Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3216369
...één mondhoek optrekken? Of één lip? Of trekt hij ze altijd allebei tegelijk op? In het boek dat ik nu aan het vertalen ben is sprake van een wolf 'die een van zijn mondhoeken optrok en gromde', en nou vraag ik me af of dat wel kan.
Door Lil
#3216372
Anne in Duitsland schreef:...één mondhoek optrekken? Of één lip? Of trekt hij ze altijd allebei tegelijk op? In het boek dat ik nu aan het vertalen ben is sprake van een wolf 'die een van zijn mondhoeken optrok en gromde', en nou vraag ik me af of dat wel kan.
Hier altijd maar 1 mondhoek optrekken als dreiging. Dit is wel heel serieus dan (volgende stap is hap).
Gebruikersavatar
Door Hope
#3216382
Ja, dat kan. Maar zoals Lil zegt, de volgende stap is dan vaak wel hap.

De hond van onze buren (toen ik nog bij mijn ouders woonde) kon dat ook. En als hij dat deed dan wisten wij dat we weg moesten wezen :biggrin2:
Door Lil
#3216384
Hope schreef:Ja, dat kan. Maar zoals Lil zegt, de volgende stap is dan vaak wel hap.

De hond van onze buren (toen ik nog bij mijn ouders woonde) kon dat ook. En als hij dat deed dan wisten wij dat we weg moesten wezen :biggrin2:
Ja precies 1 mondhoek is ik bijt.... Nu
2 mondhoeken is bijtintentie bij angst. Maar dat bijt dan ook.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3216388
Lil schreef:Ja precies 1 mondhoek is ik bijt.... Nu
2 mondhoeken is bijtintentie bij angst. Maar dat bijt dan ook.
Ik weet alleen nog dat mijn broer een stuk uit zijn broek miste (gelukkig alleen zijn broek, niet zijn bil) en dat wij sindsdien als de dood waren voor die hond, die echt 1 mondhoek optrok als hij vond dat iemand te dicht in de buurt kwam.
Door Lil
#3216391
Hope schreef:Ik weet alleen nog dat mijn broer een stuk uit zijn broek miste (gelukkig alleen zijn broek, niet zijn bil) en dat wij sindsdien als de dood waren voor die hond, die echt 1 mondhoek optrok als hij vond dat iemand te dicht in de buurt kwam.
Ja is normaal. Niet dat een hond bijt bij voorbijgangers maar in het waarschuwingsrepetoir doen honden dit keurig voordat zij bijten.
Door Anne in Zweden
#3216392
De wolf in het boek is dan ook van zins de jongen op te eten, dus 1 mondhoek = hap kan kloppen. :biggrin2: Gut, ik wist het echt niet meer, of honden dat konden of niet. Die van mij doen dat nooit; we krijgen te weinig bezoek, denk ik. ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3216404
ja doet vinnie ook gromt dan daarna maar dat is altijd tijdens t spelen, nog nooit gemerkt als ie een ander zat was of boos oid..
heb ergens nog een foto ervan
Gebruikersavatar
Door Hope
#3216427
Lil schreef:Ja is normaal. Niet dat een hond bijt bij voorbijgangers maar in het waarschuwingsrepetoir doen honden dit keurig voordat zij bijten.
Deze hond lag aan de ketting als waakhond op een industrieterrein, maar na sluitingstijd mocht hij los. Mijn ouders zullen blij met hem zijn geweest want na sluitingstijd waren wij niet graag meer op straat ;D
Door Lil
#3216431
Hope schreef:Deze hond lag aan de ketting als waakhond op een industrieterrein, maar na sluitingstijd mocht hij los. Mijn ouders zullen blij met hem zijn geweest want na sluitingstijd waren wij niet graag meer op straat ;D

Handig voor je ouders ;D
Door Kinnie
#3216572
Ze kunnen het idd wel. Jip doet t altijd als ik zijn wang kriebel ;D De kant waar ik kriebel gaat de lip omhoog haha. Geen kwade intenties hierbij natuurlijk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door