Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anneke V
#321623
Onze Beagle van 5 maanden & half kreeg in het begin droge brokken. We hebben hem dan overgeschakeld op BARF, maar na een paar maanden was hij er niet meer zo verzot op ::) en liet hij het soms liggen ::)
Dan ben ik overgeschakeld op DUCK & ook hiervan was hij zot, maar nu laat hij het ook regelmatig staan... ::)
Volgens mij omdat hij blijkbaar snel iets "beu" is & meer afwisseling wil ??? Ik neem nogthans verschillende smaken ???
Dus nu zou ik willen afwisselen tussen barf & duck, andere kvv merken vind ik bij ons in de buurt niet!
Hebben jullie soms nog andere tips?? ???
Door Audrina
#321626
Gaan pups met een maand of 5 niet wisselen (tandjes)? Daar kunnen ze flink last van hebben waardoor ze ook niet graag eten.
Door Anneke V
#321633
[quote="Audrina"]
Gaan pups met een maand of 5 niet wisselen (tandjes)? Daar kunnen ze flink last van hebben waardoor ze ook niet graag eten.
[/quote]

Ja, hij is al een goede maand tanden aan't wisselen...ons behang & onze deurlijsten zijn daar 't bewijs van ::) :-\

Had nog niet gedacht dat het daarvan kon zijn!

Bedankt!
Door Anneke V
#322716
[quote="Lizzy"]
Hoe is het nou Anneke, eet hij al weer?
[/quote]

Ja, bedankt, hij eet weer, maar niet meer zijn volledige hoeveelheid die hij per dag moet krijgen ( hij krijgt 700gr duck +60gr rauw vlees/dag = puppy van 5mden & half/13kg). Ik denk dat hij waarschijnlijk minder nodig heeft & gewoon geen honger heeft.. ???


Gisteren heeft hij 300 gr Duck gegeten, 's avonds gaf ik zijn Duck met 60 gr kippenhartjes & een ei ertussen ( daar is ie gek van van een eitje) & meneer wou het niet... :'(
Toen ik de tafel aan't afruimen was kwam hij snuffelen aan de pan waarin het vlees gebakken was, ik heb dan 1 lepel vet van het vlees over zijn eten gedaan & dan heeft meneer de helft ervan opgegeten..... al de duck waarop het vet gelopen was heeft hij opgegeten, de rest niet ::)
In totaal zal hij zo'n 450 gr duck+kippenhartjes binnenhebben, dus ik ga proberen om zijn hoeveelheid te laten zakken ???
Zijn snoepjes eet hij wel op ( hij krijgt een snackje in de namiddag & 's avonds als hij in zijn bench gaat slapen). Daaraan merkte ik vroeger of hij genoeg eten kreeg, dan ging hij zijn snacks "begraven" in plaats van ze op te eten ::)

Maar volgens mij heeft hij een dag niets gegeten omdat hij ziek was, de dag erna waren zijn darmpjes fameus aan't werken & waren zijn sch*ten afschuwelijk :-X ::) ik vond ook in de tuin paddestoelen waaraan hij gegeten had!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Volgens mij was hij hiervan ziek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb nu alle paddestoelen weggesmeten!!!! >:(
Laatst gewijzigd door Anneke V op vr 20 mei 2005, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#322773
Sophie (een Basset) heeft op die leeftijd ook enorm gemierd met haar eten... Die kon, als het aan haar lag, echt dagen niet eten. Ik heb zoveel mogelijk proberen af te wisselen (Carnibest, Rodi, Duck, Energique, Bandit, zelf maken), maar dat ligt er maar net aan wat je allemaal kunt verkrijgen...
Wat ik ook merkte aan Sophie, is dat de ondergrond waarvan ze at van invloed was. Heel stom, uit een bak at ze niet, van een bord al veel beter en wat helemaaaal goed hielp (tegen alle regels in, ik weet het), was als ik het eten gewoon op de grond 'kwakte' :-[...op de een of andere manier at ze het dan wel. Nu eet ze overigens weer goed en keurig van een bordje ::) :)
Door Anneke V
#322810
[quote="geer"]
Sophie (een Basset) heeft op die leeftijd ook enorm gemierd met haar eten... Die kon, als het aan haar lag, echt dagen niet eten. Ik heb zoveel mogelijk proberen af te wisselen (Carnibest, Rodi, Duck, Energique, Bandit, zelf maken), maar dat ligt er maar net aan wat je allemaal kunt verkrijgen...
Wat ik ook merkte aan Sophie, is dat de ondergrond waarvan ze at van invloed was. Heel stom, uit een bak at ze niet, van een bord al veel beter en wat helemaaaal goed hielp (tegen alle regels in, ik weet het), was als ik het eten gewoon op de grond 'kwakte' :-[...op de een of andere manier at ze het dan wel. Nu eet ze overigens weer goed en keurig van een bordje ::) :)
[/quote]

Het enige dat ik hier (België)vind, is inderdaad duck!!! :(
En ik wissel dan af met vers eten...Zijn mergbeenderen wil hij ook niet meer... :( Hij haalde altijd al het merg eruit & dan smeet ik het weg...

Ik zal eens proberen op een bord ::) Wie weet lukt het!!!! ;D

Bedankt voor de tip! ;D
Door Anneke V
#322825
[quote="Kruimel"]
Waarom is het erg om het eten op de grond te geven?
[/quote]

Buiten geen probleem, maar binnen geeft dat toch nogal kuiswerk.... :)
Door Anneke V
#323718
Ben zaterdag Duck gaan bijkopen in de dierenwinkel, heb daar ook mijn verhaal verteld & de dame van de winkel zei dat haar honden als't warmer weer is ook niet zo enthousiast op hun eten vliegen ???
Ze zei ook dat Duck uitmuntend meer voor "werkende honden" was, honden die heel veel beweging hebben & dat ik misschien beter eens een andere variëteit kon proberen ::), en dat ik beter kon proberen van hem al 2x / dag eten te geven ipv 3x/dag & ook de hoeveelheid best iets minderen.
Dus heb ik Duck pens, rund, lam&rijst (I know, rijst is niet goed, maar momenteel ben ik al blij als hij terug normaal eet!!!) compleet gekocht :)
In het weekend heeft hij dan zijn lam&rijst met veel goesting opgegeten, maar hij bleef honger hebben dus de hoeveelheid was niet genoeg ::) Vandaag heeft hij Duck rund gekregen & heb ik er 200gr meer van uitgezet...Maar ik heb wel de indruk dat hij nu terug honger/zin om te eten heeft ;D Oeftie!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#323859
[quote="Anneke V"]
Ze zei ook dat Duck uitmuntend meer voor "werkende honden" was, honden die heel veel beweging hebben [/quote]

Dit is dikke onzin hoor ::)
Door tieneke
#324184
Zelf zou ik de kvv maaltijd niet lekkerder maken met extra rauw vlees oid,voor je het weet heeft de pup je kompleet in de tang ;)
Snacks begraven,misschien ook minderen tot hij weer normaal zijn eten opeet?
Waarom voeg je extra vlees toe aan een kompleet versvoeder?
Ik zou zelf 2 maaltijden per week zelf samenstellen zodat de verhoudingen blijven kloppen,kippenhartjes(=orgaanvlees)zit al meer dan genoeg in kvv.
Geef eens een maaltijd met bijv kippennekken als de pup daar al aan gewend is of eens een pensmaaltijd,lamsribbetje,kipkarkasje,eendennek,parelhoenkarkas,vismaaltijd(rauw)...je kunt het zo gek niet bedenken om de pup aan het eten te krijgen.
En als hij een keer niet wilt eten gewoon overslaan en zeker geen ander eten aanbieden ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door