Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Zeldenrust
#3215494
Als nieuweling op barfplaats heb ik al aardig wat topics uitgeplozen. Ik stel toch nog deze vraag:

Mijn pup (Beauceron 11 weken) is afgespeend op smuldier. Ik ben overgestapt op KVV van Darf en wil dit deels vervangen door brok (is gewoon beter inpasbaar qua vriezer en bij logeerpartijtje). Ik ben hiervoor gestart met Carnilove into the Wild, large puppy.

Nu krijgt ze s ochtends 1 blok Darf (in twee porties, totaal ca 350gr) en dan 2x brokjes.

Vinden jullie dit ook een goede keus?
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3215509
Ik denk dat nagenoeg 100% van de mensen op dit forum dat geen goede keuze vindt, omdat we hier geen brokjes voeren (tenzij in een echt uiterst noodgeval).
Gebruikersavatar
Door pluk
#3215515
Darf is in ieder geval een betere kvv dan smuldier.

Verder sluit ik me aan bij mijn voorgangers. Voor je hond is kvv simpelweg de betere keus, praktische problemen kun je oplossen.
Door Mijati
#3215532
Praktisch kan je voor logeerpartijen gewoon thuis alvast porties maken. KVV blijft buiten de koelkast zeker een uur of vijf wel bevroren zonder enige bescherming, in een koelbox met koelelementen zelfs wel een dag of langer.
Ook kan je voor de logeerpartijen gebruik maken van gestoomde worsten. Al is vers beter.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3215552
Zeldenrust schreef:Hoe maken jullie porties van de reeds bevroren porties van 350gr? Er is niet door te komen zonder eerst te ontdooien?
Bij Darf kun je 1 blok ontdooien in de koelkast. Het juiste gewicht eraf halen en de rest in de koelkast bewaren tot de volgende dag. Zo deed ik het ook toen ik nog kvv voerde.
Door Retrievers
#3215885
Je gaat biologische kvv samen geven met brok? :-X
Ik had ook niet genoeg ruimte, heb toen een 500 liter vrieskist gekocht :biggrin2:
Nu hebben we ook een moestuin en ik ben bang dat als de 3e hond erbij komt en de opbrengst van de groente en fruit, we nog wel een vriezer aan mogen schaffen :2funny:

Je kan als je toch niet op volledig kvv (rauw) wilt/kunt het afwisselen met houdbare worsten.
Is ook niet echt je van het maar bewaarbaar in de kast en 100x beter dan droge brokken.
Ook een iets mindere aanslag op de maag/darmen denk ik.

Tenminste ik weet er niks van want ik ben van brok meteen overgegaan op 100% rauw maar ik zou het niet durven om dit allebei te geven (brok en rauw), lijkt me niet echt fijn voor de zuurtegraad van de maag. :???:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door