Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3218112
hier bijna hetzelfde, ik liep al een aantal jaren vast, postnatale depressies etc etc diagnose borderline werd het toen, maar daar kon ik me niet in vinden, natuurlijk een aantal dingen overlappen elkaar. uiteindelijk heb ik vorig jaar uitgebreider onderzoek aangevraagt en inderdaad na heftige gesprekken waar ook mijn mams bij was, is ook hier adhd vastgesteld. wat zoals je aangeeft een hoop verklaard ook van vroeger. ook ik was huiverig voor de medicatie en heb het nog een paar maanden zonder gedaan, maar toen toch de ritalin geprobeerd en het helpt ontzettend goed. nu lees ik hier ook over meditatie en dat is iets om me toch in te verdiepen tnx voor de tip. k heb ook een 5 bijeenkomsten gehad over hoe adhd werkt en hoe dr mee om te gaan, en tips dit helpt ook wel om jezelf ook goed te gaan begrijpen. ik wens je heel veel succes en als je vragen hebt stel ze gerust! dapper van je om het hier te posten!! liefs
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3218168
Kim_S schreef:Ik vond mijn kindjes ineens zo rustig toen jij hier was :biggrin2:
Werken speculaasjes bij jou ook? :P
Zo niet, dan weet ik wel iets wat altijd werkt!!! ;D ;D ;D

"Fijn" dat je het lek boven tafel hebt Michiel, ik hoop dat het in de toekomst door het weten makkelijker voor je zal worden.
Door Lonaa
#3218220
Ik ben ook eignelijk niet verbaasd, nu ik dit zo lees. :-[ :)

Goed dat je nu iets hebt waar je aan kan werken, prettig als je wat handvatten kan vinden om mee aan de slag te gaan.
WB medicijnen, ik heb een tijdje Ritalin geslikt maar na een tijdje kon ik daar niet meer van slapen. Overgestapt op Strattera en daar kon ik niet meer van lopen. Ergo, hier niet hele goede ervaringen.

Wat ik me nog wel heel heel goed kan herinneren is de rust in mijn hoofd tijdens het slikken van medicijnen. Ik kon gewoon iets 'observeren' of alleen maar 'waarnemen' zonder er van alles van te denken, te vinden, over te springen op andere gedachtes enz. enz. enz.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3218224
Wat fijn voor je dat het een naam heeft gekregen! Waarschijnlijk weet je het al of vertelt jouw HA het nog,maar houd er rekening mee dat Ritalin de rijvaardigheid beinvloedt,vooral in het begin.
#3218234
Hoi ElyS,

wat fijn voor je dat je een diagnose hebt gekregen! Het kan soms zo veel schelen als je weet waar het allemaal vandaan komt... Natuurlijk is een stickertje niet altijd leuk, sommige mensen hebben daar meteen een oordeel over, dus ik vind het ook super dapper van je dat je het hier deelt. Kan ik alleen maar veel bewondering voor hebben.

En wat je leeftijd betreft... Hier geldt 'beter laat dan nooit' hoop ik. Bij mij overheerst ruim een jaar na de diagnose (ASS) nog altijd de opluchting. Naast een hoop geworstel om te leren accepteren in plaats van eroverheen te schreeuwen. Een heel fijne psycholoog en een goede psychiater doen hier nog altijd wonderen!

Met ADHD-medicatie heb ik geen ervaring. Wel met andere medicijnen-voor-het-hoofd. Toch een tip: blijf communiceren over hoe je je voelt, of je bijwerkingen hebt, terugvallen, et cetera. Je huisarts en de psychiater hebben er allebei voor gestudeerd, die kunnen goed raad geven als je boft, maar dan moeten ze wel weten wat er aan de hand is :) open deur hier :)

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd met alles dat op je af gaat komen. En hopelijk ook heel veel fijne loslaat-momentjes (zo van: 'o ja, dat hoort erbij, dat ben ik'). Dikke knuffel. :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Dian
#3218285
Hier was ik ook bijna 40 voor de diagnose PDD-NOS en ADD werd gesteld. Gebruik overdag concerta, eigen bijdrage wordt vergoed door de ziektekostenverzekeringen. Die pieken van ritalin werd ik gek van :biggrin2: Soms wordt er tegen me gezegd joh je krijgt allemaal etiketten, maar ik ben toch blij dat ik ze heb......... snap nu gedrag van vroeger en van het heden, snap nu waarom ik eerst 3x moest vastlopen in mij werk........ dus ja, wel etiketten, maar wel effectief........
Door wijkje
#3218300
Borke schreef:Ik hoor wel eens over een relatie tussen natuurlijke voeding en geen kleurstoffen/suiker in relatie tot minder klachten en dus minder medicatie nodig. Geen idee of dat wetenschappelijk onderbouwd is....?
Klopt..Ik zie dat ze ondertussen ook eigen website heeft..Dr. Pelsser is o.a. bezig met wetenschappelijk onderzoek over relatie tussen voeding en ADHD.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door