Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3217837
Onze honden gaan altijd naar mijn ouders als we op vakantie gaan maar mijn moeder heeft maandag een hartinfarct gehad en dinsdag a.s. wordt ze geopereerd en krijgt ze een pacemaker. Ze mag dan 6-8 weken geen zware dingen tillen etc.

We hadden al vakantie gepland voor de eerste 2 weken van juni en ik heb het nog niet met mijn ouders besproken maar ik kan me voorstellen dat 3 honden in huis dan wat veel is dus ik wil me vast op alternatieven oriënteren. Andere familieleden en vrienden is lastig ivm katten/jonge kinderen/geen affiniteit met honden.

Manu
Reu van bijna 11 jaar oud, kruising am bulldog / dogo argentino. Fysiek niet sterk kan geen lange wandelingen of wilde dingen meer doen. Kan tegenwoordig prima met andere honden zolang ze hem maar met rust laten. Wil nog wel eens brommen als het hem te wild of druk is maar daar blijft het verder bij. Kan met katten.

Mexi
Engelse Bulldog 9,5 jaar oud. Wil alleen maar slapen en eten. Wil absoluut geen lange wandelingen en mag dit ook niet met dit warme weer. Kan prima met andere honden mits ze haar met rust laten. Is heel duidelijk en valt uit als ze haar te wild zijn. Kan met katten.

Rana
Old english bulldog 5,5 jaar oud. Energiek hondje die moet rennen, spelen, zwemmen als het maar actie is. Is 4 poten op 1 buik met Manu maar ligt soms ook graag bij Mexi. Erg gehecht aan mensen maar in andere honden heeft ze geen interesse. Kan uitvallen als honden te opdringerig zijn. Is zeer geïnteresseerd in vreemde katten en wil die erg graag weg jagen en achterna zitten. Met onze eigen kat doet ze niets.

Een optie is om alleen Rana naar een pension te doen die heeft de meeste aandacht nodig. Mijn ouders hebben een grote omheinde tuin en Mexi laten ze vaak helemaal niet uit omdat ze niet wil en het al snel te warm is om echt een stukje met haar te gaan wandelen. Manu zou prima 2x per dag een rondje kunnen wandelen en verders lekker in de tuin.

Ik heb geen ervaring met pensions en waar ik op moet letten. Hier in Egmond zit Burgers Dierenhotel op de website ziet het er goed uit maar heeft iemand ervaring met hun? Of andere pensions in de regio Alkmaar. Mag best een stukje rijden zijn als er goede ervaringen mee zijn. En kunnen we Rana zomaar alleen ergens plaatsen zonder haar maatje Manu of Mexi erbij? Ze is wel eens zonder Manu op vakantie geweest maar dat was dan met ons ze is nog nooit zonder ons of Manu geweest :(
#3217948
Ik heb hier echt geen ervaring mee, dat wil zeggen; bij ons gaan ze mee en anders kan ik ze intern doen bij de uitlaatservice.

Nu heb ik altijd begrepen dat er ergens in de polder (lekker duidelijk sorry) een goed pension is waar ze ook graag bulldoggen opvangen maar ik weet niet meer waar het precies is. Iets met Tolen staat me bij... Ik weet nog dat mensen uit Den Haag hun Amerikanen daar naar toe brachten, was dik anderhalf uur rijden voor ze maar dat hadden ze er voor over.
Ik weet ook dat ze het daar wel altijd ramdruk hadden. Ik kan eventueel wel rondvragen voor je?
#3218041
de bulldog opvang ziet er leuk uit! Maar is wel echt een eind uit de buurt....

Het maken van het topic heeft me ook weer aan het denken gezet, bleef een beetje door modderen in mijn hoofd. De vakantie afzeggen wil ik niet ben er eigenlijk wel erg aan toe, de honden in een pension is een optie maar alle 3 is erg duur en eigenlijk wil ik dat liever niet. Een andere optie is niet in Frankrijk gaan kamperen maar in NL blijven en Rana meenemen. De andere 2 gaan dan wel naar mijn ouders maar die liggen bijna de hele dag te tukken en vragen minder aandacht.

Ik ga nog even zoeken op een buldog pension in N-H voor het geval we toch aan een pension gaan denken.

Bedankt voor het meedenken!
#3218055
Ik zu mijn plannen wijzigen en alleen met Rana op vakantie gaan en de 2 rustige honden bij je ouders brengen, als die dat goed vinden. Dit er van uitgaand dat die honden zich samen kunnen vermaken in de tuin, zonder al te veel aandacht. Lukt dat nie, dan zou ik niet weggaan.
#3218103
Borke schreef:Ik zu mijn plannen wijzigen en alleen met Rana op vakantie gaan en de 2 rustige honden bij je ouders brengen, als die dat goed vinden. Dit er van uitgaand dat die honden zich samen kunnen vermaken in de tuin, zonder al te veel aandacht. Lukt dat nie, dan zou ik niet weggaan.
Zoiets dus. Ik zou geloof ik niet lekker vakantie kunnen vieren ver weg als mijn moeder net een hartinfarct en een operatie heeft ondergaan. :-\ Dan liever in NL blijven, zodat je toch een beetje in de buurt bent.

Beterschap voor je mams, en sterkte voor jullie allemaal. Is toch best schrikken, zo'n infarct.
#3218465
Het moet altijd weer even settelen in mijn hoofd ofzo, had echt erg veel zin om naar Frankrijk te gaan hadden al camping en route uitgezocht. Zag mezelf al met een heerlijk wijntje en puntje franse kaas in de zon :) Maar inmiddels is dat beeld wat aangepast en ik denk dat we in NL blijven en Rana dan meenemen. Als de voorspelling goed is met de tent en als die minder is met de caravan van mijn ouders.

Het vervelende is dat er geen prognose is. Ze krijgt een apparaatje ingebouwd om een volgende hartstilstand te voorkomen maar die voorkomt geen hartinfarct. Dat is ook niet te voorkomen maar het voelt nu wel beter om een beetje in de buurt te blijven omdat het zo recent is. De schrik zit er in iedergeval nog goed in.

Heb het gisteren toch even aangekaart bij mijn moeder omdat ik niet wil dat zij zich zorgen gaat maken dat ze straks de honden krijgen. We hebben niet afgesproken maar ik heb wel gezegd dat wij ons op andere opties aan het orienteren zijn en waarschijnlijk wanneer ze zich goed genoeg voelt alleen Mex en Manu brengen. Ze gaf weinig tot geen tegengas en dat is bij haar een teken dat ze daar wel blij mee is.

Mex en Manu vermaken kunnen zich gelukkig prima vermaken in de tuin. Het is een grote omheinde tuin met aan de achterkant een grote sloot waar veel bootjes langskomen. Daar zitten ze vaak te gluren :) Er zal ook met ze gewandeld worden het is bij hun 2 alleen niet zo'n ramp als dat wat korter is of een keer niet gebeurt. Rana word echt vervelend als die een paar dagen niet mag rennen, zwemmen wild doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door