Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3215956
Ik zit met dezelfde vraag als "Hope" , maar ik zoek een ander antwoord. Mijn honden lopen nagenoeg nooit aan de riem, het maakt mij niet uit hoe het tuigje zit, maar voor mij is van belang: hoe trek ik het aan. Ik raak altijd in de knoop met een tuigje. Ik zie niet wat de voor- of achterkant is of wat de onder- of bovenkant is, waar ik de poten moet laten enz. Ik ben een half uur bezig om een tuigje aan te doen en dat wordt door mijn honden niet op prijs gesteld. Soms denk ik dat het goed zit, maar dan stapt de hond er zonder moeite weer uit, of dan zit de ring voor de riem opzij of onder. Wat ik dus zoek is een tuigje wat simpel aan te trekken is.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3215959
Lida. S schreef:Ik zit met dezelfde vraag als "Hope" , maar ik zoek een ander antwoord. Mijn honden lopen nagenoeg nooit aan de riem, het maakt mij niet uit hoe het tuigje zit, maar voor mij is van belang: hoe trek ik het aan. Ik raak altijd in de knoop met een tuigje. Ik zie niet wat de voor- of achterkant is of wat de onder- of bovenkant is, waar ik de poten moet laten enz. Ik ben een half uur bezig om een tuigje aan te doen en dat wordt door mijn honden niet op prijs gesteld. Soms denk ik dat het goed zit, maar dan stapt de hond er zonder moeite weer uit, of dan zit de ring voor de riem opzij of onder. Wat ik dus zoek is een tuigje wat simpel aan te trekken is.
Het trepontituig is volgens mij het meest eenvoudige tuig dat er bestaat.
Ik zweer erbij: http://www.treponti.nl/
Is ook in afwijkende maten te bestellen.
Door Mijati
#3215974
Jullius K-9 of Hurtta. Voor mijn honden is de maat van K-9 beter, dus daarom heb ik die.
Hurtta is ook een mooi en praktisch tuig.
Door Lida. S
#3215977
rosmin schreef:Drukt de treponti niet teveel op de borst/ borstbeen?
Ze krijgen het aan als ze naar de trimmer gaan (2x per jaar), naar Sschiermonnikoog (1 x per jaar) en naar de DA (zo min mogelijk, tot nu toe 1 x per 3 of 4 jaar). Het geeft dus niet als het niet perfect is, als het maar makkelijk is. En alleen Blacky en Jippie trekken enigszins aan de riem. De anderen lopen voorbeeldig met me mee( behalve dan dat ik over ze struikel)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3215979
Ook daarom ben ik zo blij met het borduursel. Gewoon zorgen dat je de letters kan lezen en hop: het zit altijd goed ;D
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3215980
rosmin schreef:Drukt de treponti niet teveel op de borst/ borstbeen?
Lida. S schreef:Ze krijgen het aan als ze naar de trimmer gaan (2x per jaar), naar Sschiermonnikoog (1 x per jaar) en naar de DA (zo min mogelijk, tot nu toe 1 x per 3 of 4 jaar). Het geeft dus niet als het niet perfect is, als het maar makkelijk is. En alleen Blacky en Jippie trekken enigszins aan de riem. De anderen lopen voorbeeldig met me mee( behalve dan dat ik over ze struikel)
Nee drukt totaal niet op het borstbeen.
Dit zijn de voordelen:

Doordachte ergonomische pasvorm
Optimale bewegingsvrijheid voor uw hond
Vederlicht, allergievrij, maar oersterk materiaal
Geschikt als wandel- en fietstuig
Geschikt voor ‘sport’ honden
Perfecte controle over uw hond
Geen irritatie of wrijving bij de oksels
Gedragsdoorbrekende eigenschappen
Geen ‘kantelen’ van het tuig
Het materiaal houdt geen haren vast
Het materiaal neemt geen ‘hondenlucht’ aan
De tuigen zijn watervast en snel droog
Eenvoudig om en af te doen
Eenvoudig te reinigen
Bij de juiste maat is onbedoeld 'uitstappen' niet mogelijk
Met precisie handgemaakt Italiaans design
Innovatief en gepatenteerd
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op do 05 mei 2016, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3215986
Lida. S schreef: Ze krijgen het aan als ze naar de trimmer gaan (2x per jaar), naar Sschiermonnikoog (1 x per jaar) en naar de DA (zo min mogelijk, tot nu toe 1 x per 3 of 4 jaar). Het geeft dus niet als het niet perfect is, als het maar makkelijk is. En alleen Blacky en Jippie trekken enigszins aan de riem. De anderen lopen voorbeeldig met me mee( behalve dan dat ik over ze struikel)
Als je het zo weinig gebruikt en ze trekken niet of nauwelijks, waarom dan niet gewoon een halsband?
Door Lil
#3216004
Hurtta. Zelfs mijn ouders hebben dat nog niet verkeerd gedaan. ;D En mijn pa heeft dat tot de laatste dag nog bij Kimbaatje kunnen omdoen met al zijn fysieke beperkingen. K9 is even gemakkelijk die heb ik ook, maar past al mijn (smalle) honden slecht.
Door inni
#3216029
Een k9 tuig......de herder van mijn zoon doet het zelf aan. Als ik het bij me draag steekt hij z'n kop al door de opening en ik hoef alleen maar de riem onder z'n borst door te halen en vast te klikken (soms wel 's opnieuw die riem grijpen omdat meneerke uitbundig staat te huppelen) ;)
Door Mijati
#3216031
inni schreef:Een k9 tuig......de herder van mijn zoon doet het zelf aan. Als ik het bij me draag steekt hij z'n kop al door de opening en ik hoef alleen maar de riem onder z'n borst door te halen en vast te klikken (soms wel 's opnieuw die riem grijpen omdat meneerke uitbundig staat te huppelen) ;)
Zo zoen mijn boeven het ook, zo makkelijk.
Door Lida. S
#3216032
pluk schreef:Als je het zo weinig gebruikt en ze trekken niet of nauwelijks, waarom dan niet gewoon een halsband?
Ze moeten dan ook mee in de auto en dan vind ik een tuigje in de auto veel beter/veiliger. Een bench in de auto is geen optie. Ik moet ze aan de riem vastzetten.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3216035
Hurtta padded harness, ik vind hem geweldig, makkelijk om te doen met een klik en ik vind het ideale dat er een soort handvat op de rug zit
Zie foto; geen super foto maar laat wel zien hoe het tuigje zit
Afbeelding
Door Lida. S
#3216042
Ik heb nu vier opties:
Ruffwear Front range
Tre ponti
Hurtta Pro Padded Harness
julius K9
Bedankt. Ik ga ze eens rustig bestuderen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door