Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#3217957
Voor onderzoek.

Het verhaal in het kort:
Maandag 2 mei ben ik met hem naar de DA geweest. Hij had opgezette anaalklieren, dikke ogen en snurkte ineens wat, dat hij nooit eerder gedaan heeft. Conclusie DA: ontstoken anaalklieren, ontstoken ogen en dus opgezette slijmvliezen waarschijnlijk als gevolg van een allergische reactie. Spuit Prednison en AB kuur en oogdruppels mee.
Afgelopen vrijdag ben ik teruggegaan naar de DA. Er was helemaal geen verbetering te zien. Weer een spuit Prednison en nog prednisontabletten.
Maandag gebeld en foto's gemaild van Doodles zijn anus die enorm gezwollen was. Ander AB gekregen en een afspraak voor donderdag (vandaag dus) voor controle.
Van dinsdag op woensdag had Doodles het heel zwaar. Het leek alsof zijn slokdarm en luchtpijp ook dicht gingen zitten en zijn ogen nog meer opzwollen. Bij hem "geslapen" om hem in de gaten te kunnen houden.
Gisteren terug naar de DA. Spuit Dexamethason en AB en vandaag terug op controle. Omdat vanochtend er nog geen verbetering te zien was en zijn piemel ook helemaal opgezwollen is zijn we naar de spoed doorgestuurd in Utrecht. Daar konden we meteen terecht. Meerdere DA's hebben naar hem gekeken en ze weten het niet... :'( . Besloten is om hem daar te houden om een aantal onderzoeken te doen.

Dat er ondanks de corticosteroiden nog steeds zulke zwellingen zijn is zo vreemd...

Duimen jullie mee dat het meevalt? Ik ben zo ongerust over mijn zwarte 11-jarige oude (tot vorige week nog kipfitte) vent...
Door Anne in Zweden
#3217967
Jeetje, wat een vreemde toestand! Hij zou toch niet allergisch zijn voor de prednison of zo, waardoor de zwellingen alleen maar zijn uitgebreid? Hoe dan ook, akelig om je ventje zo te zien. Ik duim hard dat hij snel weer de (jonge) oude is!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3217968
Anne in Duitsland schreef:Jeetje, wat een vreemde toestand! Hij zou toch niet allergisch zijn voor de prednison of zo, waardoor de zwellingen alleen maar zijn uitgebreid? Hoe dan ook, akelig om je ventje zo te zien. Ik duim hard dat hij snel weer de (jonge) oude is!
Ja of de AB misschien? Wat vreselijk dat hij zo ziek is!
Sterkte!
Door Elf
#3217969
Zijn ogen, neusslijmvlies en anus waren al gezwollen toen ik de 1e keer naar de DA ging. En echt, ik word al misselijk bij het idee hoeveel troep er zijn lijf in gegaan is maar het zwellen werd steeds erger dus er moest wat gebeuren..
Door Anne in Zweden
#3217970
Elf schreef:Zijn ogen, neusslijmvlies en anus waren al gezwollen toen ik de 1e keer naar de DA ging. En echt, ik word al misselijk bij het idee hoeveel troep er zijn lijf in gegaan is maar het zwellen werd steeds erger dus er moest wat gebeuren..
Ja, dat had ik begrepen. Maar stel dat die eerste problemen door een andere allergie waren veroorzaakt, en dat hij allergisch heeft gereageerd op de behandeling met prednison of AB? Ik verwijt je niets hoor, zat alleen hardop mee te denken over de oorzaak dat het ineens zo veel erger werd allemaal. Sterkte met je ventje!
Door Elf
#3217973
Anne in Duitsland schreef:Ja, dat had ik begrepen. Maar stel dat die eerste problemen door een andere allergie waren veroorzaakt, en dat hij allergisch heeft gereageerd op de behandeling met prednison of AB? Ik verwijt je niets hoor, zat alleen hardop mee te denken over de oorzaak dat het ineens zo veel erger werd allemaal. Sterkte met je ventje!
Ik waardeer het meedenken heel erg!

Ik vergat nog te melden dat er gisteren ook bloed onderzocht is. Hoge ontstekingswaarden en verder alles prima (oa lever- en nierfunctie).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door