Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#3215913
Afbeelding

Afbeelding


Heerlijk in een bak met zand nadat konijntje :biggrin2: hard aan het werk is geweest! Grasmaaien is heeel zwaar werk! Het is zo'n lekker ding :smitten:
Gebruikersavatar
Door Radja
#3215928
Aha!! Dan denk ik dat het komt omdat ik met de ipad foto's heb gemaakt,scherm draait mee! Normaal doe ik het met de IPhone!

Dus: oeps sorry dat de foto's op de kop staan ::)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3215929
Heerlijk!

Maar uuuh... Springt hij daar niet uit? Of heb ik gewoon een gek beest?
Mijn 13-jarige springt hier met gemak uit de ren. Ding is 95 cm hoog en sinds jaar en dag afgedekt. Zelfs met voeren moet ik opletten!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3215931
Ik had er vroeger zelfs eentje die die delen gewoon uit elkaar kreeg. Niet geheel maar toch zoveel verschoven dat hij ertussen kon... :-)
Fijn dat het konijntje kan genieten van de buitenlucht. Grazen vinden ze heel leuk hè. Met twee zou nog leuker zijn natuurlijk, maar het is een logé'tje zeker. :)
Mooi beestje ook. Die grote konijnen zijn zo leuk, vaak ook erg grappig. Ale, ik vind de kleintjes ook heel leuk, die zijn zo lekke pittig. Vind ze gewoon allemaal super. ::)
Gebruikersavatar
Door Radja
#3215933
Hope schreef:Heerlijk!

Maar uuuh... Springt hij daar niet uit? Of heb ik gewoon een gek beest?
Mijn 13-jarige springt hier met gemak uit de ren. Ding is 95 cm hoog en sinds jaar en dag afgedekt. Zelfs met voeren moet ik opletten!
Nee,jij hebt een gek beest :biggrin2: !konijntje :biggrin2: Springt daar(nog) niet uit! Hij staat er wel rechtop tegen aan,maar springen,pff gelukkig niet! Graaft ook (nog) niet,wel in het zandbakje!Ik verplaats de ren elke dag een beetje,zelf geen tijd/zin om gras te maaien :biggrin2: ! Ff zonder gekheid,hij zit in de ren van 09.00 tot 21.00,daarna gaat hij in zijn hok. Ik dacht ff een hok en ren te creëren,maar dat gaat niet zo makkelijk! Straks,augustus,dan gaat hij met zoonlief en zijn meissie mee en daar wordt dan een paradijsje voor konijntje :biggrin2: , gemaakt en krijgt dan ook weer een maatje erbij! Ze weten dat er niet zomaar een ander nijntje erbij kan,heb ik hen na vele topic's hier ;) al verteld :cool:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3215934
Mijn grote slungel zou hier waarschijnlijk ook niet uitspringen. Maar mijn kleintjes zeker wel. Die maken al binkies doe zo hoog zijn.
Gijs, de grote maakt geen echte binkies, die rent gewoon heel gek. Ik denk dat hij met een binkie uit de lucht zou vallen met die lange oren en poten. :biggrin2:

Wat fijn dat hij binnenkort dan weer en vriendje krijgt. In een asiel of opvang met ervaring met konijnen kunnen ze raad geven en helpen met koppelen. Dan heb je er zelf geen last mee en kan er weinig fout gaan.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3215936
pearlsofpassion schreef:Mijn grote slungel zou hier waarschijnlijk ook niet uitspringen. Maar mijn kleintjes zeker wel. Die maken al binkies doe zo hoog zijn.
Gijs, de grote maakt geen echte binkies, die rent gewoon heel gek. Ik denk dat hij met een binkie uit de lucht zou vallen met die lange oren en poten. :biggrin2:

Wat fijn dat hij binnenkort dan weer en vriendje krijgt. In een asiel of opvang met ervaring met konijnen kunnen ze raad geven en helpen met koppelen. Dan heb je er zelf geen last mee en kan er weinig fout gaan.
Ja dat klopt,had ik hier al gelezen,ik heb totaal geen ervaring met konijnen,maar de topic's wel gevolgd en lees nu ook veel op internet. Ik vind het wel heel fijn dat jij het ook nog even schrijft :-*

Ik heb konijntje :biggrin2: ook al een vachtverzoriging gegeven,zij leek jeuk te hebben,oren waren brandschoon,geen mijt te zien,ook inwendig niet,oogjes traande een beetje en die heb ik gewoon met afgekoeld water schoongemaakt,is ook verdwenen. Maar ze is ontzettend in de rui,dus heb haar met een mondkapje op en keukenhandschoenen(ook voor het plukken) aan geplukt en de jeuk is zo goed als over! Maar heb je misschien nog een tip?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3215937
Radja schreef:Ja dat klopt,had ik hier al gelezen,ik heb totaal geen ervaring met konijnen,maar de topic's wel gevolgd en lees nu ook veel op internet. Ik vind het wel heel fijn dat jij het ook nog even schrijft :-*

Ik heb konijntje :biggrin2: ook al een vachtverzoriging gegeven,zij leek jeuk te hebben,oren waren brandschoon,geen mijt te zien,ook inwendig niet,oogjes traande een beetje en die heb ik gewoon met afgekoeld water schoongemaakt,is ook verdwenen. Maar ze is ontzettend in de rui,dus heb haar met een mondkapje op en keukenhandschoenen(ook voor het plukken) aan geplukt en de jeuk is zo goed als over! Maar heb je misschien nog een tip?
Oja ook op mijt in de vacht gezocht en naar 'vlooien'?? Maar ook niets :-\
Door BusKay
#3215938
Hope schreef:Heerlijk!
Maar uuuh... Springt hij daar niet uit? Of heb ik gewoon een gek beest?
Nee, hij kan er toch alleen maar uit... vallen...
Ik heb nog nooit een konijn omlaag zien springen hoor...
Lijkt me erg duidelijk met deze foto...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3215943
Zal wel door de rui komen als je verder niks vreemds ziet. Of dat zou ik toch denken. In het oog houden kan wel geen kwaad. Waaraan merk je precies dat ze jeuk zou hebben? Want met de huid rillen wil.nirt zeggen jeuk, maar opwinding. Als ze echter aan haar oren krabt kan er wel meer aan de hand zijn...

Plukken is het beste. Een zachte borstel kan je ook gebruiken maar bij mijn konijnen werkte dat altijd minder goed.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3215948
BusKay schreef:
Nee, hij kan er toch alleen maar uit... vallen...
Ik heb nog nooit een konijn omlaag zien springen hoor...
Lijkt me erg duidelijk met deze foto...
;D ;D ;D ;D ;D
pearlsofpassion schreef:Zal wel door de rui komen als je verder niks vreemds ziet. Of dat zou ik toch denken. In het oog houden kan wel geen kwaad. Waaraan merk je precies dat ze jeuk zou hebben? Want met de huid rillen wil.nirt zeggen jeuk, maar opwinding. Als ze echter aan haar oren krabt kan er wel meer aan de hand zijn...

Plukken is het beste. Een zachte borstel kan je ook gebruiken maar bij mijn konijnen werkte dat altijd minder goed.
Ik merkte het aan met de kop schudden! Dacht direct aan oormijt,ook ivm Mazzel die mijt had en geaaid is door zoonlief en schoondochter! Haar katten,nu ook hier hebben een lichte oormijt en hebben advocate gekregen van de DA! Konijn heeft echter niets! Alleen een paar dagen tranend oog,het waaide wel erg hard :-\ ,maar wat ik al schreef hietboven,schudden met het koppie,maar ook schuren aan de spijlen van de ren :-\ .

Plukken leek mij ook het beste,maar niet te veel in 1 x en heb een zachte haarborstel van mijzelf ::) erbij gebruikt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door