Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Jeannette
#3219012
En op zoek gegaan naar de zon, die in het zuiden zou verblijven. Dus gisteren vol goede moed naar Wallis gereden en zowaar de zon gevonden.

Geen hele zware wandeling, maar met hoogtevrees sterk af te raden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het donkere deel steen, loopt erg schuin naar beneden, alleen het lichte stuk, waar ik op sta, was vlak.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3219017
Wat mooi!

Maar eh heb dus wel hoogtevrees, helaas. Maar ik vind dit zo mooi! Maar ik zou op sommige stukken bang zijn, dat mijn honden uitgelijden. Heb zelf ooit zoiets in Frankrijk gedaan, we zijn toen omgedraaid met de 3 honden omdat we een stuk omhoog moesten waarvan we wisten dat we 100% niet meer om konden keren en wie weet wat we daarna zouden tegenkomen? EN toen was het op de terugweg al een stukkie lastig voor hun, maar ze lieten zich prima begeleiden.

Maar ooh wat een practige omgeving op die foto's van jullie!
Gebruikersavatar
Door Jeannette
#3219019
Ik heb bewust voor dit type hond gekozen, om net wat meer te kunnen, ik kan ze evt ergens overheen tillen etc en ze zijn net wat atletischer. Normaal gesproken heb ik ze bij dit soort wandelingen aan een ruffweartuig, maar ik had deze wandeling niet zo verwacht. Volgende keer krijgen ze die dus sowieso weer aan.
Gebruikersavatar
Door Jeannette
#3219021
Daarom heb ik dus voor de herders gekozen, ipv weer een tatra oid. Zwaarder dan Layla(30kg) krijg ik niet zo makkelijk ergen overheen getild. Daarnaast is het wel prettig dat ze niet snel terugdeinzen en al is iets eng, dat ik ze er enigzins toe kan bewegen iets toch te doen. Ook is het prettig dat ze niet halverwege er de druk aangeven, omdat ze er klaar mee zijn, ik had Bo, mijn Tatra, er gerust voor aan gezien om halverwege te zeggen dat ik het zelf mocht doen en niet meer verder willen lopen. Natuurlijk zijn er genoeg rassen die dit ook doen. Maar binnen de rassen die mij aanspreken, heb ik bewust hiervoor gekozen met m'n wandelingen in m'n achterhoofd
Door Lil
#3219022
Jeannette schreef:Daarom heb ik dus voor de herders gekozen, ipv weer een tatra oid. Zwaarder dan Layla(30kg) krijg ik niet zo makkelijk ergen overheen getild. Daarnaast is het wel prettig dat ze niet snel terugdeinzen en al is iets eng, dat ik ze er enigzins toe kan bewegen iets toch te doen. Natuurlijk zijn er genoeg rassen die dit ook doen. Maar binnen de rassen die mij aanspreken, heb ik bewust hiervoor gekozen met m'n wandelingen in m'n achterhoofd
Ah ja als je van grotere honden komt, snap in je. Hier ook Belgische herders gehad en die noemden men groot vandaar de spraakverwarring haha. Zo'n groot paard als nu gaat er niet meer komen; ik krijg hem niet getild... Ook niet alleen om te helpen bij een blessure of zo... Dus nee dat is gewoon niet handig.
Gebruikersavatar
Door Jeannette
#3219026
Bo was 60 kg en ik was echt gek met hem en ooit wil ik zeker weer zo'n heerlijke beer, maar met de activiteiten die ik nu doe met mijn duo, past dat gewoon niet. Het is een stukje persoonlijke ontwikkeling geweest om te doen wat ik nu doe, maar het wordt wel steeds langer, verder, hoger en extremer, dat kan gewoon niet met een hond van meer dan 30 kg.
Gebruikersavatar
Door kayla
#3219040
Wow, wat is het mooi daar. Ziet naar een geslaagde wandeling uit.
Ben gelijk maar gaan googelen waar Wallis ligt, daar wil ik ook eens in de meivakantie naar toe.
Door Cindy de Wolf
#3219051
Brings back memories. 3 vakanties Wallis gehad in Anzere, dus wij hebben ook heel veel van dit soort (bisse) wandelingen gemaakt...het is daar zo mooi! Ooit wil ik nog een keer terug!
Door Malamoods
#3219054
Gaaf! Wallis is ook bijzonder mooi! Heb er goede herinneringen aan. Ben nu 3 keer in Zwitserland geweest en als mijn financiën het ooit nog eens toelaten, ga ik er graag nog eens naar terug. Ik kan mij zo goed voorstellen dat je ontzettend hebt genoten!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3219091
Oh, wauw!!!

Wat een geweldige omgeving en prachtige foto's!!
Wat lijkt het me geweldig om zo'n toch met je hond te mogen maken, dat verscherpt je band zo enorm. Samen 'overleven'.

Vonden je honden het nergens spannend, met die afgronden of over roosters?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door