Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3219223
Bestaat zoiets? Als bestuurslid zou ik wat meer willen weten over genetica. Dan kun je tenminste meepraten met de fokkers. Wel zo handig....

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door miik
#3219225
Ja :)

Er worden regelmatig dingen georganiseerd...
Marjoleine Roosendaal weet ontzettend veel kwa kleuren en genetica ! Zij geeft lezingen en studiedagen, anders even contact met haar opnemen !

Verder heeft O&O en Dogvision ook weleens dat soort dagen...
En jaarlijks het kynocongress waar van alles wordt behandeld, vaak ook stukje genetica/erfelijkkheid ed.
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3219231
In november wordt er in Barneveld een cursus gegeven, Erfelijkheidsleer en fokken van honden.
Hierin wordt uitgebreid ingegaan op genetica. Klik

Institute of Canine Biology heeft 2 gratis courses, Useful genetics en COI Bootcamp. Beide zeer interessant.
Door Lizzy
#3219232
mizzsylver schreef:In november wordt er in Barneveld een cursus gegeven, Erfelijkheidsleer en fokken van honden.
Hierin wordt uitgebreid ingegaan op genetica. Klik

Institute of Canine Biology heeft 2 gratis courses, Useful genetics en COI Bootcamp. Beide zeer interessant.
Ja, bootcamp was leuk (ik moest daar helaas nog wel voor betalen, daar had ik wel een beetje de kelere over in toen ie naderhand gratis werd aangeboden).
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3219234
Lizzy schreef:Ja, bootcamp was leuk (ik moest daar helaas nog wel voor betalen, daar had ik wel een beetje de kelere over in toen ie naderhand gratis werd aangeboden).
Ik ontdekte er een fout in ;D Maar wel zuur dat je er nog voor moest betalen. Mocht je geen andere course for free doen? Ben nu met de Understanding Hip and Elbowdysplasia bezig, ook heel interessant :)
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3219244
Dit is een boek: Het fokken van rashonden, omgaan met verwantschap en inteelt.
Van de Raad van Beheer.
ISBN 9 789071 101007

Maar dat gaat misschien niet diep genoeg in op wat jij wilt weten?
Door Lizzy
#3219247
mizzsylver schreef:Ik ontdekte er een fout in ;D Maar wel zuur dat je er nog voor moest betalen. Mocht je geen andere course for free doen? Ben nu met de Understanding Hip and Elbowdysplasia bezig, ook heel interessant :)
Ik heb er ook een fout in ontdekt! Hee, misschien wel dezelfde ;D
Nee, ik kreeg niks anders aangeboden...........
Door Jantina
#3219254
Misschien een leuk idee: wij hebben een paar maanden terug een genetica dag georganiseerd voor onze rasvereniging. Jack Windig van Wageningen gaf een lezing en workshop. Want ook fokkers kunnen vaak wel een lesje gebruiken hoor ;-). Daarbij gaat hij natuurlijk specifiek op je ras in, wat natuurlijk heel interessant is!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3219270
Wat een leuke link lizzy. Mijn oog valt meteen op hd en ed cursus. Helaas al begonnen.
Iemand deze al gedaan? en hoe beviel die? want ik wil daar zeker wat meer ins en outs over weten. Denk nl. Dat veel huidige denkbeelden niet zo kloppen ( bij mij, rv, en fokkers)
Maar er zijn al 2 gratis cursussen altijd leuk :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door