Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3217960
Nou zag ik hier in de apotheek in DE iets tegen teken liggen. Een natuurlijke pipet tegen teken en vlooien.
Er zit in margosa-extract (neemboomolie) en decanzuur ( uit kokosolie) Is van amigard, spot-on.
Natuurlijk staan alle andere stoffen niet vermeld.
Maar het is te gek hier met teken ( echt mega veel walkers na ieder wandeling en helaas ook veel aanhechters, hoef ik niet te vertellen dat er iedere dag ook wel min. een over mij heen loopt en of probeert te bijten) , iedere dag opnieuw sprayen met iets zelfgebrouwd oid is het hem niet, cdvet deed erg weinig.
Dus dan maar dit proberen.
Nu staat er wel in de bijsluiter, op te passen met dieren met atopische dermatitis. Tja staat lang niet zo uitgebreid op ieder chemisch spul, maar dat kan ook niet goed zijn. Nu heeft Maci last van allergien, rode huid tussen tenen, schilfers en plekjes. Maar ook hij moet iets hebben, want ook hij zit helemaal onder de teken. Heeft al dikke wenkbrauwenvan teek na teek verwijderen :-X
Nou denk ik gezien de ingredienten dat ik het bij hem toch ook wel kan gebruiken? (Vanzelfsprekend niet op aangetaste huid) ik bedoel, normaal gif zal zeker toch erger zijn? Het is natuurlijk wel altijd een risico, maar ja :-\
Ik moet wel echt iets doen, wrslijk hebben al mijn honden wel al antistoffen tegen lyme ::) , maar het is nu ook best gevaarlijk voor iedereen die met ze in aanraking komt. Daarnaast wekt het bij hun ook irritatie en hotspots op.
Kl*te beesten :-X
#3218339
Hope schreef:Tja, moeilijk is dat! Kan je de fabrikant niet bellen om de overige ingrediënten boven tafel te krijgen?
Ja, of misschien op internet googlen?
Ingrediënten, risico's per ingrediënt, ervaringen, etc...

Ik vind teken ook de meest erge beestjes die er zijn! Brr.
Zo te lezen is het wel heel erg bij jullie!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3218396
Oo dit heb ik gevonden
-Trägeröl aus Ester natürlicher Fettsäuren
-D-Panthenyltriacetat (Vitamin B5 in öllöslicher Form)
-Parfüm (frei von Allergenen)

Ja :g: ff googlen wordt dat.
Tja en parfum zegt natuurlijk niet veel he
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3218407
MarijeEnBoomer schreef:Vaak mogen ze met natuurlijke pipetten niet nat worden.... Dan moet je ze weer opnieuw behandelen
Ja die vraag bestaat ook :biggrin2: met antwoord. :D Minimaal 3 dagen wachten, daarna kan het wel. Wel kan zeer frequent zwemmen wel zorgen dat het eerder uitgewerkt is, maar je mag vaker gebruiken
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3218938
Border Bandit schreef:Ik heb altijd begrepen dat ze niet mogen zwemmen omdat de middelen dan oplossen in het water en schadelijk zijn voor de organismes in het water.
Niet eens zo zeer dat de hond dan minder beschermd wordt. :-\
Dat is met bepaalde giffen dat hier niet inzit.
En dan ook alleeen de eerste dagen ( volgens de bijsluiter van die middelen). Maar dat geldt voor allerlei teken/ vlooien bestrijdingsmiddelen, ook banden etc.
Maar fan van die middelen ben ik ook niet, maar ook niet van 100 teken per dag! ( nee niet overdreven).
De 2 zwartjes gaan dit middel sowieso vandaag krijgen, en dan ga ik gauw zien of dit werkt, dit is dus niet zo als dat standaard gif, het dood teken niet, zorgt alleen dat ze de honden vinden stinken, ben benieuwd. Dus deze zou sowieso niet schadelijk zijn voor waterorganismen.
Maar als dit niet werkt zal ik toch moeten overstappen op chemische zooi, want dit hoe het nu is, dat kan echt niet.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3218972
Kaio schreef:Dat is met bepaalde giffen dat hier niet inzit.
En dan ook alleeen de eerste dagen ( volgens de bijsluiter van die middelen). Maar dat geldt voor allerlei teken/ vlooien bestrijdingsmiddelen, ook banden etc.
Maar fan van die middelen ben ik ook niet, maar ook niet van 100 teken per dag! ( nee niet overdreven).
De 2 zwartjes gaan dit middel sowieso vandaag krijgen, en dan ga ik gauw zien of dit werkt, dit is dus niet zo als dat standaard gif, het dood teken niet, zorgt alleen dat ze de honden vinden stinken, ben benieuwd. Dus deze zou sowieso niet schadelijk zijn voor waterorganismen.
Maar als dit niet werkt zal ik toch moeten overstappen op chemische zooi, want dit hoe het nu is, dat kan echt niet.
In jouw specifieke geval lijkt mij dit plan heel verstandig. Kijken wat dit spul doet en anders toch maar wat rigoureuzer gaan ingrijpen. Je zit zelf ook niet op Lyme te wachten. :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3219776
Tot nu toe alleen geprobeert op Fozzy. Ik kan niet zeggen dat ik echt resultaat zie :-\
En heb er vandaag ook weer 2 van mij afgevist :-X
Kaio heeft hotspots, vermoedelijk van de teken. Dus op moment kan ik daar bij hem niks doen en hij is al 12 jaar, en dan moet ik dus nog gif op hem gaan spuiten ook :'( Maar die spots door de teken schieten ook niet op :'(
Fozzy had ook beide achterpoten gebeten, net geen hotspots, wel nat en schraal, scheelde weinig.
En dan nog mijn allergiehond.... ben bang om hem te gaan spuiten :(
Maar ik denk dat de teken nu erger zijn dan het gif :(
Gebruikersavatar
Door Hope
#3221668
Kaio schreef:Tot nu toe alleen geprobeert op Fozzy. Ik kan niet zeggen dat ik echt resultaat zie :-\
En heb er vandaag ook weer 2 van mij afgevist :-X
Kaio heeft hotspots, vermoedelijk van de teken. Dus op moment kan ik daar bij hem niks doen en hij is al 12 jaar, en dan moet ik dus nog gif op hem gaan spuiten ook :'( Maar die spots door de teken schieten ook niet op :'(
Fozzy had ook beide achterpoten gebeten, net geen hotspots, wel nat en schraal, scheelde weinig.
En dan nog mijn allergiehond.... ben bang om hem te gaan spuiten :(
Maar ik denk dat de teken nu erger zijn dan het gif :(
Dit is zo'n lastige situatie :-\

Ik geloof echt in teken-allergie. Want als ik hier het vers hil zie tussen Hope en Nelson dan is dat echt enorm. Heeft Hope een teek, haal je die eruit en klaar. Heeft Nelson een teek dan is hij een dag of vier vreselijk aan het krabben/bijten op die plek. Ik houdt zo'n plek dan droog met de waterblazer maar ik kan me voorstellen dat je hotspots krijgt en alleen een kap werkt.

Hier is de beste methode veranderen van wandelplek. In het tekenseizoen kunnen wij hier thuis niet meer naar het bos. Ik kom dan thuis met veel teken, al is dat nog maar een lachertje vergeleken jullie situatie. Maar ja, ik wandel dus in het dorp. Aan de lijn. En ik laat hem niet in de bermen/hoog gras/onder struiken. Leuk is het niet en hij mist die lange wandelingen in het bos ook echt, maar elke dag zo'n jeuk gaat ook gewoon simpelweg niet.

Ooit een kledingroller geprobeerd na de wandeling? Hier werkt dat, zelfs met een labradorvacht, erg fijn. De meeste teken vang ik er zo af voor ze vastbijten.

Voor Nelson zou ik gewoon echt geen gif durven gebruiken. Als je echt geen andere keuz hebt misschien even overleggen met de da over waar ze de beste ervaring mee hebben? Gebruik in elk geval geen bravecto :-X
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3221683
Inmiddels heb ik Fozzy met gif bespoten, hij had weer een hotspot, heeft ie doorgaans nooit dus komt echt van de teken. Nu met het gif geen teken meer bij hem. Bravecto durf ik echt niet.
Maci de allergiehond heb ik met het natuurlijk middel gedaan, en hij heeft er echt minder maar ik had het idee dat hij vantevoren ook al anders begon te ruiken en minder teken had, hoe? geen idee? Is niet zo dat ie meer jeuk heeft, maar momenteel geen apoquel misschien dat dan toch.
Kaio heeft ondanks het natuurlijk afweer middel toch genoeg teken. Maar omdat ie heel erg verzwakt was door de hotspot wacht ik bij hem wel met spuiten.
Ergens anders wandelen gaat niet, dit is dus ook gewoon bij ons in de buurt, wandelingen vanaf de deur. En met newfies wil je wel weer schaduw doen bij warmer weer ook dat nog eens.
Maar die kledingrol die ga ik in ieder geval eens proberen!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3221690
Kaio schreef:Inmiddels heb ik Fozzy met gif bespoten, hij had weer een hotspot, heeft ie doorgaans nooit dus komt echt van de teken. Nu met het gif geen teken meer bij hem. Bravecto durf ik echt niet.
Maci de allergiehond heb ik met het natuurlijk middel gedaan, en hij heeft er echt minder maar ik had het idee dat hij vantevoren ook al anders begon te ruiken en minder teken had, hoe? geen idee? Is niet zo dat ie meer jeuk heeft, maar momenteel geen apoquel misschien dat dan toch.
Kaio heeft ondanks het natuurlijk afweer middel toch genoeg teken. Maar omdat ie heel erg verzwakt was door de hotspot wacht ik bij hem wel met spuiten.
Ergens anders wandelen gaat niet, dit is dus ook gewoon bij ons in de buurt, wandelingen vanaf de deur. En met newfies wil je wel weer schaduw doen bij warmer weer ook dat nog eens.
Maar die kledingrol die ga ik in ieder geval eens proberen!

Ik denk dat je een hele goede aanpak hebt. Nu hopen dat er geen reactie komt op het gif.
Teken, brrr, rotbeesten zijn het.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door