Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nisha
#3215332
Ik heb een oudere terminale hond die al heel zijn leven kvv krijgt, soms wel eens met een brokdag tussen en regelmatig ook wel eens
een barfstukje bij zijn kvv

Mijn hond heeft een grote tumor in de nek en niet lang meer te leven, drukt op zijn luchtpijp nu, dus tis waarschijnlijk nog enkele weken

Sinds een aantal maanden krijgt hij enkel nog kvv maar de laatste weken heeft hij dikwijls last van zijn maag en darmen

Zijn windjes ruiken soms enorm en sommige dagen voelt hij zich niet goed

Hij eet enkel smuldier, iets anders wil hij niet van kvv

Nu heb ik hem s'morgens 4 platgeslagen kippevleugels gegeven en daarbij 150 gram kipfilet
en savonds gewoon 400 gram kvv smuldier compleet, en tot nu toe zijn zen darmen rustig

Alleen weet ik niet of elke dag 4 kippeveugels geen verstoppingen gaan veroorzaken?

Daar dus mijn vraag over
Laatst gewijzigd door nisha op ma 02 mei 2016, 03:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mijati
#3215333
Het is wel wat veel bot, dus de ontlasting zou hard kunnen worden.
Maar bij zo'n oudje, die niet lang meer heeft, en dit wel eet zou ik me pas druk maken als hij niet zou kunnen poepen er van.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3215353
Eens met Mijati. Zolang hij goed poept en met smaak eet, zou ik hem geven wat hij lekker vindt en waar het goed op gaat. Als het poepen lastig wordt, kun je wat meer kipfilet geven. Hopelijk geniet hij er nog even van :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3215388
Ik zou hem in de laatste fase van zn leven ook lekker verwennen en kijken waar hij zin in heeft.
Echt antwoord op je vraag heb ik niet, ik weet niet hoe makkelijk een hond een botverstopping krijgt. Daarom verplaats ik dit topic naar de hondenafdeling :)
Laatst gewijzigd door koekje op zo 01 mei 2016, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd. Reden: Typefout
Gebruikersavatar
Door chery
#3215415
Geven wat hij lekker vind in deze laatste dagen.....
Mijn vorig jaar overleden hondje at alleen nog renske, dat vond ze het einde, af en toe kvv als ze er zin in had en de laatste dagen alleen nog hapjes tussendoor en ja het is niet anders ;) :biggrin2: salami sticks van de lidl!!
Door nisha
#3215444
Gewoon kipfilet of stoofvlees, zo'n dingen eet hij nog goed

Misschien moet ik dan maar gewoon wat spiervlees geven, voornaamste is dat hij wat eet

Tis waar dat het voor die laatste weken geen belang meer heeft wat hij eet, zo lang hij nog goed kan poepen
en zijn darmen rustig blijven
Door enya13
#3215479
mss beter kippennekken geven i.p.v. vleugels. die zijn toch wat zachter. en verder maakt het idd niet zoveel meer uit of het wel of niet uitgebalanceerd is. als hij het maar lekker vindt, toch?
Door nisha
#3215481
enya13 schreef:mss beter kippennekken geven i.p.v. vleugels. die zijn toch wat zachter. en verder maakt het idd niet zoveel meer uit of het wel of niet uitgebalanceerd is. als hij het maar lekker vindt, toch?
Dat is zeker waar, hoe lang hij het nog trekt weet ik niet, kan volgende week al zijn, maar evengoed binnen 1 maand pas

Zo lang hij wat eet, vrolijk is en nog mee wil wandelen en geen te grote ademnood heeft laten ik hem leven
Door enya13
#3215483
idd. gewoon goed en eerlijk naar je hond kijken. liever een dag te vroeg dan een uur te laat vind ik. en gaat het niet meer, dan geef je hem desnoods frolic met pindakaas en jam voordat hij gaat. lekker laten smikkelen hoor. niks moet meer nu. sterkte!
Door nisha
#3215484
enya13 schreef:idd. gewoon goed en eerlijk naar je hond kijken. liever een dag te vroeg dan een uur te laat vind ik. en gaat het niet meer, dan geef je hem desnoods frolic met pindakaas en jam voordat hij gaat. lekker laten smikkelen hoor. niks moet meer nu. sterkte!
Bedankt, tumor is ontdekt 20 Okt 2015 en ze hadden 3 maanden voorspeld, nu zijn we al 6 maanden verder en hij is er nog altijd
Al paar keer dat ik dacht, nu is het tijd om hem te laten gaan, maar elke keer gaat het weer even beter met hem en stel ik het nog even uit

3 weken geleden had hij een pijnaanval en zijn alle organen nagekeken door een echo om te zien of er uitzaaien zijn
Was niet het geval maar zijn luchtpijp is door de tumor aan dicht drukken

Pijn aanval kwam waarschijnlijk van zijn darmen, hij kreeg toen al tijdje 2 keer per dag smuldier en had al paar weken last van stinkende windjes en soms diarree

Dacht toen als het morgen nog zo is laat ik hem gaan maar de dag erna herstelde hij zich en voelde zich veel beter, had 2 dagen
niets gegeten, de ochtend daarop had ik hem kipfilet gegeven en paar uur laten was zijn poep terug normaal en geen stinkwindjes meer

Sindsdien geef ik hem s'morgens wat kipfilet en soms ander spiervlees en sinds kort ook dus kippevleugels en enkel s'avonds smuldier compleet en nu gaat het veel beter met zijn darmen en poep en voelt hij zich ook veel beter nu

Dierenarts zei dat zo lang hij normaal ademt als hij rustig ligt het nog goed is maar het kan vlug voorbij zijn als tumor ineens
weer gaat groeien, in rust of als hij slaapt ademt hij nog normaal met de mond dicht, vanaf hij dit niet meer kan is het tijd zei ze

Dus moet het goed in oog houden

Hij staat al 6 maanden op cortisone en sinds paar weken ook op pijnmedicatie
Door enya13
#3215670
het blijft rot om de uiteindelijke beslissing te moeten maken ook al bespaar je jouw hond daarmee een rot einde.
geniet van elke dag samen zou ik zeggen.
ik volgde jouw verhaal ook op het hondenforum denk ik. komt me in ieder geval bekend voor. een x-malamute toch? of vergis ik mij?
het is extra moeilijk als ze steeds een inzinking hebben en dan weer opkrabbelen. want wanneer is het dan genoeg geweest?
dat is toch echt het nadeel van huisdieren, steeds maar weer dat afscheid.
honden moesten veel langer meegaan.................
Door nisha
#3215699
enya13 schreef:het blijft rot om de uiteindelijke beslissing te moeten maken ook al bespaar je jouw hond daarmee een rot einde.
geniet van elke dag samen zou ik zeggen.
ik volgde jouw verhaal ook op het hondenforum denk ik. komt me in ieder geval bekend voor. een x-malamute toch? of vergis ik mij?
het is extra moeilijk als ze steeds een inzinking hebben en dan weer opkrabbelen. want wanneer is het dan genoeg geweest?
dat is toch echt het nadeel van huisdieren, steeds maar weer dat afscheid.
honden moesten veel langer meegaan.................
Klopt ja, hij is er nog altijd alleen dat de voeding weer een probleem werd, nu met s'morgens wat spiervlees en paar kippevleugels en s'avonds smuldier blijven zen darmen rustig dus het werkt, misschien zit er in smuldier te veel orgaan en dat hij daarom er zo op reageerde
samen met de medicatie, k weet het ook niet, we doen maar gewoon verder tot het uiteindelijk niet meer gaat maar ik vind, elke dag is meegenomen, ook al is het maar beetje rekken
Gebruikersavatar
Door pike
#3215835
Ik heb geen echt advies maar ik zou hem ook geven wat hij nog lekker vindt én waar zijn spijsvertering nog mee overweg kan. Ik hoop dat je nog een tijdje kan genieten van je hond ;)
Door nisha
#3215836
pike schreef:Ik heb geen echt advies maar ik zou hem ook geven wat hij nog lekker vindt én waar zijn spijsvertering nog mee overweg kan. Ik hoop dat je nog een tijdje kan genieten van je hond ;)
Bedankt, dat hoop ik ook, op 26 Mei word hij 11, hopen dat hij het haalt
Door enya13
#3215860
pike schreef:Ik heb geen echt advies maar ik zou hem ook geven wat hij nog lekker vindt én waar zijn spijsvertering nog mee overweg kan. Ik hoop dat je nog een tijdje kan genieten van je hond ;)

precies lekker geven waar hij het goed op doet en lekker vindt. en geniet nog van je ventje zolang het kan. hoop ook dat hij zijn verjaardag nog haalt. we zullen duimen. hopelijk wordt hij niet benauwd met het warme weer wat eraan komt. 25 graden is geen feestje dan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door