Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3216113
Sjeesus. Even mijn verhaal kwijt...

Ik voelde me best fit vandaag en besloot een rondje dorp te maken met Nelson. Lopen we door de dorspsstraat over het fietspad, zie ik in mijn ooghoek een witte flits.

Voor ik het wist had ik een kruising amerikaanse bulldog/pitbull in Nelson hangen :o :o :o :-X :-X :-X :'(

Beest zat in een afgesloten tuin achter een hek van 1,5 meter, ziet Nelson, springt over het hek en vloegt hem aan. Nelson gilde, oh hij gilde zo vreselijk. :'(
En ik stond als verlamd te kijken tot ik besefte dat ik mijn hond zou verliezen als ik niks deed. Ik heb staan gillen om hulp, heb mijn broekriem uitgetrokken, om de keel van de hond gelegd, daarbij zelf gebeten voor hij Nelson weer pakte. :'(
Toen kwamen er overal mensen vandaan en met 4(!) man hebben ze de hond half weten te wurgen voor hij losliet.

Nelson gilde zo vreselijk, ik hoor het nu nog. Zonder deze mensen, waaronder de eigenaar, was ik hem kwijt geweest. Eigenaar heeft samen met twee anderen de hond naar binnen gesleurd en is naar ons terug gekomen. Nelson lag op de grond te trillen als een rietje, zijn tong in het gras, hijgen. Ik zat er naast, kon van schrik niet meer op mijn benen staan. De eigenaar heeft naar mijn hand gekeken (gebeten, bloedde erg maar valt reuze mee) en twee anderen hebben Nelson gecontroleerd. Wonder boven wonder heeft hij NIETS. Zelfs geen schrammetje. Fysiek dan.

Want ik ben met de eigenaar terug naar huis gegaan. Aardige vent, net zo geschrokken als ik, en Nelson durfde amper te lopen. Mijn arme ventje :'( hij is zo vreselijk bang :'( hij kon het ook helemaal niet zien aankomen :'(

De hond in kwestie kwam gisteren uit het asiel. Is verkocht als brave huishond. Gevalletje " doet ie anders nooit". Hij zit nu binnen, de eigenaar neemt contact op met het asiel. De aanval staat op film en hij wil dat de hond ingeslapen wordt.

Ach je ig ik zit zo te shaken. En mijn arme Nelson.
Wat nu? Ik heb hem Bach Rescue gegeven. Hoe zorg ik dat hij zo snel mogelijk weer naar buiten durft? Oh ik ben zo bang dat hij zijn blije, onbezorgde vertrouwen voor altijd kwijt is. :'( :'( :'( :'(

Deze honden hé. Die mochten ze van mij echt verbieden. Sorry voor de mensen die er zo 1 hebben, maar ik vind echt dat een fokverbod op zijn plaats is.

:'( :'( :'(
#3216130
Van mij mag er ook zeker een fokverbod komen.
Ik zou graag een bordercollietje erbij hebben, maar we gaan nu voor een tweede beauçeron. Een van de overwegingen daarbij is, dat ik gewoon geen kleinere hond meer durf te nemen omdat het hier werkelijk krioelt van de klapkaken. :(
#3216132
:-X :-X :-X :-X :-X :-X

Oh meis, wat een narigheid :-X :'( . Godzijdank heeft Nelson niks... Is jouw tetanus op orde?

En ja, qua hartkleppen kun je niks.... Bach bloesem is altijd goed om te geven, vandaag en morgen misschien. En misschien gaat hij hier nog wel een tijdje geestelijk last van hebben.

Fijne knapen zijn het toch he, dit soort honden :-X . Ik heb vorige week een hele prettige encounter gehad met een Bull Mastiff. Dat was ook zo fijn :-X
#3216133
Wat een afschuwelijke ervaring voor jullie. Goed dat je Nelson Bach rescue hebt gegeven.
Waar werd Nelson gegrepen? Aan de buitenkant lijkt het of hij zelfs geen schrammetje heeft. Weet je zeker dat hij geen inwendige bloeding o.i.d. heeft?! Bij twijfel zou ik voor de zekerheid langsgaan bij de dierenarts.
Misschien goed idee om zelf ook Bach rescue te nemen?! Ik zou proberen om Nelson en jezelf eerst tot rust te laten komen.
En daarna vooral veel positieve ervaringen gaan opdoen. Misschien goed idee om eerst zelf met Nelson te spelen en misschien morgen of overmorgen af te spreken met een bekende hond? Wel dat je zeker weet dat het leuk wordt.
Honden leven vooral in het hier en nu. En ze voelen wel precies aan hoe jij je voelt. Daarom zijn positieve ervaringen voor jou ook belangrijk zodat jullie beiden weer vertrouwen kunnen opbouwen.
Veel sterkte!!!
Voor jou en voor Nelson: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
#3216134
Heftig... maar de oude eigenaar (van voor het asiel) moet dit geweten hebben toch??
Heeft em toen maar naar het asiel gebracht om de kosten voor inslapen uit te sparen onder de mom van "brave hond"...

Bijten leid bij honden (hoe erg ook) vaak tot weinig of geen fysiek letsel. Het ziet er voor ons dan veel erger uit dan het is.

Een bloemetje van de huidige eigenaar voor jou lijkt me ook wel op zijn plaats. Hij wist duidelijk niet wat voor hond hij in huis had en schatte niet in wat kon gebeuren en/of verder had hij er ook niet voor gezorgd dat zijn hond niet uit de tuin weg kon.
#3216135
Ik zit hier in de warmte in de tuin en ik krijg het gewoon ijskoud als ik jouw verhaal lees. Wat afschuwelijk :-*

Wanneer heb jij zelf voor het laatst tetanus gehad?
Denk er niet te gemakkelijk over, want die beet lijkt nu misschien mee te vallen, morgen kan je er wel doodziek van zijn. Helaas spreek ik uit ervaring.

Ik denk dat het beste wat je nu kunt doen rust geven is, zowel aan Nelson als aan jezelf en inderdaad Bach. Verder werken aan zijn zelfvertrouwen wat nu natuurlijk een enorme knauw heeft gekregen. Misschien morgen wat speuren of hersenwerk doen op het eigen terrein?
#3216137
Jee wat een narigheid! Heel veel sterkte! :-* :-* :-*

Adrenaline blijft 3-5 dagen in het bloed dus wel iets om rekening mee te houden. Rescue, puur rust, rode valeriaan etc kun je inderdaad nemen en aan Nelson geven.
Komende dagen rustig aan doen en alleen leuke dingen en dan daarna even kijken hoe het gaat.
#3216139
Mijn Nelson is ziek :'(

Hij is in zijn nek gepakt en die bullenbak heeft staan schudden alsof het een dood konijn was. Nelson heeft net overgegeven en ligt nu te hijgen in de tuin. We zijn even bij de da geweest (just in case) maar er waren echt geen verwondingen te zien. Stress, denkt ze.
De eigenaar van de hond heeft me zijn gegevens gegeven en ik mag de rekening naar hem toesturen. Ik heb te doen met hem, hij had echt geen idee wat hij in huis had gehaald en is helemaal van slag. Vreselijk dat dit gebeurd is maar gelukkig heb ik niet ook nog te maken met een eigenaar die niet thuis is!

Toch erg vind ik dat, dat zo'n asiel een hond van dit kaliber mee geeft aan iemand zonder ervaring. Hond is uitgezocht op zijn leuke kop (hij is echt prachtig) en het is meneer zijn eerste hond :-X

Ik heb in 1997 en 2007 tetanus gehaald.
#3216140
Persoonlijk denk ik dat Nelson pijn heeft... Kneuzingen. En ik zou hem Metacam + Traumeel geven. Gel in zijn vacht en tabletten inwendig.

Je hebt geen tetanus nodig. En kijk er ook maar mee uit met die kl*te enting want ik heb sinds mijn tetanus injectie onverklaarbare gewrichtspijnen :-X . Dus als het niet hoeft: liever niet.

Dat asiel spoort niet, om zo'n hond in handen te geven van een totale leek :-X

Ik moet je eerlijk bekennen dat na mijn aanvaring met de Bull Mastiff (ik dacht echt dat mijn Fritzi eraan zou gaan) en het groeiend aantal griezels in ons bos ik steeds meer geneigd ben om zelf met een break stick te gaan lopen.... Wel ontzettend slim en gevat van je Hope, om met je riem de hond te wurgen!
#3216143
Ik zou zeer frequent (minstens elk uur) de bach rescue geven! Maar gezien zijn reactie verwacht ik niet dat dit voldoende diep werkt om dit emotionele trauma (zo goed mogelijk) te boven te komen. Verder heel, heel veel rust de komende 4 dagen, tijd om te herstellen.

Edit: sorry, ik vergeet helemaal om jullie ontzettend veel sterkte te wensen, ik hoop dat jouw hand snel herstelt. Heb je iets van calendula zalf o.i.d. in huis? Dat zou je dunnetjes op de wond(en) kunnen smeren als er niet teveel vocht/bloed nog uitkomt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door