigenlijk maar één grote dag overbruggen.

Vasten vind ik geen optie tijdens een trektocht.
k9 en soorten vind ik echt te duur...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3219417
Nou gut, je zal zelf ook wel eens een patatje halen onderweg, dus als je hond er tegen kan, dan is het geen probleem om 'm op zo'n overbrugdag een houdbare worst (oid) te voeren.
Eventueel zou je ook nog vlees kunnen drogen en dat meenemen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3219421
Inderdaad gewoon houdbare worst of Renske of zoiets meenemen.
Ik zou vooraf thuis wel even een keer proberen hoe je hond er op reageert.
Door Martine-Tom
#3219433
Mijati schreef:Je zou ook een dag vasten kunnen inlassen
Met zulke inspanning als een trektocht zou ik dat niet doen zeke niet als de hond geen vasten gewend is.
Renske of houdbaar is prima, vooraf wel een keer of wat geven om te zien of het goed valt ;)
Door Hanny
#3219439
Als het warm weer is, dan zal twee dagen vlees fris houden geen optie zijn, neem ik aan.
Je zou kunnen overwegen om brokjes te geven, ik vind dat niet minder goed, dan die houdbare worsten. Onze honden zijn niet moeilijk en ik doe ook niet ingewikkeld.
Wat ik wel moeilijk vind is de gewone hygiëne die gebruikelijk is bij vleesvoer.. Ik zou voor brokjes gaan en niet eens moeite doen om voor een paar dagen kip ergens te kunnen kopen.

prettige tocht,
Hanny
Gebruikersavatar
Door pike
#3219500
Hanny schreef:Als het warm weer is, dan zal twee dagen vlees fris houden geen optie zijn, neem ik aan.
Je zou kunnen overwegen om brokjes te geven, ik vind dat niet minder goed, dan die houdbare worsten. Onze honden zijn niet moeilijk en ik doe ook niet ingewikkeld.
Wat ik wel moeilijk vind is de gewone hygiëne die gebruikelijk is bij vleesvoer.. Ik zou voor brokjes gaan en niet eens moeite doen om voor een paar dagen kip ergens te kunnen kopen.

prettige tocht,
Hanny
Ik weet het, ik ben gek. Maar ik zou daar geen probleem van maken. Mijn honden zijn niet moeilijk en ik doe ook niet ingewikkeld ;D Uit ervaring weet ik dat vlees dat niet meer zo "fris" is niet alleen gigantisch in de smaak valt bij de honden maar bovendien ook geen problemen oplevert. Dus geef ik liever vlees dat niet meer zo fris is dan dat ik brokjes voer (of houdbare worst die ik persoonlijk niet bepaald fris vindt zelfs als hij nog vers uit de verpakking komt ::) ) Een dag overbruggen als ik niets heb? Hmmmm ik zou gaan voor zelf gedroogd orgaan en wat blikjes vis.
Door Martine-Tom
#3219528
pike schreef:Ik weet het, ik ben gek. Maar ik zou daar geen probleem van maken. Mijn honden zijn niet moeilijk en ik doe ook niet ingewikkeld ;D Uit ervaring weet ik dat vlees dat niet meer zo "fris" is niet alleen gigantisch in de smaak valt bij de honden maar bovendien ook geen problemen oplevert. Dus geef ik liever vlees dat niet meer zo fris is dan dat ik brokjes voer (of houdbare worst die ik persoonlijk niet bepaald fris vindt zelfs als hij nog vers uit de verpakking komt ::) ) Een dag overbruggen als ik niets heb? Hmmmm ik zou gaan voor zelf gedroogd orgaan en wat blikjes vis.
Hier ook liever overrijp vlees, brokjes ziet hij niet als eten, gestoomd lust ie niet, houdbaar is vergif....frikandel kom ik nog mee weg als het echt een x moet, verder kvv of barf, en dan maar rijp...hij
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3219575
Welke optie je ook probeert, ik zou het van te voren goed uitproberen. Want je hebt er niets aan als je maatje tijdens de trektocht met buikpijn en diarree rond moet lopen.

Ik zou, als het voor zo weinig dagen is, lekker K9 pakken. Ja het is duur, maar het komt het dichtste in de buurt van wat hij normaal eet en dat lijkt mij het slimste voor de buik en energie. Tenslotte gaan jullie flink aan de wandel en mij lijkt prioriteit 1 om je hondje fit en blij te houden.

Ik zou me ook niet heel druk maken om iets minder fris vlees (al is het met warme temperaturen wel al snel heel wat minder fris vlees). Hygiene is eenvoudig, vlees in een bak en enige wat je hoeft te doen is ter plekke de deksel eraf halen. Bak wassen kan weer op de volgende locatie met voorzieningen.
Door Shanti en co
#3219598
Ik zou voor brokken gaan. Als dat vlees ergens gaat lekken of als het afval van de verpakking gaat lekken ben je niet blij wanneer je daar nog een paar dagen mee door meot lopen. En de hond kan prima tegen overrijp vlees maar ik hoef dat niet in dezelfde tas als mijn eigen eten. Hetzelfde met die houdbare worsten, dat vind ik ook heel vies ruiken en het geeft afval wat weer kan bederven. Dus dan ben ik egoïstisch en kies ervoor de hond een paar dagen brok te geven. Nouja, zo zullen de honden het niet zien want ze vinden brokjes heerlijk. ::)
En zolang je hond er tegen kan zie ik ook geen kwaad in een paar dagen brok, als standaard eten is het niet geschikt maar voor die paar dagen kan het prima.
Door hamada
#3219649
Hier ook goede ervaring met houdbare worst als we op een reisdag geen vers kunnen voeren. Voor de honden is het geen straf, inderdaad het patat-effect, maar hier kunnen ze er goed tegen. En voor de rest krijgen ze gewoon vers, wat ze in de buitenlandse versie ook weer heerlijk vinden :)
Het maakt natuurlijk wel uit of je hond allergisch is of minder goed op bepaalde soorten voer reageert. Maar dat kun je van te voren uitproberen.
veel plezier op je tocht
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3223170
Ik zou een klein zakje K9 meenemen. Kost 20 euro en staat gelijk aan 2 kilo vers vlees. Heb je gelijk minder stress als je nog een dag niet langs een winkel komt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3223178
Zeker op voorhand uitproberen en ook op een dag met inspanning. Zien hoe dat gaat.
Als ik persoonlijk plots patat eet ben ik de volgende dag niet helemaal rustig in in buik en de eerste 24u is mn energie ook niet helemaal in orde.
Ik kan me voorstellen dat niet alle honden die weinig tot geen koolhydraten eten en plots heel koolhydratenrijk voedsel krijgen daar goed mee om kunnen. Zou kunnen dat hij er heel erg moe en lusteloos van wordt...

Dus probeer het wel eens. Je wil tenminste dat je maatje zich vrolijk en energiek voelt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door