Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yukiarnangmar
#321585
Hallo,

Yuki krijgt op het moment energique en doet het er prima op. Wat dat aan gaat ben ik blij want op de brokken ging het niet goed. Diaree!!
Maar vlgs tabel mag Yuki 6 schijven maar heeft hier echt te weinig aan. En zit nu op 3x3 schijven en groeit goed. Hij is 16 weken en weegt 14,7 kilo. Niet te dik je kan de ribben nog voelen maar het is een beweegelijk hondje!! Zou het kunnen zijn dat dit aan het voer ligt dat ik nu meer moet voeren en zou dat met carnibest dan minder zijn? Wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes en alvast bedankt
Angelique
Door Femke
#321593
ja het is en het blijft een richtlijn, je moet gewoon met je ogen voeren.
Kan best wezen dat ze van het ene merk meer nodig hebben en van het andere minder, mijn honden eten van de CB minder tov energique, maar dat kan bij jouw hond wel weer veel anders zijn.

Ook moet een hond soms even overschakelen van brok naar vers, kan best wezen dat ze dan eerst mager worden, terwijl ze bergen eten en ook bergen poepen. Komt omdat het spijsverteringsstelsel niet gewend is aan vetverbranding maar aan koolhydraatverbranding. Ik gaf Sunday in die tijd iedere dag een rauw eitje en een beetje rauw honing extra.

Hoe lang geef je nou vers? En poept je hond ook meer dan normaal (een vers-hond heeft normaal erg weinig ontlasting)
Door Yukiarnangmar
#321613
Ik geef nu al een week of 6 vers en de ontlasting is weinig en goed.

groetjes Angelique
Door Femke
#321628
ja dan kun je kiezen, óf doorgaan met energique, of eens CB proberen, kijken of je hond daar ook zoveel van moet hebben.... Of je wisselt allebei af, kan ook nog ;)
Door Doedels
#323238
[quote="Yukiarnangmar"]
Hallo,

Yuki krijgt op het moment energique en doet het er prima op. Wat dat aan gaat ben ik blij want op de brokken ging het niet goed. Diaree!!
Maar vlgs tabel mag Yuki 6 schijven maar heeft hier echt te weinig aan. En zit nu op 3x3 schijven en groeit goed. Hij is 16 weken en weegt 14,7 kilo. Niet te dik je kan de ribben nog voelen maar het is een beweegelijk hondje!! Zou het kunnen zijn dat dit aan het voer ligt dat ik nu meer moet voeren en zou dat met carnibest dan minder zijn? Wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes en alvast bedankt
Angelique
[/quote]

Volgens mijn berekening voer je ca. 25 gr./Kg lichaamsgewicht. Dat is de richtlijn voor volwassen honden. Pups hebben veel meer nodig. Ca. 50 gr./Kg. Dus ca. 740 gr. Maar dat is een richtlijn en voeren doe je inderdaad op de tast. Je voelt gewoon of je hond goed aanvoelt en geeft aan de hand daarvan meer of minder.
Door Helen
#323244
[quote="Doedels"]
Volgens mijn berekening voer je ca. 25 gr./Kg lichaamsgewicht. Dat is de richtlijn voor volwassen honden. Pups hebben veel meer nodig. Ca. 50 gr./Kg. Dus ca. 740 gr. Maar dat is een richtlijn en voeren doe je inderdaad op de tast. Je voelt gewoon of je hond goed aanvoelt en geeft aan de hand daarvan meer of minder.
[/quote]

Dat is per pup afhankelijk. Mijn pup heeft nooit meer dan 30g per kg lichaamsgewicht gekregen en daar doet ze het nog steeds uitstekend op!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door