Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M. v.d. Heuvel
#3216647
Wie weet welke maat ik moet nemen voor een Clumber spaniel. Nekomvang is 48 cm dit zou overeenkomen met maat M, maar als ik kijk naar de daarbij behorende rassen dan denk ik toch aan een L.
Wie heeft hier ervaring mee.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3216748
Ik vind die dingen altijd erg moeilijk.
Heb dat ook eens voor een tuig (tri-ponti) opgemeten. Bandit zou een M-tuig perfect moeten passen. Gelukkig kwam ik in een winkel waar ze de tuigen hadden en daar bleek het M-tuig totaal niet te passen!
Daardoor ben ik erg voorzichtig geworden met bestellen zonder te passen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3216821
Lastig. Ik heb Niggelohs voor Pike en Armagnac. Ik ben zeer, zeer tevreden over deze tuigen.. Bij de huidige Niggelohs is de halsomvang verstelbaar, dat was vroeger niet, dat is wel een voordeel. Pike heeft een ouderwets Mmetje, is ongeveer 38 cm schoftmaat en lang in de rug, maar heeft geen brede borstkast. Jakkie heeft een xs teckelmaatje, terwijl hij dezelfde 38 cm schoftmaat heeft maar verder veel compacter en fijner gebouwd is. Duc meet 50 cm schoftmaat en had net als pike een Mmetje. Maar DUc is heel erg smal en dat Mmetje was hem eigenlijk te wijd. Die heb ik aan Pike gegeven toen de zijne versleten was. Hier foto' s::
van Pike:
Afbeelding

Afbeelding

en van Jakkie:

Afbeelding

Ik heb nooit hun borstomvang gemeten. Ik heb de tuigjes namelijk in de winkel gepast. Gezien mijn ervaringen denk ik dat jouw Clumber, alhoewel die waarschijnlijk breder is dan Pike, in een L verzuipt. Want voor Pike is die in de hals ook meer dan ruim zat. Kan je niet ergens passen? En anders alleen bestellen als je probleemloos kan ruilen.
Door Parelridder
#3216860
M. v.d. Heuvel schreef:Wie weet welke maat ik moet nemen voor een Clumber spaniel. Nekomvang is 48 cm dit zou overeenkomen met maat M, maar als ik kijk naar de daarbij behorende rassen dan denk ik toch aan een L.
Wie heeft hier ervaring mee.
Ik heb maat L voor mijn Flatcoateds en als ik de halsband op meet van begin tot aan het gaatje waar de gesp in gaat, dan is die 43 cm. Maar iets lager gemeten dan waar de halsband zit, komt de nekomvang ook rond de 48 cm.
Door M. v.d. Heuvel
#3216979
Dan ga ik voor een L. Een Clumber is qua bouw wel wat forser dan een flatcoated, maar de halsomvang komt overeen.
Bedankt voor jullie informatie.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door