Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#3215524
Ik ben voor Ziggy op zoek naar iets wat haar kan helpen bij haar stress/nervositeit.

Na haar vorige operatie (milt verwijderen) is ze een hele periode zeer gestressd geweest. In situaties waar ze normaal ook wel wat stress laat zien, schoot de stress nu naar level 100... Dat is na een aantal maanden weer naar normale vormen gezakt. Een maand of 2 terug is dit weer terug gekomen, in de periode dat ze heftig schijnzwanger was. Nu is ze opnieuw geopereerd en ik voorzie dus nog een hele periode van stress.
De stress is er bij autorijden, zien van andere honden en met wandelen (als ze iets ruikt) kan ook ineens de stress "opvlammen". In de auto hijgt ze enorm, piept en jankt. Ik heb haar al wat gegeven tegen reisziekte (emeprid en okugest) maar dit helpt niet. Ik heb ook niet het idee dat ze misselijk is of reisziekte heeft maargoed ik wou het toch een kans geven. Met wandelen kan ze ineens iets (denken) te zien of ze ruikt iets en dan wil ze er vandoor. Ze hangt in de lijn en bokt en springt en hijgt om weg te komen.

Heeft iemand ervaring met een middel tegen stress? Homeopatisch of regulier dat maakt mij nu niet zo uit als ik maar iets zou kunnen vinden wat haar kan helpen.
Door hannabelgje
#3215564
Mijn Zoë is een waar stresskonijn en de breedste zin van het woord. Ik heb vanalles geprobeerd met haar. De beste resultaten heb ik met Puur Nervositeit druppels en met Rust compositum van Groene Os. De druppels vind ik dan wat makkelijker in gebruik dan de poeder van Groene Os. Als Zoë stress heeft (dat uit zich in zeer onrustig gedrag als blaffen, niet kunnen gaan liggen, proberen te rijden op de katten enz) dan geef ik haar 12 druppels van puur en binnen een half uur ligt ze te slapen.
Ik heb ook bach bloesem geprobeerd, dat helpt wel iets, maar niet zo goed als de Puur en Groene Os. Ook heb ik adaptil spray en band gebruikt, ook niet echt veel resultaat.
Als ik weet dat Zoë een drukke dag gaat hebben dan geef ik de druppels al een paar dagen vantevoren en ook nog de dagen erna. Werkt prima!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3215589
Bach resque?
Bandit wordt er erg rustig van.

Wat vervelend hoor!
Zou het helpen om haar iets in haar bek te geven? Bij lichte stress heeft Bandit baat bij een bal in zijn bek. Iets waarop hij kan kauwen.
Door zurca
#3215597
hannabelgje schreef:Mijn Zoë is een waar stresskonijn en de breedste zin van het woord. Ik heb vanalles geprobeerd met haar. De beste resultaten heb ik met Puur Nervositeit druppels en met Rust compositum van Groene Os. De druppels vind ik dan wat makkelijker in gebruik dan de poeder van Groene Os. Als Zoë stress heeft (dat uit zich in zeer onrustig gedrag als blaffen, niet kunnen gaan liggen, proberen te rijden op de katten enz) dan geef ik haar 12 druppels van puur en binnen een half uur ligt ze te slapen.
Ik heb ook bach bloesem geprobeerd, dat helpt wel iets, maar niet zo goed als de Puur en Groene Os. Ook heb ik adaptil spray en band gebruikt, ook niet echt veel resultaat.
Als ik weet dat Zoë een drukke dag gaat hebben dan geef ik de druppels al een paar dagen vantevoren en ook nog de dagen erna. Werkt prima!
Puur nervositeit ben ik tegen gekomen op internet en had ik wel het idee bij dat het wat zou kunnen zijn...
Adaptil ben ik ook tabletten van tegen gekomen, die zouden op korte termijn kunnen helpen bij bijvoorbeeld een autorit. Is misschien wel het proberen waard. Band en druppels denk ik niet dat dat voor Ziggy kan betekenen en als ik dan lees dat het jouw Zoë bij stress niet echt helpt dan denk ik dat ik mijn geld beter aan iets anders kan besteden ;)
Bedankt voor je reactie!
Border Bandit schreef:Bach resque?
Bandit wordt er erg rustig van.

Wat vervelend hoor!
Zou het helpen om haar iets in haar bek te geven? Bij lichte stress heeft Bandit baat bij een bal in zijn bek. Iets waarop hij kan kauwen.
Bach resque heb ik in huis, ga ik proberen....nog niet aan gedacht ::)
Ziggy is niet het type hond dat met dingen in haar bek rond loopt, een bal ofzo geven dan zal ze mij aan kijken of ik gek geworden ben en kan ik 'm zelf dragen :biggrin2:
Bedankt voor het meedenken.
Door Diego
#3215607
Ik denk dat Bach Resque je niet gaat helpen, daar is de spanning té veel voor vermoed ik.
Ik heb ook zo'n stresskip erbij en Bach doet hem helemaal niets.( bij mijzelf trouwens ook niet).
Indien nodig gebruik ik Puur Rust.
En ik heb net L-theanine van Vitals ( rustgevend extract dat ook in groene thee zit) gehaald op advies van Frouke Seip dierenarts om in te zetten vlak voor een erg spannend moment bv. Naar de dierenarts of er komt veel bezoek enz.
Door petralita
#3215612
Ik kan je niet helpen aan wat wel werkt, maar dit is wat hier nie heeft gewerkt:
Bach rescue werkt hier niet. Was de stress waarschijnlijk te erg voor.
Destress van de huisdierendokter gaf resultaat alleen schoot door de verkeerde kent op. Later toen ze wat minder angstig was nogmaals geprobeerd toen werkte het beter.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3215618
Oscar krijgt clomicalm. Natuurlijke middelen werken bij hem veel te weinig, of laten hem doorschieten naar de verkeerde kant. Dan is hij helemaal niet meer te hebben.

Clomicalm zorgt er voor dat stress afvloeien weer mogelijk wordt. Bij Oscar ging het stapelen, hij raakte het niet meer kwijt, waardoor dingen die hij normaal wel kon onmogelijk werden. Daarnaast zorgt clomicalm er voor dat leren weer mogelijk wordt. Als je niets aan training doet, ben je weer terug bij af als je stopt. Maar als je het gebruikt bij de ondersteuning van training, dan kun je de dingen die zoveel stress geven weer tot "normaal" terug trainen.

Wij hebben er voor gekozen om van die stress stapeling af te komen. Daarnaast wilde we 2 dingen: oud en nieuw overleven en hem weer aan de auto laten wennen.

Oud en nieuw is niet een heel succes geweest, knallen geven hem te veel stress en als het zo'n tijd zoveel knalt helpt clomicalm niet voldoende meer. Hoe het zonder gegaan was weet ik natuurlijk niet, misschien nog wel veel erger.
De auto is super goed gelukt. Na de stress van oud en nieuw zijn we weer serieus begonnen met wennen en inmiddels kan hij weer overal mee naartoe en kan hij weer een klein uur alleen zijn in de auto (de enige plek waar hij alleen te laten was, thuis alleen blijven kan hij in het geheel niet). En ik had in januari het succes eigenlijk op ongeveer 3% ingeschat, om aan te geven hoe erg het was en hoe ik het niet meer zag zitten.

Ik vind reguliere medicatie geen makkelijke keuze en ik vind ook dat je dat het beste in goed overleg met dierenarts en een GT kan doen. De dierenarts om de medische kant te doen, de GT om er voor te zorgen dat je de training op het juiste tempo en intensiteit doet. En met training bedoel ik geen commando's leren he, maar de situatie die zoveel stress geeft leren ervaren zonder angst.
Door Too
#3215620
maatwerk bloesemtherapie [Bach of iets dergelijks]...?
Borke is altijd erg te spreken over HomeoNatura, zij stelt na een telefonisch consult een remedie samen
Er zijn er vast meer die daar heel kundig in zijn
Door zurca
#3215907
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik denk, gezien de ervaring na de vorige operatie, dat het bij Ziggy iets is wat moet slijten. Het is geen hond die anders ook mega stress heeft. In bepaalde situaties kan ze wat stress laten zien maar niet op een manier dat daar nu wat aan gedaan moet worden. Denk aan ontmoeting andere hond, bezoek DA.... Trainbaar hoeft de situatie dus ook niet te worden in mijn ogen.
Als de hechtingen er maandag uit zijn en de ab is op dan ga ik haar denk ik ontgiften. Ik hoop daarmee de "resten narcose" sneller af te kunnen voeren en dat ze zich dan beter gaat voelen.
Om de stress nu wat handelbaar te maken zal ik eens gaan lezen over de dingen die hier aangedragen zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door