Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3218978
Als je start met vers voeren, dan heb je steeds te weinig vriezerruimte en dan koop je er een vriezer bij. Dan komen er dieren bij en weer een vriezer er bij.

Nu vraag ik me af hoe anderen met 1 vers etend huisdier dat doen?
Hoeveel vriezers hebben jullie?

Sofi eet kvv en ik maak voor haar groentemix.
Zou ik dat redden met 2 lades in een tafelmodel vriezer? Heb ik in de andere 2 lades dan genoeg plek voor onze eigen spullen?

Zal ik die kist dan opruimen? Voorlopig heb ik hem leeggemaakt en dan maar eens schoonmaken. Eens een maandje aankijken hoe dat gaat bevallen zo. Die kist hebben we ooit voor de 6 kvv etende katten gekocht, die samen een kilo per dag aten. Er kon makkelijk 100 kg in. Nu is hij steeds maar half gevuld.
Het tafelmodel vriezertje heb ik nu maar weer eens aangezet. Hopen dat hij het nog doet en dan maar eens zien of we het daarmee redden.

Iemand nog tips of ervaringen om te delen?
Sofi is 11 jaar en eet 500 gram kvv per dag.
Soms wat Barf, maar dat is echt incidenteel wat spiervlees.
#3218982
Als je kvv bij je in buurt kan kopen dan moet je dit kunnen redden. In onze vriezer kon ik makkelijk een darf doos van 5 kilo kwijt in een la. Kvv rollen kun je nog makkelijker kwijt volgens mij.

Met barf heb ik wel echt een extra vriezer nodig voor de voorraad.
#3218983
Bij ons passen er 16 rollen in één lade, dus dat is 32 dagen. Ik denk dat het prima lukken gaat. Om eerlijk te zijn houd mij dit ook bezig..... Wat als één van de twee straks alleen is?? Dan heb ik zeker geen twee vriezers meer nodig. En ik overweeg ook om deels KVV te gaan voeren, half om met barf. Ik ga eerst mijn voorraad opmaken en dan maar eens kijken hoe of wat.
#3218985
Pauline schreef:Bij ons passen er 16 rollen in één lade, dus dat is 32 dagen. Ik denk dat het prima lukken gaat. Om eerlijk te zijn houd mij dit ook bezig..... Wat als één van de twee straks alleen is?? Dan heb ik zeker geen twee vriezers meer nodig. En ik overweeg ook om deels KVV te gaan voeren, half om met barf. Ik ga eerst mijn voorraad opmaken en dan maar eens kijken hoe of wat.
16 rollen van 1 kg?
Ik heb rollen van 1 pond en daar gaan er in ieder geval wel 24 van in 1 lade. Wellicht meer, maar die voorraad heb ik nu niet.

Die kist staat bij ons in de schuur. Dat zou best flink ruimte geven als hij er uit is. Het is toch een kist van 280 liter en dat verbruikt ook stroom. Alhoewel het een A+ kist is, dus dat zou moeten meevallen. We hebben er een vorstbegrenzer naast hangen en de schuur is geisoleerd.
#3218989
Hier barf en geen kvv maar dat wel voor twee katten en een hond. Ik heb 1 vriezer en af en toe een gaatje in onze eigen kast. Het scheelt waarschijnlijk echt vervoerskosten, die zijn voor mij hoger, maar er komt geen vriezer bij, ik red het met 1 prima.
#3218993
De vraag is ook altijd of het voordeel van grote partijen opweegt tegen de stroomkosten. Met 2 Barfende honden was het interessant om veel vriesruite te hebben. Dat gaf genoeg plek voor variatie in het menu ende kans om mee te liften met voordelige aanbiedingen.
Verder is een kist ideaal, je laat er zo een zak karkassen in zakken en portioneert het later :biggrin2:
#3218996
Ik weet het niet heb voor mijn 2 honden een eigen hoog model vrieskast met 6 compartimenten. ik denk ongeveer 225 liter inhoud. Heb daar doorgaans voor 3 maanden voorraad in liggen.. dus gemiddeld 50 a 60 kg. een kleinere zou mij stress geven omdat je dan permanent moet bijvullen . nu doe ik dat een keer in de drie maanden grote hoeveelheid in een keer.

Ook hier geen kvv maar gewoon NRV of Barf
#3218997
Klein hondje, eet half kvv, half barf. Wij hebben in de keuken een koel/vriescombi waarvan de vriezer 2 grote lades heeft en 1 kleine. Daar zit alleen spul voor ons in.
In de grote vriezer (5 lades + 1 kleine lade) heb ik voor haar 1 grote en 1 kleine lade gereserveerd. Daar zit de groentenmix, kvv en het barfspul in. Bij barfonderdelen die meer ruimte innemen (karkas) heb ik een extra lade nodig.

Ik streef ernaar om niet meer zoveel op voorraad te hebben, van zowel kvv als barf. Het is echt snel gekocht en omdat ze zo weinig eet ligt het lang in de vriezer als ik een grote hoeveelheid afneem. Vind ik niet handig.
Voor onszelf trouwens ook niet meer. Ik zou aan de grote vriezer genoeg hebben. De kleine uit de keuken is net weer te klein.
Als die combi het nog eens begeeft neem ik een grote koelkast in de keuken, want ik vind de koelkast nu te klein. En houd het bij een aparte vriezer in de bijkeuken. Daar zou dan ook prima het vlees voor Moyra in passen.
#3219005
-Annemarie- schreef:Klein hondje, eet half kvv, half barf. Wij hebben in de keuken een koel/vriescombi waarvan de vriezer 2 grote lades heeft en 1 kleine. Daar zit alleen spul voor ons in.
In de grote vriezer (5 lades + 1 kleine lade) heb ik voor haar 1 grote en 1 kleine lade gereserveerd. Daar zit de groentenmix, kvv en het barfspul in. Bij barfonderdelen die meer ruimte innemen (karkas) heb ik een extra lade nodig.

Ik streef ernaar om niet meer zoveel op voorraad te hebben, van zowel kvv als barf. Het is echt snel gekocht en omdat ze zo weinig eet ligt het lang in de vriezer als ik een grote hoeveelheid afneem. Vind ik niet handig.
Voor onszelf trouwens ook niet meer. Ik zou aan de grote vriezer genoeg hebben.
De kleine uit de keuken is net weer te klein.
Als die combi het nog eens begeeft neem ik een grote koelkast in de keuken, want ik vind de koelkast nu te klein. En houd het bij een aparte vriezer in de bijkeuken. Daar zou dan ook prima het vlees voor Moyra in passen.

Nou dit dus.....

Ik heb straks ook één vriezer over, zie wel hoe of wat als het zover is.
#3219006
Met meerdere Barfende honden zijn meerdere vriezers handig. Met 1 hond op voornamelijk kvv lijkt het mij wat veel om 2 vriezers te hebben. Ik wil alleen zelf ook wel wat vriesspul in huis hebben...dus eens kijken of we dat redden met een tafelmodelletje met 3.5 vrieslade.
#3219023
Ik verbruik hier ongeveer 500-600 gram per dag, ik koop alles groot in en heb daarvoor best wel wat vriesruimte nodig, ik heb nu twee grote kasten, een kleine kist en een heel klein opzet vriezertje. Ik gebruik zelf het opzetvriezertje en twee laden van de kast. Mocht ik in de toekomst meer financiële zekerheid hebben dan ga ik ook kleiner inkopen en een aantal vriezers uitzetten. Nu durf ik dat nog niet.
#3219041
Je kunt ook overwegen om de grote vrieskist in te ruilen voor een kleintje. Dan heb je meer ruimte in de schuur, niet teveel voorraad maar blijft jullie eigen vriezer voor jullie.

Of iets verder naar de toekomst kijkend ( :'( ) als Sofi er nu later niet meer is ? Komt er dan een andere hond ? Groot? Klein?
#3219050
Nynke schreef:Je kunt ook overwegen om de grote vrieskist in te ruilen voor een kleintje. Dan heb je meer ruimte in de schuur, niet teveel voorraad maar blijft jullie eigen vriezer voor jullie.

Of iets verder naar de toekomst kijkend ( :'( ) als Sofi er nu later niet meer is ? Komt er dan een andere hond ? Groot? Klein?
Tja Nynke...als Sofi er nog niet is, daar zijn we nog niet aan toe...maar ze is al 11 en heeft natuurlijk ook nog leishmaniose.

Als zij ons ontvalt, dan willen we het eerst eens proberen zonder huisdieren. Wel raar na meer dan 35 jaar altijd katten en of honden gehad te hebben. Dan zien we vanzelf wel hoe dat bevalt. Dus daar houden we nu even geen rekening mee :-\
#3219102
Hier 1 lade gevuld met 28 porties van 250 gr (zijn 4 weken)..... Het gaat er net in...... Omdat we geen plek hebben voor nog een vriezer, kan ik geen voorraden (meer variatie) inslaan van lijntjes.... Dat vind ik wel jammer...... Als we er ooit nog een hondje bijnemen, dan zal er idd een extra vriezer aangeschaft moeten worden.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door