Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3217160
Het zat er al een tijdje aan te komen ....
Kay (9,5 jaar) begon ineens rondjes te draaien om Rox, zich uit te sloven voor haar en maar neuzen in haar doos.
Ook werd Rox wat opstandiger, en luisterde iets minder als normaal

Vanmiddag kwam ik terug uit Zeeland, en zag ik bloeddruppels op de vloer liggen
Ik nog eerst alle honden checken op wondjes in hun poten, maar ineens dacht ik "Rox is misschien wel loops geworden !"
Dus even een stukje keukenrol over haar doos, en ja hoor .. Ons kleine meisje is voor de 1e keer loops :)

Eigenlijk wil ik haar een broekje aan geven, omdat Kay en Daan anders continu gaan likken daar (Sjors heeft het nog niet helemaal door, en dat als enige intacte reu LOL)

Maar ja ... Werkt zo'n broekje wel ?

Dus kortom, ik ben op zoek naar ervaringen met loopsheid broekjes !

Toch wel even wennen zo'n teefje ... Reuen hebben dit nooit :P
#3217163
Bij ons Lizje werkte zo'n broekje prima, ze liet 'm keurig zitten en alle druppels werden opgevangen.

Hou er rekening mee dat ook gecastreerde reuen erg, ehhhhh, enthousiast kunnen worden van loopse Lola in huus. Onze Boon werd dat iig wel....
Door Parelridder
#3217168
:) Gefeliciteerd!!

Broekjes zitten (gelukkig maar) niet zo strak dat je er geen nieuwsgierige neus in kunt duwen. Ze zijn echt puur bedoeld om te voorkomen dat er druppels op de vloer vallen.
Persoonlijk vind ik de broekjes voor de vloer wel fris, maar voor de teef zelf niet. Ik heb er eentje gekocht voor mijn 1e hond en eigenlijk al vlot besloten dat ik liever een keertje extra dweil dan haar in een broekje te laten lopen. De vloer maken ze zelf 'schoon' (en anders doen haar aanbidders dat wel, maar vertrouw de ongecastreerde, 'onschuldige' geen moment!!!). De dweil is dus voor de werkelijke hygiene (maar je moet hier toch niet van de vloer eten, ik doe weliswaar mijn schoenen uit in de gang, maar mijn honden doen daar niet aan..).
Nadeel van zo'n broekje vind ik dat - naar mijn ervaring - de teef zichzelf niet goed meer schoon kon houden. En juist rondom de loopsheid is het echt wel belangrijk dat ze dat voldoende doet. Ik heb haar er dan maar mee geholpen door haar te wassen, maar vond dat de omgekeerde wereld: liep zij minder fris dan ze van nature zou doen rond, omdat ik de vloer 'steriel' wilde houden. Het broekje is dus na die eerste ervaring niet meer gebruikt. En dat gaat prima zo.
Door Lil
#3217170
Over schoonhouden... Mijn teef deed dat absoluut niet en mijn (gecastreerde) reu pijnsde er niet over. Verdere details als ik thuis kwam van werk zal ik jullie besparen...
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3217172
De vloer is niet mijn probleem, want idd ... Daar is de dweil goed voor !

Ze verloor dus ook bloed op de kleden (die ik altijd heb liggen bij honden tot min. 1 jaar), dus die heb ik maar even weggehaald want dat vond ik niet echt fris.
Op de banken liggen nu handdoeken gezien ze echt geniet om bij ons op de bank te liggen en dat wil ik haar niet ontnemen

Had net als test even een onderbroek aangedaan, maar toen werd ze helemaal lijp omdat ze niet kon likken, dus ze heeft eigenlijk zelf al aangegeven dat een broekje een no go is ;)
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3217173
Inge en Bono schreef:Bij ons Lizje werkte zo'n broekje prima, ze liet 'm keurig zitten en alle druppels werden opgevangen.

Hou er rekening mee dat ook gecastreerde reuen erg, ehhhhh, enthousiast kunnen worden van loopse Lola in huus. Onze Boon werd dat iig wel....
Haha dat had ik al door, Kay en Daan (Beide geholpen) vinden haar boeiender dan onze Sjors (nog in tact)
Maar een ongelukje met een gecastreerde reu kan weinig kwaad in de zin van puppies, maar met Sjors ga ik dat niet wagen
Die 2 zitten dus ook apart van elkaar als wij er niet bij zijn, en als het me echt te dol gaat worden (of Sjors krijgt er heel veel last van) mag die even uit logeren
Door miik
#3217175
Ik zou haar ook niet alleen laten met gecastreerde reuen, als 1 van hun toch dekt (en misschien zelfs koppelt), en er ontstaat paniek of wat dan ook kan dat behoorlijk trauma/ schade geven.....
Hier ook geen broekjes. Mijn ervaring is dat ze dan juist stoppen met likken. En dat ze de boel veel schoner houden zonder...
Door Martine-Tom
#3217184
miik schreef:Ik zou haar ook niet alleen laten met gecastreerde reuen, als 1 van hun toch dekt (en misschien zelfs koppelt), en er ontstaat paniek of wat dan ook kan dat behoorlijk trauma/ schade geven.....
Hier ook geen broekjes. Mijn ervaring is dat ze dan juist stoppen met likken. En dat ze de boel veel schoner houden zonder...
Er was toch ook een groter risico op bmo?

Gefeliciteerd met je nu grote meid :-*
Door charmed
#3217201
ik vind loopsheid broekjes flop. Ooit mijn ouders hondjes met broekjes, of ze vragen zelf de maandverband eruit, of ze gingen samen de maandverband er uitpulken (2 honden) Heel gezellig natuurlijk :)
Door *Marieke*
#3217203
Quincy moest echt een broekje aan! Die vloeide vrij hevig en vond zichzelf schoonhouden maar vies.. Dus die moest echt een broekje aan, maar je kent Quincy en die vind alles daarin prima... Raar, maar als ik het wil vind ze het prima! Ik heb het bij Quincy even aangekeken, maar al vrij snel was een broekje nodig....
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3217207
miik schreef:Ik zou haar ook niet alleen laten met gecastreerde reuen, als 1 van hun toch dekt (en misschien zelfs koppelt), en er ontstaat paniek of wat dan ook kan dat behoorlijk trauma/ schade geven.....
Hier ook geen broekjes. Mijn ervaring is dat ze dan juist stoppen met likken. En dat ze de boel veel schoner houden zonder...
Heb je ook een punt !
Trauma zitten we niet op te wachten, en ik wil ook niet dat ze vervelende ervaringen oploopt (niet handig als ze stabiel en gezond opgroeit en ik wil haar in de toekomst laten dekken !)
Dan is Rox vanaf nu even koningin en heeft ze of de keuken of de woonkamer voor zichzelf
Tenminste, ik neem niet aan dat de katten haar dekken :P
Laatst gewijzigd door Monique77 op di 10 mei 2016, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door