Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3217841
Ik heb een tijd getwijfeld of ik het zou posten, maar vooruit.

Na jaren martelen met mezelf en anderen, liep ik een paar maanden geleden dusdanig vast dat ik heb laten onderzoeken wat er nu aan de hand is en hoe ik toch verder kan. Het waren soms pittige gesprekken, er waren veranderingen van invalshoek, maar nu zijn ze er toch uit: Attention Deficit Hyperactivity Disorder, oftewel ADHD. Binnenkort naar de huisarts voor een verwijzing voor een begeleidingstraject en eventueel medicijnen, al ben ik daar geen fan van. Nu ik me er een beetje over inlees, verklaart het veel, heel veel over de laatste jaren, maar zeker ook over mijn jeugd. Het gekke vind ik vooral dat het blijkbaar 40 jaar heeft moeten duren voor ik vastliep en het gediagnosticeerd kon worden.

Iemand ervaringen met medicijngebruik (al dan niet uit de omgeving?)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door El_Kato
#3217853
Geen ervaringen van heel dicht bij maar een buurvrouw van me (die inmiddels verhuisd is) die jaren ritalin geslikt heeft en daar klaar mee was is zich gaan verdiepen in meditatietechnieken etc om haar hoofd rustig te krijgen. Dat heeft haar zo goed geholpen dat ze gestopt is met het slikken van de ritalin. Hoe het nu met haar gaat weet ik niet....

Wel fijn dat je nu weet waar bepaalde dingen vandaan komen. Dat maakt niet dat het opeens over is maar geeft je wel een richting om er aan te werken. Sterkte :-*
Door jasmijn
#3217866
Als je medicijnen krijgt moet je bedenken dat het merk conserta anders werk dan mediecijne die clemen het zelfde te zijn.

Zelf ben ik al een tijdje gestopt met de medicijnen, als je namelijk in de avond stopt met de mediecijnen dan krijg je een terug val wat betekend dat je de normalen verschijnselen nu 3 keer zo erg heb.
Voor mij betekenden dat ik niet eens een gesprek kon voeren met mijn vriend of auto kon rijden, als ik naar een feestje ging moest ik er 1 of zelf 2 exstra slikken om helder te zijn.

Oja avero Achmea roilaal is een van de weinigen die je alle medicijnen helemaal vergoed, dus misschien handig om te weten mocht je voor de medicijnen gaan.
#3217867
jasmijn schreef:Als je medicijnen krijgt moet je bedenken dat het merk conserta anders werk dan mediecijne die clemen het zelfde te zijn.

Zelf ben ik al een tijdje gestopt met de medicijnen, als je namelijk in de avond stopt met de mediecijnen dan krijg je een terug val wat betekend dat je de normalen verschijnselen nu 3 keer zo erg heb.
Voor mij betekenden dat ik niet eens een gesprek kon voeren met mijn vriend of auto kon rijden, als ik naar een feestje ging moest ik er 1 of zelf 2 exstra slikken om helder te zijn.

Oja avero Achmea roilaal is een van de weinigen die je alle medicijnen helemaal vergoed, dus misschien handig om te weten mocht je voor de medicijnen gaan.
Conserta hoor ik wel goede verhalen over inderdaad en ik heb de Zilveren Kruis basisverzekering, misschien eens bellen wat ze vergoeden en wat niet, dank voor de tip. Want een rib uit je lijf om goede medicijnen te krijgen is natuurlijk ook niet ideaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door - pien -
#3217887
EliScooby schreef:Ik heb een tijd getwijfeld of ik het zou posten, maar vooruit.

Na jaren martelen met mezelf en anderen, liep ik een paar maanden geleden dusdanig vast dat ik heb laten onderzoeken wat er nu aan de hand is en hoe ik toch verder kan. Het waren soms pittige gesprekken, er waren veranderingen van invalshoek, maar nu zijn ze er toch uit: Attention Deficit Hyperactivity Disorder, oftewel ADHD. Binnenkort naar de huisarts voor een verwijzing voor een begeleidingstraject en eventueel medicijnen, al ben ik daar geen fan van. Nu ik me er een beetje over inlees, verklaart het veel, heel veel over de laatste jaren, maar zeker ook over mijn jeugd. Het gekke vind ik vooral dat het blijkbaar 40 jaar heeft moeten duren voor ik vastliep en het gediagnosticeerd kon worden.

Iemand ervaringen met medicijngebruik (al dan niet uit de omgeving?)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Dapper van je om het te delen ( zei de Aspie :biggrin2: )
Waarschijnlijk heb je coping-mechanismen ontwikkeld om er mee om te gaan, maar soms loop je dan toch vast (bijv. als er dingen veranderen in je leven) en dat zou zomaar 'goed' kunnen zijn...
Fijn dat er stukjes op hun plek vallen, je hebt nu niet alleen een diagnose, maar nu ook handvatten om er mee om te gaan :) en dat kan een hoop schelen...
Je kunt zelfs een rouwperiode krijgen omdat je beseft dat hoe hard je ook je best doet, je het 'nooit kan zoals de anderen het kunnen' maar hé, we zijn allemaal anders, met of zonder diagnose ;) Ikzelf vind de wereld leuker met 'aparte' mensen :biggrin2:
Een nichtje van mij heeft ADHD en gebruikt Ritalin, maar ze heeft ook allerlei therapieën gevolgd.
Edit: ze gebruikte Ritalin maar is daar wegens erge bijwerkingen mee gestopt en gebruikt nu af en toe dexamfetamine, dat bevalt beter...
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3217901
Fijn dat je dit nu toch weet en gerichter hulp kunt zoeken.
Starten met medicijnen is geloof ik standaard en dat vind ik eigenlijk best raar. Ik heb ADD en loop het hele traject inmiddels voor de 2e keer door. Ze staan vooraan met allemaal medicatie terwijl er vaak ook heel veel begeleding en therapie voor is.
Zonder medicijnen ben je gewoon weer jezelf, dan moet je het toch zelf doen.
Het kan je wel heel erg helpen als je er goed op reageert. Luister hierbij niet teveel naar anderen maar ervaar het zelf. Iedereen reageert namelijk anders op de verschillende medicatie.

Zelf heb ik Ritalin, Concerta en Dexamfetamine gehad. En diverse hulpverleners. Ik slik al een hele tijd niks meer maar volg nu groepstherapien. Heel erg leerzaam!!
Heel veel succes met je traject. Als je iets wilt weten mag je me altijd vragen hoor!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3217979
Joh, ik vond je al zo ADHD die keren dat ik je gezien heb. Heb je een Eelke-momentje? :P :biggrin2:

Geintje hoor, lijkt me erg lastig voor je. Ik hoop dat het je lukt om er mee om te gaan. Succes met wat komen gaat!
Gebruikersavatar
Door Ina
#3218024
Hopelijk geeft het feit dat 'het een naam' heeft gekregen je al een hoop rust en begrip voor je eigen gedrag

Dit bleek voor onze ADD zoon genoeg te zijn om vrolijk en vrij door het leven te gaan... wetende dat hij niet raar was... alleen maar 'anders'

Hier is medicatie nooit ter sprake gekomen zolang hij niet vast loopt, maar in de tussentijd ben ik me er wel in gaan verdiepen en besloten dat mocht het ooit nodig zijn we eerst kiezen voor iets natuurlijks
LTO3 schijnt voor sommige ADD/ADHD mensen enorm goed te helpen... helaas valt het vaak niet in de vergoeding omdat het onder homeopathie geschaard word, maar ervaring leert dat dat erg afhankelijk is van je verzekering en eventuele aanvullende pakketten

Hier https://www.facebook.com/LTO3.NL/?fref= ... le_browser en hier http://www.lto3.nl/ kan je veel info vinden
#3218028
Kim_S schreef:Joh, ik vond je al zo ADHD die keren dat ik je gezien heb. Heb je een Eelke-momentje? Afbeelding :biggrin2:

Geintje hoor, lijkt me erg lastig voor je. Ik hoop dat het je lukt om er mee om te gaan. Succes met wat komen gaat!
Na nationale Kimpestdag mag dat best vind ik. Kan best wel ergens tegen :biggrin2: En ik vind mezelf niet zo heel druk eigenlijk to be honest. Heb wel periode's dat het veel erger is of geweest. Beetje snoep met veel kleurstof en suiker en enjoy the ride...
Ina schreef:Hopelijk geeft het feit dat 'het een naam' heeft gekregen je al een hoop rust en begrip voor je eigen gedrag

Dit bleek voor onze ADD zoon genoeg te zijn om vrolijk en vrij door het leven te gaan... wetende dat hij niet raar was... alleen maar 'anders'

Hier is medicatie nooit ter sprake gekomen zolang hij niet vast loopt, maar in de tussentijd ben ik me er wel in gaan verdiepen en besloten dat mocht het ooit nodig zijn we eerst kiezen voor iets natuurlijks
LTO3 schijnt voor sommige ADD/ADHD mensen enorm goed te helpen... helaas valt het vaak niet in de vergoeding omdat het onder homeopathie geschaard word, maar ervaring leert dat dat erg afhankelijk is van je verzekering en eventuele aanvullende pakketten

Hier https://www.facebook.com/LTO3.NL/?fref= ... le_browser en hier http://www.lto3.nl/ kan je veel info vinden
Daar heb ik iets aan, dankjewel! Zal eens wat lezen en overwegen of het iets is. Las al wel dat ze er geen claims aan mochten hangen vanwege EU Verordeningen en echt goedkoop is het inderdaad niet. Ik heb morgenochtend een gesprek bij de huisarts en dan zal ik het eens overleggen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
#3218030
En ik maar denken: waarom stuitert die jongen zo? :P Maar zonder gekheid: soms is een labeltje erop wel fijn, al is het maar voor je eigen gemoedsrust, maar ook omdat je dan iets concreets hebt om te behandelen. Kan het leven alleen maar prettiger van worden. Succes!
#3218037
EliScooby schreef:Na nationale Kimpestdag mag dat best vind ik. Kan best wel ergens tegen :biggrin2: En ik vind mezelf niet zo heel druk eigenlijk to be honest. Heb wel periode's dat het veel erger is of geweest. Beetje snoep met veel kleurstof en suiker en enjoy the ride...



Daar heb ik iets aan, dankjewel! Zal eens wat lezen en overwegen of het iets is. Las al wel dat ze er geen claims aan mochten hangen vanwege EU Verordeningen en echt goedkoop is het inderdaad niet. Ik heb morgenochtend een gesprek bij de huisarts en dan zal ik het eens overleggen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ze mogen niet claimen omdat het homeopathisch is... net als alle andere homeopathische producten mag er ook geen beschrijven meer op de verpakking staan waarvoor je het kan gebruiken.

Goedkoop is het inderdaad niet, maar ik weet van 1 iemand die het voor haar zoontje heeft gekocht, dat de verzekering het wel vergoede.... dus zeker verstandig om het met je huisarts op te nemen, wie weet helpt dat voor de vergoeding (mocht die er tenminste heil in zien)
Door eelke
#3218046
Vandaar dat van die koffie!

En niks mis met een Eelke-momentje he. Beter laat dan nooit, en nu kun je er wat mee. Ik zou vooral goed gaan uitzoeken welke overlevingstrategieen je nu steeds hebt gebruikt, en hoe je die nog beter kunt toepassen.
Door Borke
#3218054
Ik hoor wel eens over een relatie tussen natuurlijke voeding en geen kleurstoffen/suiker in relatie tot minder klachten en dus minder medicatie nodig. Geen idee of dat wetenschappelijk onderbouwd is....?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door