Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#3216548
Over een paar weken komt onze nieuwe pup, een Mechelse herder reutje van 7 weken :)

Mijn Mechel dames eten zo'n 8 maanden per jaar barf en de overige maanden kvv van verschillende merken. Dit omdat we 's zomers op de camping wonen en ik daar beperkt vriesruimte heb. Nu wil ik de pup niet alleen kvv geven de eerste maanden van zijn leven, dus heb ik een combi menu gemaakt.

Week 1
Maandag: 3x per dag kvv van darf eco, de laatste maaltijd 50% kippennekken + 50% paardenstoofvlees.
Dinsdag: 3x darf kvv, de laatste maaltijd 50% eendenvleugels + 50% runderpens.
Woensdag: 3x darf kvv + de laatste maaltijd een hele kwartel.
Donderdag: 3x darf kvv + de laatste maaltijd 50% parelhoenvleugels + hart / lever / nier.
Vrijdag: 3× darf kvv + de laatste maaltijd 50% kippennekken + paardenstoofvlees.
Zaterdag: 3x darf kvv + de laatste maaltijd een hele kwartel.
Zondag: 3x darf kvv + de laatste maaltijd een stukje zalmkarkas.

Hier krijgt hij dan nog wat groente en een eitje bij verdeeld over de hele week.
In darf zit kipkarkas, lam, geit en rund. Organen pens, hart, lever, nier.

Als het allemaal goed gaat wil ik in de 2e week wat karkassen van kip / eend en konijn gaan invoeren en kvv merken afwisselen. Zodra hij gewend is wil ik de kipkarkas weglaten omdat dit al in veel kvv zit.
Door Lizzy
#3216571
Nou, ziet er super uit! Ik zou in het zelf samengestelde deel wel zo min mogelijk kipvleesbot geven, omdat dit al in DARF zit. En ik zou nog 1 keer per week 1 sardientje of horsmakreeltje of panharingkje geven. Maar verder lijkt dit me perfect.

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Barfplaats wordt gesponsord door