Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Belleke1
#3217648
Onze Belle krijgt maandelijks troxocil pijnstilling voor artrose en rug.
Maar nu is dit middel niet meer verkrijgbaar.
Heeft hier iemand hetzelfde meegemaakt en wat hebben jullie toen gedaan?
Ik heb gelezen dat ze een mand lang geen andere nsaid pin stilling mag hebben.
Knuffels Belleke
#3217690
Lil schreef:anders ff recept vragen (kost helaas geld) en online bestellen?

https://www.medicanimal.nl/Trocoxil/p/I0003241
Dan kan je dierenarts dat toch ook gewoon voor je regelen?

Ik heb even navraag gedaan, ik ben heel erg benieuwd naar het antwoord.

Er zullen ongetwijfeld prima alternatieven zijn, maar ik schijt méér dan 7 kleuren stront voor een overstap naar een andere medicatie.
Door Lil
#3217764
Kaio schreef:Ik heb al meer gehoord dat het niet leverbaar meer is, ook via DA's niet....
Weet alleen niet meer waarom.
Mooi K als je. Het nodig hebt voor je hond :(
OW ruk! Misschien is mijn site dan wel achterhaald. :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3217822
Lil schreef:OW ruk! Misschien is mijn site dan wel achterhaald. :-\
Als je bij de website kijkt dan zie je ook dat allesniet leverbaar is, zie je als je de dosis uitzoekt. Geen ene leverbaar.
Ergens zag ik wel dat het vermoedelijk juli 2016 weer beschikbaar komt, maar goed aan vermeodelijk heb je niks aan als je hond dit gebruikt
#3217879
Ik had inderdaad ook al gekeken op internet maar ook daar niet meer voorradig. Vorige keer was het al een probleem hebben we al gegoocheld met pillen en doseringen. Wat zo jammer is dat het nu stabiel is wat betreft pijn en ze nu dus weer op iets anders over moet. Ook mag ze als ik goed gelezen heb nu de eerste maand geen andere pijnstiller. Snap niet waar het probleem ligt gaat het eruit? Of is het gewoon productie.
Knuffels Belleke
#3217928
Het probleem is de fabriek. Ze hebben geen fabriekslijn om Trocoxil te maken. Wordt aan gewerkt maar op dit moment wordt het inderdaad helemaal niet geproduceerd. Al een aantal maanden niet trouwens. Ik hoorde van een vertegenwoordiger hopelijk eind dit jaar weer..

Maar het is er dus voorlopig inderdaad niet, en ook nergens meer aan te komen..
Door Lil
#3218488
ChantalKrijn schreef:Het probleem is de fabriek. Ze hebben geen fabriekslijn om Trocoxil te maken. Wordt aan gewerkt maar op dit moment wordt het inderdaad helemaal niet geproduceerd. Al een aantal maanden niet trouwens. Ik hoorde van een vertegenwoordiger hopelijk eind dit jaar weer..

Maar het is er dus voorlopig inderdaad niet, en ook nergens meer aan te komen..
Wat slecht. Blij dat ik geen (meer) erop heb staan.
#3218838
Ik heb er nog hier, had er twee meegenomen in de veronderstelling dat ik 'm terug kon geven (was voor diagnostische pijnstilling) en de da is voor mij niet naast de deur.
Er was dus geen verschil maar ik kon het dus niet teruggeven dus als iemand 'm over wil nemen...zijn best dure pillen!
#3218924
Wendi schreef:Ik heb er nog hier, had er twee meegenomen in de veronderstelling dat ik 'm terug kon geven (was voor diagnostische pijnstilling) en de da is voor mij niet naast de deur.
Er was dus geen verschil maar ik kon het dus niet teruggeven dus als iemand 'm over wil nemen...zijn best dure pillen!
Welke dosering heb je? Als het de 75 is heb ik eventueel belangstelling. Maar alleen als de da niet meer heeft, want het zijn inderdaad dure pillen en als ik ze van jou overneem krijg ik niets vergoed van de verzekering. En als mijn dierenarts nog heeft is iemand anders er vast blijer mee.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door