Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elise
#321643
De laatste paar weken ben ik niet tevreden over Spike, geen echte grote dingen die ik zie, maar ik heb een algeheel gevoel dat het gewoon niet echt helemaal is zoals het hoort: zijn vacht is niet meer mooi, hij is de afgelopen weken een paar keer aan de diarree geweest en vanochtend vond ik hem weer wat tam en hij heeft een beetje een hangbuikje...
Ik heb zijn ontlasting laten checken op wormen, maar die was "schoon". Verder eet hij nog steeds hetzelfde nl CB eend/rijst. Hij is niet geënt sinds vorig jaar januari.
Zou ik zijn eten moeten aanvullen met supplementen van het een of ander om zijn weerstand weer op te krikken? Ik wil hem graag weer 100% goed in zijn vel hebben!
Door Lizzy
#321645
Je zou hem chlorella kunnen geven. Dat werkt licht ontgiftend en bevat een aantal vitamines, mineralen, vetzuren, chlorofyl, etc. Ik denk dat als hij zich niet snel beter voelt, dat je misschien een keertje bloed moet laten prikken? Heb je trouwens het gevoel dat hij buikpijn heeft? Misschien moet je hem ook voorlopig eens probiotica geven!
Door Elise
#321651
Ik heb niet echt het idee dat hij pijn in zijn buik heeft, maar ik zal hem iig de komende tijd probiotica geven. Vanmorgen was hij weer aan de diarree dus dan kan het zowiezo geen kwaad. Hij ligt nu lekker in het zonnetje en telkens als ik naar hem kijk dan geeft hij een dikke zucht... Dat maakt het dus ook zo moeilijk bij hem, want hij kan zich nl ook weleens aanstellen ::) Hoe dan ook zit het me niet echt helemaal lekker. Ik ga chlorella in huis halen, maar ook alsnog toch maar een afspraak maken bij de DA.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door