Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#321577
Naar aanleiding van het andere topic over het 'eetprobleem' met Loebas heb ik nog de volgende vraag:

Kan het wezen dat als een hond te mager is, en langere tijd niet of heel slecht eet, de spieren slapper worden? Ik vraag dit omdat Dorit destijds vond dat Sunday wel een kilootje zwaarder mocht zijn-terwijl ik vond dat hij wel een kilootje lichter mocht zijn-, en ik meen dat dat te maken had met de spier opbouw (maar tis alweer zo lang geleden :-\)

Weet iemand hoe dit zit?

Groetjes Femke
Door Helen
#321606
Femke schreef: Naar aanleiding van het andere topic over het 'eetprobleem' met Loebas heb ik nog de volgende vraag:

Kan het wezen dat als een hond te mager is, en langere tijd niet of heel slecht eet, de spieren slapper worden? Ik vraag dit omdat Dorit destijds vond dat Sunday wel een kilootje zwaarder mocht zijn-terwijl ik vond dat hij wel een kilootje lichter mocht zijn-, en ik meen dat dat te maken had met de spier opbouw (maar tis alweer zo lang geleden :-\)

Weet iemand hoe dit zit?

Groetjes Femke
Wat ik wel weet is dat Dorit van mollige/dikke honden houdt. Daar moet je je dus niets van aantrekken. Ik heb haar eigen hond in haar tuin toen gezien en die kon je bijna rollen.
Maar een hond die veel te dun is breekt idd zijn eigen spieren af. Toen Kuma geopereerd was is ze ook zo enorm afgevallen dat ze binnen enkele dagen echt geen spieren meer overhad bijna.
Door Femke
#321630
nou ik vraag dit omdat ik best wel zorgen heb om loebas, en die is dus nu echt veel- en veel te mager. Zelfs onder zijn dikke vacht voel je de ribben zonder al te veel druk uit te oefenen :-\

En omdat Loebas al zulke slechte gewrichten heeft lijkt spierafbraak me juist niet wenselijk....
Laatst gewijzigd door Femke op wo 18 mei 2005, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#321836
Femke schreef: nou ik vraag dit omdat ik best wel zorgen heb om loebas, en die is dus nu echt veel- en veel te mager. Zelfs onder zijn dikke vacht voel je de ribben zonder al te veel druk uit te oefenen :-\

En omdat Loebas al zulke slechte gewrichten heeft lijkt spierafbraak me juist niet wenselijk....
Nee, dat lijkt mij ook niet. Kuma hebben we weer op gewicht gekregen door haar de week na haar operatie echt 10 keer per dag kleine hoeveelheden te eten te geven en super vaak per dag kleine stukken lopen. En daarna hebben we de frequentie van het eten afgebouwd en de duur van de beweging opgebouwd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door