Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3215554
Hoi ,

Mijn pup ( reu) van 7,5 maand wil plots niets meer eten…of maar een klein beetje, of af en toe een gedroogd stukje vlees.
Alles ging goed tot een week geleden. Ook zijn houding is minder enthousiast . Vroeger was hij altijd blij als we wakker werden..nu blijft hij liggen in zijn mand. Ben al naar de DA geweest en die kan op het eerste zicht niets zien .
Ik meet ook dagelijks zijn temperatuur en die is normaal.

Mijn pup gaat nog wel graag wandelen en aan alles snuffelen … maar spelletjes spelen thuis heeft hij plots geen zin meer in.
Enkel toiletpapier kapot trekken of op zijn knuffel rijden.
En hij slaapt ook meer dan normaal
Zou dit te maken hebben met de hormonen?
Hij heeft nog wel één puppy hoektand onderaan, die dubbel staat. De DA wou hem niet trekken omdat hij er wel zou uitkomen vanzelf… maar persoonlijk vind ik dat deze tand nog redelijk vast staat.


Iemand ook ervaringen met dit… vind het zo vreemd dat hij minder enthousiast is. :???:
#3215705
Janie1974 schreef:Hoi ,

Mijn pup ( reu) van 7,5 maand wil plots niets meer eten…of maar een klein beetje, of af en toe een gedroogd stukje vlees.
Alles ging goed tot een week geleden. Ook zijn houding is minder enthousiast . Vroeger was hij altijd blij als we wakker werden..nu blijft hij liggen in zijn mand. Ben al naar de DA geweest en die kan op het eerste zicht niets zien .
Ik meet ook dagelijks zijn temperatuur en die is normaal.

Mijn pup gaat nog wel graag wandelen en aan alles snuffelen … maar spelletjes spelen thuis heeft hij plots geen zin meer in.
Enkel toiletpapier kapot trekken of op zijn knuffel rijden.
En hij slaapt ook meer dan normaal
Zou dit te maken hebben met de hormonen?
Hij heeft nog wel één puppy hoektand onderaan, die dubbel staat. De DA wou hem niet trekken omdat hij er wel zou uitkomen vanzelf… maar persoonlijk vind ik dat deze tand nog redelijk vast staat.


Iemand ook ervaringen met dit… vind het zo vreemd dat hij minder enthousiast is. :???:
Dat vind ik ook vreemd, dat laatste. Als ze last hebben van de hormonen willen ze nog wel eens zeuren met eten maar blijven ze verder enthousiast. Heeft je dierenarts bloed geprikt?
#3215861
toont hij verder ook gedrag dat aan gierende hormonen/loopse teefjes doet denken? veel snuffelen bij plasplekken, piepen, onrustig zijn, weg willen lopen?
dat zijn zo'n beetje de kenmerken. is dit niet het geval dan moet er toch wat anders aan de hand zijn. op jouw avatar foto lijkt het mij zo'n klein boomerhondje? die zijn met 7,5 mnd wel uitgegroeid meestal en hebben daardoor ook een lagere voerbehoefte.
dan gaan ze ook vaak wat miepen met het eten.
#3215863
Dit klinkt wel bekend...

Toen Scott een maand of 6 was hadden we een loops teefje in de straat. Meneer wilde niks, niet eten, niet spelen, alleen maar depressief bij de deur liggen totdat we weer naar buiten gingen. En eenmaal buiten overal snuffelen, plasjes oplikken, etc. Uiteindelijk ben ik Puur Geslachtsdrift gaan geven en binnen een paar dagen was hij weer "normaal". Daarna is het nooit meer gebeurt.
#3215914
Hoi Hoi,

Dankje voor de antwoorden.

Ja mijn hond is een mix maltezer met nog iets ( weten niet wat) . Maar het blijft een klein hondje. Hij weegt 2.8kg ( niet veel dus)

Ik ben voor alle zekerheid toch nog eens naar de dierenarts geweest , en hij kon echt niets vinden. Alleen bleken zijn 'balletjes' nog niet ingezakt te zijn. :-\ ( hij heeft er wel twee hoor….want als hij opgewonden en blij is , voel en zie ik ze)

Eigenlijk is hij een heel braaf hondje , dus miepen en onrustig rondlopen doet hij niet .
Als we gaan wandelen dan kan hij wel uren blijven snuffelen.
En waar ik woon ( Dom.rep) zijn veel straathonden , dus kan wel zijn dat er een loops teefje in de buurt is.


Gisteren heb ik een lepel courgettesoep over zijn maaltijd gedaan… toen at hij het wel , maar toch een beetje met 'tegenzin'.

Hij krijg gevarieerd met wat hier te krijgen is ( eend , kip , rund , lam) van botten voornamelijk kippenvleugels , kippennek, Kippenharten, kipfilet
rundshart , runderlong ,pens af en toe een stukje lever. Spiervlees eend & spiervlees lam.
#3215993
Lastig hoor!
Ik heb er geen antwoord op.

Even over die balletjes. In de balzak zitten er normaal 2. Maar als een hond blij is met bv begroeten en over zijn buik aaien, kan hij wat 'opgewonden' worden en komen er 2 bobbels langs de schacht van zijn piemel. Dat zijn niet de ballen die de DA bedoelt.
Zou het misschien kunnen dat jullie iets anders zien?
(ik krijg er geen plaatje van gevonden, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :-\ )

Ik duim voor je dat hij snel weer gewoon gaat eten! :)
#3216009
hij is dus zgn. cryptorchide [ballen niet ingedaald] wat jij ziet zijn de zwellichamen [de bobbels langs de penisschacht] daarmee blijven de reuen vastzitten tijdens de dekking. de zgn. koppeling.
ik denk dat zijn ballen niet meer indalen op deze leeftijd. hij is dan ook niet vruchtbaar.
#3216022
enya13 schreef:hij is dus zgn. cryptorchide [ballen niet ingedaald] wat jij ziet zijn de zwellichamen [de bobbels langs de penisschacht] daarmee blijven de reuen vastzitten tijdens de dekking. de zgn. koppeling.
ik denk dat zijn ballen niet meer indalen op deze leeftijd. hij is dan ook niet vruchtbaar.
Dat is zeker niet altijd waar :)
#3216026
die ballen zitten toch veel te warm voor normale zaadjes? als ze al normaal ontwikkeld zijn. mss als de zaadlijders net wat te kort zijn om helemaal goed in te dalen dat het wel kan, maar als ze ergens in het lichaam zitten dan niet.
ik begrijp uit haar bericht dat de d.a. ze helemaal niet kon voelen.
#3216106
Hey !
Ik heb een poedel met veel eetproblemen. Hij is nooit echter zo triest.
Voor zijn hormonen heb ik ook puur geslachtsdrift gekocht. Heeft wel een sterke geur, en daarmee, wou hij ook zijn eten niet opeten. Heb die boel dus moeten afvoeren. Maar werkt wel!
Voor zijn slechte eten: afwisseling, een plat bord om uit te eten, bio cocosolie, puur maag (omdat ik merkte dat hij niet goed was, telkens hij kippepootjes of vleugels kreeg), een beetje blik over zijn kvv. Om zijn maag een beetje "open" te zetten, gaf ik hem de kleine beloningen die ik gebruik op de hondenschool, tijdens zijn morgenwandeling. Nog een beetje spelen en na het stoppen met hijgen, zijn eten. Overgegaan van twee keer per dag naar één keer per dag eten. Als hij geen zin heeft om 's middags te eten, dan bied ik het hem 's avonds terug aan. Als hij 's avonds niet eet, dan maak ik een bolletje met kvv en steek het in zijn mond, dan merkt hij meestal dat hij honger heeft. Soms heb ik hem ook wel eens met de lepel gevoerd of van zijn kvv allemaal balletjes gemaakt. Ik weet: niet zo goed. Maar voor mijn hond is dagen niet eten, echt slecht. Het komt wel eens voor dat hij een dag niet eet. Dan lig ik er ook niet wakker van. Hij is ook zoals die van jou een echte reu. ;D
Hoop dat er medisch niks aan de hand is.
#3216170
Border Bandit schreef:Lastig hoor!
Ik heb er geen antwoord op.

Even over die balletjes. In de balzak zitten er normaal 2. Maar als een hond blij is met bv begroeten en over zijn buik aaien, kan hij wat 'opgewonden' worden en komen er 2 bobbels langs de schacht van zijn piemel. Dat zijn niet de ballen die de DA bedoelt.
Zou het misschien kunnen dat jullie iets anders zien?
(ik krijg er geen plaatje van gevonden, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :-\ )

Ik duim voor je dat hij snel weer gewoon gaat eten! :)

Ik krijg vast de komende dagen nog wel de kans plaatjes ervan te produceren..... Maar zal dat maar niet doen. ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door